Φορολογικός σχεδιασμός και έγκαιρη πληροφόρηση στην Διοίκηση των Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων σε θέματα Marketing, Οικονομικών Υπηρεσιών, Γραμματειακής υποστήριξης εξ αποστάσεως, Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης. Τηλέφωνο 210-9015539 Λογιστικό γραφείο - NEXUS management consultants - Φοροτεχνικοί 03 Απριλίου

7 Απριλίου 2011

Access-to-Market και Access-to-Capital για τους νέους επιχειρηματίες σε όλη την Ευρώπη

Access-to-Market και Access-to-Capital για τους νέους επιχειρηματίες σε όλη την Ευρώπη

 
Σε επτά μέρες από σήμερα, στις 14 Απριλίου, ξεκινά το YES EXECOM Athens. Μπορείτε να δείτε www.hellasexecom.eu και το σχετικό event στο facebook, http://www.facebook.com/event.php?eid=112239892188593

Είναι ένα EXECOM ιδιαίτερα μεγάλης σημασίας αφού είναι το πρώτο μετά την ανακοίνωση του YES Agenda 2010-2015 που προβλέπει την επικέντρωση στα ζητήματα Access-to-Market και Access-to-Capital για τους νέους επιχειρηματίες σε όλη την Ευρώπη. Στο πλαίσιο αυτό, κάναμε μια τεράστια προσπάθεια να δομηθεί το EXECOM με βάση τη νέα στρατηγική και να είναι πραγματικά χρήσιμο για τους συμμετέχοντες, ενώ έγινε πολύ μεγάλη προσπάθεια να έχουμε συνεργασία με Ευρωπαϊκούς οργανισμούς, όπως το European Business Angels Network, το European Investment Fund και το Enterprise Europe Network, όπως και τελικά έγινε.

Έτσι το πρόγραμμα έχει ως εξής:

1η ημέρα, Πέμπτη 14 Απριλίου: Access-to-Capital
2η ημέρα, Παρασκευή 15 Απριλίου, Conference
3η ημέρα, Σάββατο 16 Απριλίου, Σεμινάριο

Την πρώτη μέρα έχουμε τη συμμετοχή του Ευάγγελου Σιμούδη, www.linkedin.com/in/simoudis, Managing Director της Trident Capital,www.tridentcap.com, ενώ ο Arne-G. Hostrup, Managing Director της Netzwerk Nordbayern στη Γερμανία και μέλος ΔΣ του EBAN θα κάνει το workshop σε 'Early Stage Ιnvestments' και το European Investment Fund θα παρουσιάσει το πρόγραμμα JEREMIE, ειδικά την υλοποίησή του στην Ελλάδα και τις ευκαιρίες χρηματοδότησης της νεανικής επιχειρηματικότητας που αυτό δίνει.
Η πρώτη μέρα θα κλείσει με ένα startup pitching session, όπου Ευρωπαϊκά startups θα παρουσιαστούν σε επενδυτές και μετά θα γίνουν συναντήσεις.
Τη Δεύτερη μέρα θα ξεκινήσουμε με το συνέδριο, που έχει την αιγίδα των Υπουργείων Ανάπτυξης & Εξωτερικών, με θέμα "Turning the global crisis to an opportunity for United Europe: Competitiveness through Entrepreneurship".
Στο συνέδριο έχουμε τρια key-note speeches:

Burton Lee, Stanford University & Innovarium Ventures,
www.linkedin.com/in/burtonlee
Alan Moore, GrowVC, Yiannis Kalogerakis, www.linkedin.com/jmkltd

Μετά θα έχουμε τη συνάντηση του EXECOM, το MAME YE Network meeting και στη
συνέχεια το workshop από το Enterprise Europe Network για access-to-market
και την παρουσίαση των προγραμμάτων χρηματοδότησης έργων σε τρίτες χώρες
EuropeAid.

Η δεύτερη μέρα θα τελειώσει με ένα B2B Speed Networking event.

Τέλος, την Τρίτη μέρα θα έχουμε ένα σεμινάριο για την έννοια του "Συμβολικού
Κεφαλαίου" και πως αυτό μπορεί να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα των
Ευρωπαϊκών Επιχειρήσεων.

Πέρα από τις παραπάνω εκδηλώσεις, θα υπάρχουν και social events,
συγκεκριμένα:

welcome cocktail την Πέμπτη
gala dinner την Παρασκευή
επίσκεψη στο Μουσείο της Ακρόπολης το Σάββατο


Μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα - το EXECOM ήταν αρχικά προγραμματισμένο
για τη Napoli της Ιταλίας και πριν λίγες εβδομάδες οι Ιταλοί ακύρωσαν -
κάναμε ότι μπορούσαμε για να κάνουμε μια σημαντική εκδήλωση.

Στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία ενδεχομένως χρειαστεί,

Δημήτρης Τσίγκος


Πρόεδρος
Ελληνικού Συνδέσμου Νέων Επιχειρηματιών
president@esyne.gr
www.esyne.gr

Χρήσιμες στρατηγικές για τον σχεδιασμό του εταιρικού σας Blog (μέρος 2 από 2).

Οι στρατηγικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την επιτυχημένη εκμετάλλευση ενός blog από την επιχείρησή σας είναι οι ακόλουθες:
1. Καθώς το ανθρώπινο δυναμικό σας ασχολείται  με την δημιουργία και την συντήρηση ενός blog θα πρέπει να απαντήσετε στην εξής ερώτηση: είναι το blogging ένα περιστασιακό ενδιαφέρον για αυτούς; Μπορεί η ομάδα σας να αφοσιωθεί στην επεξεργασία του blog μακροπρόθεσμα και με τον απαιτούμενο επαγγελματισμό;
2.   Προσδιορίστε προσεκτικά τον σκοπό στον οποίο αποσκοπεί κάθε blog που κατασκευάζετε. Με τον τρόπο αυτό θα αποφύγετε το δυσάρεστο αποτέλεσμα του να μπερδέψετε τους αναγνώστες σας. Με το να έχετε καθορίσει με σαφήνεια τον σκοπό που θα αντιπροσωπεύει ένα blog θα μπορείτε να προσδιορίσετε ανά πάσα στιγμή την αξία του συγκεκριμένου μέσου και του χρόνου που δαπανήθηκε για την συντήρηση και ενεργοποίησή του στους μετόχους σας αλλά και να κρατήσετε το περιεχόμενό του, τα θέματα που θα αναρτηθούν σε αυτό και τις σκέψεις που θα δημοσιευθούν σε αυτό εστιασμένα σε έναν σκοπό.
3.    Δημιουργήστε ένα πλάνο σχετικά με το περιεχόμενο που θα δημοσιεύεται. Προσπαθήστε να συντάξετε μα λίστα με όλα τα θέματα και κατηγορίες θεμάτων που θα δημοσιεύονται στο συγκεκριμένο μέσο. Συντάξτε παράλληλα μια λίστα σχετικά με το πόσο συχνά η εταιρεία σας μπορεί και πρέπει να δημοσιεύει περιεχόμενο στο blog σας.
4.    Διαθέστε τους σωστούς πόρους στο blog σας. Από την στιγμή που η επιχείρησή σας αρχίζει να κάνει χρήση του μέσου θα πρέπει να προσδιορίσετε τον χρόνο που θα απαιτείται για να συντάσσετε και να δημοσιεύετε άρθρα σε αυτό. Θυμηθείτε επίσης ότι ένα blog μιλάει εκ’ μέρους τα επιχείρησής σας, οπότε η ποιότητα των όσων δημοσιεύονται είναι σημαντική. Προσδιορίστε ποιός θα είναι αυτός που θα γράφει τα άρθρα στο blog και κάθε πότε. Σιγουρευτείτε ότι η συγγραφή άρθρων δεν θα επηρεάσει αρνητικά  τις υπόλοιπες εργασιακές υποχρεώσεις του αρθρογράφου σας.
5.    Σκεφτείτε αν η προσθήκη διαφημίσεων στα blog σας είναι θεμιτές ή όχι. Μπορείτε να κάνετε πάντα ένα test για να το εξακριβώσετε αυτό. Αναλογιστείτε επίσης αν η δημοσίευση διαφημίσεων αποσπά την προσοχή των αναγνωστών σας από τον πρωταρχικό σκοπό του blog σας. Για παράδειγμα αν ο πρωταρχικός σκοπός σας ήταν να πληροφορήσετε τους χρήστες του διαδικτύου για τα πλεονεκτήματα από την χρήση του προϊόντος /υπηρεσίας σας τότε η χρήση διαφημίσεων για το προϊόν αυτό αλλά και για άλλες εταιρείες θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στον βασικό σκοπό του blog.
Αυτές είναι οι πιο χρήσιμες στρατηγικές για την δημιουργία και συντήρηση ενός blog. Έχουν εφαρμογή τόσο σε μεγάλες όσο και σε μικρές επιχειρήσεις και αν ακολουθηθούν μπορούν να μετατρέψουν την χρήση του μέσου σε παράγοντα κερδοφορίας για την εταιρεία σας.

ΠΗΓΗ: bx.businessweek.com

Φορολογικός έλεγχος 2011!

Φορολογικός έλεγχος 2011!


    

Ποιοί θα ελεγχθούν;

        Όλοι οι επιτηδευματίες αναρωτιούνται εάν θα τους γίνει έλεγχος από την εφορία και με ποιο τρόπο θα γίνει αυτό. Η βασική προτεραιότητα και ιεράρχηση την οποία προβλέπεται να ακολουθήσουν οι ελεγκτικές υπηρεσίες της πατρίδας μας είναι η εξής:
1.      Η αρχή θα γίνει με επιχειρήσεις που έχουν αρκετά υψηλό τζίρο – σίγουρα άνω του 1.000.000€,
2.      οι οποίες τηρούν βιβλία Γ΄ κατηγορίας.
Έλεγχοι στις επιχειρήσεις
3.      Ύποπτες περιπτώσεις επιχειρήσεων, που θα υποδείξει το σύστημα ELENXIS, δηλ. η διενέργεια προσωρινών ελέγχων Φ.Π.Α. και λοιπών παρακρατούμενων φόρων.
4.      Επιχειρήσεις που τηρούν βιβλία Β΄ κατηγορίας, οι οποίοι στην ουσία θα κληθούν να περαιώσουν (Θα πραγματοποιείται επίσης συνοπτικός έλεγχος θα κληθούν να πληρώσουν φόρο αυτοελέγχου για τα χρόνια, που δεν έχουν περαιώσει.)

Με ποιο τρόπο θα γίνει ο έλεγχος;

Η λογική είναι να πραγματοποιηθούν συνοπτικοί έλεγχοι :  αν τα στοιχεία είναι σωστά καταχωρημένα στα βιβλία, αν έχουν καταβληθεί οι φόροι κλπ., ώστε να εντοπιστούν οι όποιες λογιστικές διαφορές και να καταλογιστούν οι ανάλογοι φόροι.
Για τις μικρότερες επιχειρήσεις, που δεν έχουν περαιώσει θα κληθούν να πληρώσουν φόρο αυτοελέγχου για τα χρόνια που δεν πλήρωσαν.
 


Συμπέρασμα
Η έλευση του κλιμακίου της τρόϊκας έχει ήδη σημάνει συναγερμό στο υπουργείο οικονομικών, καθώς πρέπει να δικαιολογηθούν η κακή πορεία στα έσοδα και η σημαντική καθυστέρηση στην αναδιάρθρωση του ελεγκτικού και εισπρακτικού μηχανισμού.

Καθυστερημένη λήψη στοιχείων - Χειρισμός

Τι γίνεται στην περίπτωση που παραλάβουμε στοιχεία της προηγούμενης χρήσης (2010);
α) πριν την εκτύπωση1 του Δεκεμβρίου (31 Ιανουαρίου)
μπορούν να καταχωρηθούν με ημερομηνία 31/12 και να εκτυπωθούν κανονικά με τις συναλλαγές του μήνα Δεκεμβρίου.
β) μετά την εκτύπωση του Δεκεμβρίου(μετά την 31 Ιανουαρίου)
Βιβλία Εσόδων-Εξόδων
 στο τέλος της εκτύπωσης του Δεκεμβρίου μπορούν να καταχωρηθούν χειρόγραφα 
(Σχετ. Εγγ. 1121599/883/5-10-93, 1153402/1275/24-1-94).
Εάν το software που χρησιμοποιούμε μας δίνει την δυνατότητα της παράλληλης διαχείρισης (καταχώρηση και εκτύπωση τους) των δεδομένων της νέας διαχειριστικής περιόδου και της χρήσης που έληξε,
τότε μπορούμε να ενημερώσουμε το ηλεκτρονικό αρχείο με τα στοιχεία που λαμβάνονται μετά την 31/1 και να τα εκτυπώσουμε μέχρι την προθεσμία υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.
1.Στα βιβλία Εσόδων-Εξόδων εκτυπώνεται υποχρεωτικά η μηνιαία κατάσταση

6 Απριλίου 2011

Αύξηση στα επιτόκια από την ΕΚΤ

 Αύξηση στα επιτόκια από την ΕΚΤ
Αυτή την Πέμπτη, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αναμένεται να προχωρήσει στην αύξηση των επιτοκίων κατά 0,25 της μονάδος και από  0,50 έως 0,75 μονάδες βάσης μέχρι τα τέλη του έτους. Για τα κράτη της ευρωπαϊκής περιφέρειας που δεν έχουν αποφύγει τον κίνδυνο μιας χρεοκοπίας, το αυξημένο χρηματοδοτικό κόστος που προκύπτει μπορεί να είναι η σταγόνα που θα ξεχειλίσει το ποτήρι.
Ευρώπη πολλών ταχυτήτων;

Γιατί αλλάζει πολιτική η ΕΚΤ;
Ύστερα από μία μακρά περίοδο χαμηλών επιτοκίων, η ΕΚΤ μπαίνει σε περίοδο αλλαγής της πολιτικής της προκειμένου να αντιμετωπίσει
· τις πληθωριστικές πιέσεις που προέρχονται τόσο από εξωτερικούς παράγοντες (π.χ. πορεία τιμών πετρελαίου) όσο και
· τις πληθωριστικές ανησυχίες στη Γερμανία και άλλες κεντρικές χώρες (π.χ. ενίσχυση εσωτερικής ζήτησης και  αύξηση μισθών στη Γερμανία).
Παρά την κρίση κρατικού χρέους που έχει οδηγήσει πολλά από τα μικρότερα μέλη της Ευρωζώνης να βρίσκονται αντιμέτωπα με σημαντικές μειώσεις δαπανών και οικονομική ύφεση, η γερμανική οικονομία «καλπάζει», με τον πληθωρισμό να αυξάνεται σε πάνω από 2%.


Πως κινούνται οι υπόλοιπες Κεντρικές Τράπεζες;
Την κίνηση της ΕΚΤ αναμένεται να ακολουθήσουν Κεντρικές Τράπεζες όπως η Κεντρική Τράπεζα της Κίνας και της Ελβετίας.
Αμφιβολίες για το πώς θα κινηθούν υπάρχουν για τη κεντρική τράπεζα της Αγγλίας, την Κεντρική Τράπεζα της Αυστραλίας και για τη FED.
Ενώ αντίθετα, στην Ιαπωνία, τα επιτόκια θα διατηρηθούν σε χαμηλά επίπεδα για πολύ καιρό, λόγω της πρόσφατης καταστροφής από το σεισμό.


Τι συνέπειες προκύπτουν από μια πολιτική αύξησης των επιτοκίων του ευρώ;
  • …μία Γερμανία με χαμηλότερο πληθωρισμό!
  • …η άνοδος του επιτοκίου του ευρώ επηρεάζει άμεσα, τα δάνεια πάσης φύσεως που είναι συνδεδεμένα με το διατραπεζικό επιτόκιο euribor και αυξάνει το κόστος[1] τους!
  • …τα υψηλότερα επιτόκια θα μειώσουν τη ρευστότητα στις χρηματαγορές και θα αυξήσουν το συστημικό κίνδυνο στο σύνολο των χρηματιστηριακών αγορών της Ευρωζώνης.
  • … περαιτέρω ενίσχυση του ευρωπαϊκού νομίσματος[2] και αυξημένες αποδόσεις της Ευρωζώνης (δημιουργώντας νέα επίπεδα στήριξης στο 1,4250 με το δολάριο), ΜΟΝΟ στην περίπτωση που οι εξελίξεις σε Ελλάδα, Ιρλανδία, Πορτογαλία και στους χειρισμούς της κρίσης χρέους είναι θετικές! Έτσι αυξάνεται ο κίνδυνος μίας Ευρωζώνης δύο ταχυτήτων…
  • …υπάρχει σοβαρός κίνδυνος, το ευρώ να βρεθεί στο περιθώριο καθώς οι επενδυτές αρχίζουν να ανησυχούν για τη ζημιά που προκαλούν τα υψηλά επιτόκια στην Ευρωζώνη.

Συμπέρασμα
Η αύξηση των επιτοκίων της ΕΚΤ μπορεί να προσφέρει στους επενδυτές μία Γερμανία με χαμηλότερο πληθωρισμό και αυξημένες αποδόσεις της Ευρωζώνης, από την άλλη μεριά όμως  αυξάνεται ο κίνδυνος μίας Ευρωζώνης δύο ταχυτήτων με αποτέλεσμα ένα κοινό νόμισμα που δεν καλύπτει παρά μέρος της Ευρώπης.




[1] Παράδειγμα: δάνειο 100.000 €, διάρκειας 25 ετών, επιτόκιο 1,5% πάνω από το euribor, δηλ.τελικό επιτόκιο 2,5%, είχε μηνιαία δόση 455 ευρώ.  Μετά από αύξηση κατά 0,25 της μονάδος, το τελικό επιτόκιο γίνεται 2,75%, με τη δόση να διαμορφώνεται στα 467 ευρώ, δηλαδή 12 ευρώ περισσότερα σε μηνιαία βάση.
[2] η ενίσχυση που έχει σημειώσει τον τελευταίο ενάμιση μήνα το ευρώ (έχει δημιουργήσει μία τεχνική στήριξη στα επίπεδα του 1,39 – 1,40 με το δολάριο) είναι απόρροια τόσο της διαφαινόμενης στροφής πολιτικής της ΕΚΤ σε υψηλότερα επιτόκια, όσο και των διπλών ελλειμμάτων στις ΗΠΑ.

Χρήσιμες στρατηγικές για τον σχεδιασμό του εταιρικού σας Blog (μέρος 1 από 2).

Οι επιχειρήσεις καταφεύγουν στο blog marketing για διάφορους λόγους. Η δημιουργία και συντήρηση ενός blog μπορεί να έχει ως στόχο την διαφήμιση της επιχείρησης, την συλλογή πληροφοριών από τους πελάτες της ή απλά την ενδυνάμωση της σχέσης εμπιστοσύνης που έχει εδραιώσει με το πελατολόγιο της. Η χρήση ενός blog μπορεί να έχει ουσιαστικά αποτελέσματα για επιχειρήσεις οποιουδήποτε μεγέθους.
Για τις μικρές επιχειρήσεις το blogging μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα την ενίσχυση της προβολής τους στους καταναλωτές. Αυτό σημαίνει ότι καθώς γράφετε ενδιαφέροντα άρθρα σε ένα blog, άλλοι αρθρογράφοι και αναγνώστες μπορεί να αρχίσουν να ακολουθούν το blog σας και να απαντάνε στις δημοσιεύσεις σας. Αυτός μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος είτε για να προσελκύσετε νέος πελάτες, είτε για να ανακαλύψετε καινούργιους ταλαντούχους συνεργάτες.
Τα άρθρα που αναρτάτε στο blog σας μπορούν να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να διαφημίσετε την επιχείρησή σας με τρόπο κομψό και έμμεσο και με την βοήθεια πάντα των σελίδων κοινωνική δικτύωσης (social media) όπως το LinkedIn  και το Facebook. Επιπροσθέτως, η χρήση του συγκεκριμένου μέσου μπορεί να βοηθήσει στο να εδραιώσετε την “κυριαρχία” σας σε μια “γωνία” της αγοράς ή έναν επιχειρησιακό τομέα έναντι του ανταγωνισμού.
Για τις επιχειρήσεις μεγάλου μεγέθους η δημιουργία και συντήρηση blog μπορεί να αποτελέσει έναν πολύ αποδοτικό τρόπο για να ενημερωθούν οι καταναλωτές σχετικά με καινούρια προϊόντα και υπηρεσίες. Επιπροσθέτως, η χρήση ενός blog μπορεί πολλές φορές να προσφέρει μια πιο άνετη και πιο ανεπίσημη εσωτερική οπτική των καινοτομιών της εταιρείας. Το ενδιαφέρον των χρηστών για τα εταιρικά blogs οφείλετε κυρίως στο γεγονός ότι αυτά είναι ελεύθερα από περιττές επισημότητες.
Οι μεγάλου μεγέθους εταιρείες χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο μέσο για να χτίσουν σχέσεις με τους πελάτες τους και να απαντάνε ταχύτατα στις ερωτήσεις και στις ανάγκες τους. Είναι ζωτικό για τους χρήστες/πελάτες να νιώθουν ότι η φωνή τους εισακούγεται και γίνεται κατανοητή. Δημοσκοπήσεις και φόρμες ανάδρασης με τους χρήστες μπορούν επίσης να δώσουν σε εταιρείες μεγάλου μεγέθους έναν τρόπο να κατανοήσουν καλλίτερα τις ανάγκες και τις επιθυμίες των καταναλωτών.
Στο δεύτερο μέρος του άρθρου θα αναλυθούν οι στρατηγικές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την δημιουργία ενός περιεκτικού blog το οποίο θα αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για την επιχείρηση.
ΠΗΓΗ:bx.businessweek.com

5 Απριλίου 2011

Πώς προκύπτει το ΑΕΠ;

Πώς προκύπτει το ΑΕΠ;

Τι είναι το ΑΕΠ;

ΑΕΠ = Συνολική (Ιδιωτική Κατανάλωση + Δημόσια Κατανάλωση + επενδύσεις)  + Εξαγωγές  - Εισαγωγές

 
Το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν μιας χώρας[1] προκύπτει εάν όλα τα τελικά αγαθά και υπηρεσίες που παράγει μια οικονομία[2] σε ένα έτος, τα μετατρέψουμε σε χρηματικές μονάδες.  Ισούται με :




Πώς παράγονται κάθε χρόνο περίπου 250 δισ. ευρώ από την ελληνική οικονομία; Πώς προκύπτει το ΑΕΠ;

Σύμφωνα με στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, πάνω από το 70% του ΑΕΠ προέρχεται από την κατανάλωση. Το υπόλοιπο ποσοστό από τις εισαγωγές και τις εξαγωγές. Η Eurostat προβλέπει φέτος ότι το ποσοστό της κατανάλωσης στη διαμόρφωση του ΑΕΠ θα ενισχυθεί περαιτέρω λόγω μεγαλύτερης μείωσης των παραγωγικών επενδύσεων. Έτσι, εκτιμά ότι η συμμετοχή της κατανάλωσης θα ξεπεράσει το 87%. Το 71,4% θα προέλθει από τις καταναλωτικές δαπάνες των νοικοκυριών.



Το γεγονός ότι οι εισαγωγές είναι υψηλότερες από τις εξαγωγές αποτελεί ένδειξη της έλλειψης ανταγωνιστικότητας και του καταναλωτικού μοντέλου της ελληνικής οικονομίας. Αυτό με τη σειρά του προκαλεί άλλες παρενέργειες, όπως είναι ο πληθωρισμός και η ανελαστικότητα διαφόρων ειδών ως προς τη ζήτηση.

 

Γιατί βλέπουμε το ίδιο προϊόν να πωλείται ακριβότερο στην Ελλάδα από ό, τι, π. χ., στη Γερμανία;










Ο πληθωρισμός συντηρείται από στρεβλώσεις στην αγορά εργασίας  (π.χ. υψηλό κόστος ανά μονάδα παραγόμενου προϊόντος, αυξήσεις μισθών που δεν λαμβάνουν υπόψη την παραγωγικότητα, κλειστά επαγγέλματα κ.λπ.).
Η συνολική καταναλωτική δαπάνη είναι συγκριτικά σε χαμηλότερα επίπεδα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες και το μεγαλύτερο μέρος της προέρχεται από τα νοικοκυριά. Ενώ αντίθετα, σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες προέρχεται από κρατικές δαπάνες και από επενδύσεις.
Σε περίοδο ύφεσης, όπως σήμερα, οι καταναλωτικές δαπάνες μειώνονται, με αποτέλεσμα να μειώνεται ακόμα περισσότερο το ΑΕΠ και προφανώς το χρέος αν εκφραστεί ως ποσοστό του.



[1] αποτελεί ένα μέτρο της οικονομικής της δραστηριότητας και ευημερίας
[2] ασχέτως αν ο παραγωγός είναι μόνιμος κάτοικος μιας άλλης χώρας.

Eνίσχυση των ΜμΕ με πρωτοβουλίες του ΕΟΜΜΕΧ


Ο πρόεδρος του ΕΟΜΜΕΧ καθηγητής κ. Χρ. Πιτέλης συναντήθηκε με τον πρόεδρό της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, κ. Β. Κορκίδη και μέλη του προεδρείου της για να ενημερώσει σχετικά με τις δράσεις που έχει ήδη αλλά και προτίθεται να αναλάβει ο ΕΟΜΜΕΧ.
Eνίσχυση των ΜμΕ με πρωτοβουλίες του ΕΟΜΜΕΧ
Ενώ οι έμποροι σημείωσαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η επιχειρηματικότητα κι ιδιαίτερα η μικρομεσαία εξαιτίας της μειωμένης χρηματοδότησης από τις τράπεζες.
Ο πρόεδρος του ΕΟΜΜΕΧ αναφέρθηκε στη δημιουργία συστάδων επιχειρήσεων (clusters), ιδιότυπων μεγάλων συστάδων (megaclusters) καθώς με τη δικτύωση διαφορετικού τύπου επιχειρήσεων προσπαθείται να συγκροτηθούν μόνιμες δομές σύνδεσης της εγχώριας παραγωγής με τον εμπορικό τομέα.
Η ενίσχυση της εξωστρέφειας και της συνεργασίας σε ανεξάρτητη βάση αποτελούν πάγιες θέσεις του ελληνικού εμπορίου, σύμφωνα με τον πρόεδρό της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, κ. Κορκίδη, ο οποίος εξέφρασε επίσης την έντονη ανησυχία του για τις χρηματοδοτικές δυνατότητες των ΜμΕ από τις τράπεζες.
Πηγή της, αποτελεί ο όρος του Μνημονίου σύμφωνα με τον οποίο, το ελληνικό δημόσιο επιτρέπεται να χορηγεί εγγυήσεις που ανέρχονται :
για το 2010
μέχρι 2 δις ευρώ,
για το 2011
μέχρι 1 δις ευρώ,
το 2012
προβλέπεται να μη χορηγηθούν καθόλου εγγυήσεις.

Η ΕΣΕΕ έχει λοιπόν δόκιμες αμφιβολίες σχετικά με την υλοποίηση ενεργειών όπως οι δικτυώσεις και η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων αφού θεωρούν ως απαραίτητη προϋπόθεση την ύπαρξη χρηματοδότησης και ενίσχυσης της ρευστότητας στην αγορά.

ΔΝΤ κίνδυνοι για τη ρουμανική οικονομία

 ΔΝΤ κίνδυνοι για τη ρουμανική οικονομία

Το ρίσκο της "αστάθειας" που μπορούν να επιφέρουν οι συνεχιζόμενες διαμάχες σε πολιτικό επίπεδο, επισημαίνει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, σε αναφορά του για την πορεία της ρουμανικής οικονομίας. Συγκεκριμένα, σε σχετική ανακοίνωση του ΔΝΤ, τονίζονται οι κίνδυνοι που υπάρχουν για την υπονόμευση της πιστοληπτικής αξιοπιστίας της χώρας, ο οποίοι μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την κρίση των ξένων επενδυτών, για την εισροή πολύτιμων οικονομικών κεφαλαίων στη ρουμανική οικονομία.
ΔΝΤ κίνδυνοι για τη ρουμανική οικονομία

Σύμφωνα με το ΔΝΤ, η πορεία της κατάστασης μπορεί να επηρεαστεί αρνητικά, από τη συνεχιζόμενη κρίση στη ζώνη του ευρώ, αναφορικά με τις επιπτώσεις σε περιφερειακό επίπεδο, για τη γενικότερη πορεία των ρουμανικών εξαγωγών.
Το ΔΝΤ επισημαίνει, παράλληλα, τη δυσκολία επίτευξης του μακροοικονομικού στόχου σταθεροποίησης του πληθωρισμού που έχει θέσει η ρουμανική κυβέρνηση, εξαιτίας της αρνητικής επίδρασης στην αύξηση των τιμών στα τρόφιμα, η οποία παρατηρείται σε διεθνές επίπεδο.
ΠΗΓΗ ΕΜΕΑ

4 Απριλίου 2011

Ίδρυση επιχείρησης σε μία μέρα και σε ένα σημείο


«Ξεκινά η λειτουργία της ίδρυσης επιχείρησης σε μία μέρα και σε ένα σημείο»

 Μια και μοναδική διαδικασία που διαρκεί περίπου μία ώρα και εξασφαλίζει τη σύσταση επιχείρησης και την άμεση έναρξη οικονομικής δραστηριότητας σε 1 ημέρα ή το αργότερο την επόμενη εργάσιμη, θα επιτυγχάνεται μέσω της Υπηρεσίας μιας Στάσης που ξεκινάει τη λειτουργία της από σήμερα  Δευτέρα 04.04.2011.


Μέσα από ένα ευρύ δίκτυο σημείων επαφής για τις επιχειρήσεις που περιλαμβάνει 59 καταστήματα εμπορικών επιμελητηρίων, 3.200 συμβολαιογραφικά γραφεία και στην επόμενη φάση 52 επιλεγμένα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, θα διεκπεραιώνονται όλες οι απαραίτητες ενέργειες που απαιτούνται για να αποκτήσουν οι εμπορικές εταιρείες νομική προσωπικότητα και οικονομική δραστηριότητα.

Με τον τρόπο αυτό, η ίδρυση, για παράδειγμα, μιας εταιρείας περιορισμένης ευθύνης, ΕΠΕ, γίνεται:
- σε ένα μόνο σημείο αντί για οκτώ,

- με μία και μοναδική διαδικασία αντί για 11,

- σε μία μέρα αντί για 38

Μοναδική προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της διαδικασίας είναι οι ιδρυτές της εταιρίας να μην έχουν εκκρεμότητες με το ελληνικό δημόσιο (π.χ. να έχουν φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα).

Σε αρχικό στάδιο, η Υπηρεσία Μιας Στάσης (ΥΜΣ) αφορά Ανώνυμες Εταιρίες και Εταιρίες Περιορισμένης Ευθύνης, οι οποίες θα απευθύνονται στους συμβολαιογράφους, καθώς και Ομόρρυθμες και Ετερόρρυθμες Εταιρίες, οι οποίες θα μπορούν να απευθύνονται κατευθείαν στα Επιμελητήρια και τα ΚΕΠ.

Για την εφαρμογή της ΥΜΣ ήταν απαραίτητη η ολοκλήρωση του Γενικού Εμπορικού Μητρώου(ΓΕΜΗ), μιας μεγάλης βάσης ηλεκτρονικών δεδομένων που καταγράφει τα στοιχεία και την εξέλιξη κάθε μορφής εμπορικής οντότητας.

Μέσα από τη ηλεκτρονική διασύνδεση των Υπηρεσιών μιας στάσης με το ΓΕΜΗ, όλες οι ελληνικές επιχειρήσεις αποκτούν για πρώτη φορά έναν μοναδικό αριθμό μητρώου -τον αριθμό ΓΕΜΗ-, που θα αποτελεί την ταυτότητά τους και θα τις ακολουθεί σε όλο τον κύκλο ζωής τους.

Πετυχαίνεται κατ’ αυτόν τον τρόπο για πρώτη φορά, και χάρη στη μετάπτωση στην Κεντρική Βάση Δεδομένων του ΓΕΜΗ όλων των στοιχείων που διαθέτει κάθε Επιμελητήριο για τα μέλη του, τη λειτουργία ενός ενιαίου μητρώου για όλες τις ελληνικές επιχειρήσεις και ταυτόχρονα την εκκαθάριση του μητρώου κάθε Επιμελητηρίου από ανενεργά μέλη.

Σε μια χώρα, που κατατάσσεται στην 149η θέση μεταξύ  183 χωρών στον σχετικό δείκτη αξιολόγησης των διαδικασιών που απαιτούνται για τη σύσταση μιας επιχείρησης, η εφαρμογή της ΥΜΣ αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος φιλικού προς τις επιχειρήσεις. Το όφελος για τον πολίτη, τον επιχειρηματία, τη δημόσια διοίκηση είναι σημαντικό, καθώς:


   Μειώνουμε τη γραφειοκρατία και τις διοικητικές επιβαρύνσεις: Για παράδειγμα, για τη σύσταση μιας απλής ομόρρυθμης εταιρίας τα βήματα που απαιτούνται για έναν επιχειρηματία μειώνονται από 9 σε 1, χωρίς να απαιτείται σε κανένα από αυτά απευθείας επαφή με το Δημόσιο, παρά μόνο στο τελικό σημείο μίας στάσης.
   Μειώνουμε το κόστος σύστασης για τις επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, καταργείται το τέλος προελέγχου επωνυμίας και τα τέλη δημοσίευσης στο ΦΕΚ για τις ΑΕ και ΕΠΕ. Για παράδειγμα, για σύσταση ΕΠΕ με κεφάλαιο 4.500 ευρώ στο ΕΒΕΑ υπάρχει το κόστος σήμερα είναι 786 ευρώ. Μετά τη λειτουργία της ΥΜΣ το κόστος δηλαδή μειώνεται κατά 235 Ευρώ (33% λιγότερο κόστος).
   Αναδιοργανώνεται ο δημόσιος τομέας και περιορίζεται το διοικητικό κόστος: Οι υπάλληλοι που απελευθερώνονται από τα μέχρι σήμερα πολλαπλά σημεία εξυπηρέτησης για τη σύσταση επιχειρήσεων στο Δημόσιο, μπορούν πλέον να διατεθούν σε άλλες δραστηριότητες και υπηρεσίες.
   Περιορίζεται η διαφθορά και η κακοδιοίκηση που ταλαιπωρούν τους πολίτες λόγω των πολύπλοκων και αδιαφανών διαδικασιών: Για πρώτη φορά στη χώρα μας η δημόσια διοίκηση συνεργάζεται και διαλειτουργεί για την ίδρυση μιας επιχείρησης μέσω αυτοματοποιημένων διαδικασιών, χωρίς εμπλοκή του ανθρώπινου παράγοντα, παρά μόνο στο τελικό σημείο μίας στάσης. Παράλληλα, όλα τα τέλη αποπληρώνονται μέσω του τραπεζικού συστήματος
   Ενισχύεται η ανταγωνιστικότητα της εθνικής μας οικονομίας. Απελευθερώνουμε την επιχειρηματικότητα με την εισαγωγή νέων πρακτικών στο Δημόσιο τομέα με έμφαση στην εξυπηρέτηση του πολίτη.


Παράλληλα, στο αμέσως προσεχές διάστημα ολοκληρώνονται και περαιτέρω βήματα, όπως ένταξη στις ΥΜΣ και των διαδικασιών αδειοδότησης των επιχειρήσεων, η ένταξη και των ατομικών επιχειρήσεων στις ΥΜΣ, η επέκταση της υπηρεσίας σε όλα τα ΚΕΠ καθώς και η δημιουργία διαδικτυακής υπηρεσίας μιας στάσης για τη σύσταση εξαγωγικών επιχειρήσεων.

Για περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με τις ΥΜΣ και το ΓΕΜΗ ο κάθε επιχειρηματίας θα μπορεί να ενημερώνεται από σχετικό Διαδικτυακό Τόπο που προετοιμάζεται και θα τηρείται στην Κεντρική Υπηρεσία ΓΕΜΗ της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι για την ανάπτυξη του ΓΕΜΗ και της Υπηρεσίας Μίας Στάσης, συνεργάστηκαν συνολικά 71 φορείς της Δημόσιας Διοίκησης και νομικά πρόσωπα.

Taxisnet εργασίες για την εγκατάσταση εφαρμογής "Εισόδημα Νομικών Προσώπων"

 TAXISnet                    04.04.2011



                 Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η


Αγαπητοί χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών:

Σας ενημερώνουμε ότι, σήμερα Δευτέρα 04/04/2011 και από  ώρα 14:30΄ έως 15:30΄, οι υπηρεσίες του TAXISnet (Εγγραφή νέων χρηστών, Ηλεκτρονική υποβολή περιοδικών δηλώσεων Φ.Π.Α., εκκαθαριστικής δήλωσης Φ.Π.Α. και προσωρινής δήλωσης Φ.Μ.Υ.) δεν θα είναι διαθέσιμες, λόγω προγραμματισμένων εργασιών εγκατάστασης της εφαρμογής για την ηλεκτρονική υποβολή Δηλώσεων Εισοδήματος Νομικών Προσώπων μη Κερδοσκοπικού Χαρακτήρα.

Η υπηρεσία ηλεκτρονικής υποβολής Δηλώσεων Φόρου Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων θα λειτουργεί κανονικά.

Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ