Φορολογικός σχεδιασμός και έγκαιρη πληροφόρηση στην Διοίκηση των Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων σε θέματα Marketing, Οικονομικών Υπηρεσιών, Γραμματειακής υποστήριξης εξ αποστάσεως, Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης. Τηλέφωνο 210-9015539 Λογιστικό γραφείο - NEXUS management consultants - Φοροτεχνικοί 24 Απριλίου

29 Απριλίου 2011

Πότε κάνουν δήλωση οι Μισθωτοί, συνταξιούχοι ;

Ημερομηνίες - προθεσμίες υποβολής δηλώσεων φόρου εισοδήματος μισθωτών συνταξιούχων

Δηλώσεις Εισοδήματος 2011 για μισθωτούς και συνταξιούχους


Ημερομηνίες υποβολής Δηλώσεων σε ΔΟΥ κ Taxisnet


Προθεσμίες Φορολογικών Δηλώσεων 2011 (χρήση 2010) για φυσικά πρόσωπα :

Μισθωτοί, συνταξιούχοι, αξιωματικοί ή κατώτερο πλήρωμα εμπορικών πλοίων, φορολογούμενοι με εισοδήματα της αλλοδαπής, καθώς και κάτοικοι εξωτερικού με εισοδήματα στην Ελλάδα.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΕ Δ.Ο.Υ ή ΜΕΣΩ TAXIS


28 Απριλίου 2011

Το μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό πρόγραμμα 2012-2015



Το μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό πρόγραμμα 2012-2015, θα καταθέσει ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου στη Βουλή, στις 13 Μαΐου. Προβλέπεται να ψηφιστεί το αργότερο μέχρι τη σύνοδο κορυφής στις 15 Ιουνίου.

Το μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό πρόγραμμα ύψους 23 δισ. ευρώ (πλέον 3 δισ. ευρώ για τη διόρθωση του τρέχοντος προϋπολογισμού) θα συζητηθεί εκ νέου στο υπουργικό συμβούλιο την επόμενη εβδομάδα και αμέσως μετά μεταφρασμένο θα σταλεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στη σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου συζήτησαν την προεπιλογή δικαστικών λειτουργών και νομοσχέδια για:
· Τον πτωχευτικό κώδικα και για τους Μεσίτες αστικών συμβάσεων σχετικών με ακίνητα και λοιπές διατάξεις.
Με το πρώτο δίνεται μια πραγματική δεύτερη ευκαιρία στις επιχειρήσεις που για οποιοδήποτε λόγο βρίσκονται σε οικονομική αδυναμία, διασφαλίζοντας θέσεις εργασίας αλλά και τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, ενώ με το δεύτερο σχέδιο νόμου επιλύονται τα σημαντικότερα προβλήματα που προκύπτουν καθημερινά στις συναλλαγές των μεσιτών, διασφαλίζεται η σωστή λειτουργία του επαγγέλματος και προστατεύονται οι καταναλωτές. Πηγή: http://www.capital.gr/News.asp?id=1181460
· Τις δημόσιες συμβάσεις προμηθειών, έργων και υπηρεσιών στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας
· Το θαλάσσιο και αλιευτικό τουρισμό.
· Τα σήματα προϊόντων και υπηρεσιών.

Με αυτό το σχέδιο νόμου προστατεύεται ο καταναλωτής και οι επιχειρήσεις από απομιμήσεις προϊόντων. Γίνονται αυστηρότερες οι ποινές για τους παραβάτες και για πρώτη φορά εισάγεται η δυνατότητα για άμεση λήψη δικαστικών μέτρων (προσωρινή διαταγή και ασφαλιστικά μέτρα) χωρίς να κληθεί ο παραβάτης, έτσι ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος καταστροφής των αποδεικτικών στοιχείων.
Πηγή: http://www.enet.gr/?i=news.el.politikh&id=270830

Η Eurostat ανακοίνωσε τα δημοσιονομικά στοιχεία για το 2010

Η Eurostat ανακοίνωσε τα δημοσιονομικά στοιχεία για το 2010


Η Eurostat ανακοίνωσε τα δημοσιονομικά στοιχεία για το 2010

Τα δημοσιονομικά στοιχεία του συνόλου της Γενικής Κυβέρνησης παρακολουθούνται στο πλαίσιο της Διαδικασίας Υπερβολικού Ελλείμματος (ΔΥΕ) από την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), τη Γενική Διεύθυνση Θησαυροφυλακίου και Προϋπολογισμού του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και την Τράπεζα της Ελλάδος.
Στη συνέχεια η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), στο πλαίσιο της ίδιας διαδικασίας, υπολογίζει το έλλειμμα Γενικής Κυβέρνησης ακολουθώντας τη διαδικασία ΕΣΛ 95 (ESA 95) και διαβιβάζει στη Eurostat τη σχετική κοινοποίηση για τελικό έλεγχο και ανακοίνωση. Σε ετήσια βάση διαβιβάζονται δύο κοινοποιήσεις στη Eurostat (προσωρινά και οριστικά στοιχεία).
Τονίζεται ότι μέσα από μια σειρά θεσμικών παρεμβάσεων που υλοποίησε η Κυβέρνηση, με προεξέχουσα εκείνη της ανεξαρτητοποίησης της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), η Εurostat δεν αμφισβητεί πλέον τα ελληνικά στατιστικά στοιχεία για το ύψος του ελλείμματος. Τα ελληνικά στατιστικά στοιχεία χαρακτηρίζονται πλέον από απόλυτη διαφάνεια και αξιοπιστία.
Σύμφωνα με τη σημερινή ανακοίνωση για το 2010, η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) έχει διαβιβάσει στη Eurostat την 1η ετήσια κοινοποίηση (προσωρινά στοιχεία), όπου αναφέρει ότι το έλλειμμα Γενικής Κυβέρνησης για το 2010 διαμορφώνεται στο 10,5% του ΑΕΠ.
Με βάση τα στοιχεία αυτά η Ελλάδα το 2010 είχε το δεύτερο μεγαλύτερο έλλειμμα στην Ε.Ε. μετά την Ιρλανδία (-32,4%) και κοντά στην Μεγάλη Βρετανία (-10,4%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (-9,2%) και την Πορτογαλία (-9,1%). Είχε δε την μεγαλύτερη μείωση του ελλείμματος οποιασδήποτε χώρας της Ε.Ε. το 2010 - κατά 5 μονάδες. Η μείωση αυτή είναι η μεγαλύτερη που έχει επιτευχθεί ποτέ στην Ελλάδα ή σε οποιοδήποτε κράτος μέλος της ευρωζώνης σε ένα έτος.
Ως προς το δημόσιο χρέος, με βάση τα στοιχεία της Eurostat για το 2010, η Ελλάδα είχε το υψηλότερο χρέος στην Ε.Ε. (142,8% του ΑΕΠ) με δεύτερη την Ιταλία (119% του ΑΕΠ) ακολουθούμενη από το Βέλγιο (96,8% του ΑΕΠ) και την Ιρλανδία (96,2%).
Η παρατηρούμενη απόκλιση σε σχέση με τις προβλέψεις του κειμένου της Εισηγητικής του Προϋπολογισμού 2011 (9,4% ΑΕΠ) για το έλλειμμα Γενικής Κυβέρνησης για το 2010 οφείλεται κύρια στους παρακάτω λόγους:
α) Στην μεγαλύτερη της αναμενόμενης επίπτωσης της ύφεσης, στο ΑΕΠ του 2010. Σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό του 2011, το ΑΕΠ του 2010 εκτιμάτο σε 231.888 εκ. € ενώ σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ η σχετική εκτίμηση είναι 230.173 εκ. €. Η αρνητική αυτή εξέλιξη οδηγεί σε επιβάρυνση του ελλείμματος του 2010 κατά 0,1 %.
 β) Στην επιδείνωση στα φορολογικά έσοδα (0,6%  του ΑΕΠ), απόρροια της μεγαλύτερης από την προβλεπόμενη κατά την περίοδο σύνταξης του Προϋπολογισμού 2011 ύφεσης το τελευταίο τρίμηνο του έτους 2010. Υπενθυμίζεται ότι το συνολικό αποτέλεσμα επί των εσόδων του 2010 σε εθνικολογιστική βάση καθορίζεται και από την πορεία συγκεκριμένων κατηγοριών εσόδων κατά το πρώτο δίμηνο του 2011, τα οποία σε μεγάλο βαθμό αντανακλούν την οικονομική δραστηριότητα του τελευταίου τριμήνου του προηγούμενου έτους.
γ) Στην επιδείνωση στο ισοζύγιο των ΟΤΑ (0,25% του ΑΕΠ), που σχετίζεται με αποπληρωμή παρελθουσών υποχρεώσεων στο τέλος του έτους.
δ) Στην επιδείνωση στο οικονομικό αποτέλεσμα των ΟΚΑ (0,5% του ΑΕΠ), καθώς η μεγαλύτερη από το αναμενόμενο αύξηση της ανεργίας οδήγησε σε μείωση των ασφαλιστικών εισφορών. Υπενθυμίζεται ότι, όπως στην περίπτωση των φορολογικών εσόδων, το αποτέλεσμα των ΟΚΑ του 2010 σε εθνικολογιστική βάση καθορίζεται και από την πορεία συγκεκριμένων κατηγοριών εισφορών κατά το πρώτο δίμηνο του 2011.
ε) Στην επιδείνωση στο οικονομικό αποτέλεσμα των νοσοκομείων (0,3% του ΑΕΠ).
Από την άλλη πλευρά, βελτίωση παρατηρείται στο ισοζύγιο των επαναταξινομημένων ΔΕΚΟ (0,35% του ΑΕΠ), καθώς και στην προσαρμογή σε εθνικολογιστική βάση των δεδουλευμένων τόκων (0,3% του ΑΕΠ).
Συνεπώς, είναι προφανές ότι η παραπάνω απόκλιση έρχεται κυρίως ως αποτέλεσμα της βαθύτερης, από το αναμενόμενο, ύφεσης της ελληνικής οικονομίας που επηρεάζει τα φορολογικά έσοδα, αλλά και τις ασφαλιστικές εισφορές. Ταυτόχρονα, υπογραμμίζει τις πραγματικές δυσκολίες για τη μείωση του ελλείμματος σε περιοχές του Προϋπολογισμού ή της Δημόσιας Διοίκησης όπου χρειάζονται μεγαλύτερες προσπάθειες, όπως π.χ. αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής, δαπάνες σε νοσοκομεία, ΟΚΑ, αυτοδιοίκηση, ΔΕΚΟ.
Σε κάθε περίπτωση, η Ελληνική Κυβέρνηση παραμένει προσηλωμένη στους στόχους του Προγράμματος Οικονομικής Πολιτικής και  όλα τα αναγκαία μέτρα για την επίτευξή τους έχουν ήδη προβλεφθεί στο πλαίσιο του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή μέχρι τις 15 Μαΐου 2011.

Ημιυπαίθριοι: Διευκρινίσεις ΥΠΕΚΑ για την πρώτη δόση

Ημιυπαίθριοι: Διευκρινίσεις ΥΠΕΚΑ για την πρώτη δόση


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Διευκρινίσεις για την εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 5 του νόμου 3843/2010

Αθήνα, 27 Απριλίου 2011

 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 ΘΕΜΑ: Διευκρινίσεις για την εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 5 του νόμου 3843/2010

Από το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, απεστάλη έγγραφο με γραπτές διευκρινίσεις προς τις Γενικές Διευθύνσεις Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας, που αφορούν στις περιπτώσεις εκείνες που οι Πολεοδομίες δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν τον έλεγχο φακέλων και να υπολογίσουν το αναλογούν πρόστιμο (για δηλωθέντες ημιυπαίθριους), με αποτέλεσμα οι πολίτες να μην έχουν λάβει το αναγκαίο έγγραφο για την καταβολή της πρώτης δόσης του προστίμου στις 28 Απριλίου 2011 (οπότε και λήγει η προθεσμία, βάση του νόμου για την καταβολή της δόσης).

Οι διευκρινήσεις αυτές αφορούν μόνο την κατηγορία αυτή των πολιτών που δεν έχουν λάβει από τις Πολεοδομίες το απαραίτητο έγγραφο για την καταβολή της πρώτης δόσης του προστίμου και δεν αφορά τους πολίτες οι οποίοι το έχουν κανονικά λάβει.


Ακολουθεί το πλήρες κείμενο του εγγράφου με τις διευκρινίσεις του ΥΠΕΚΑ


ΘΕΜΑ: Διευκρινίσεις για την εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 5 του ν. 3843/2010


Από επικοινωνία με τις πολεοδομικές υπηρεσίες διαπιστώθηκε ότι μερικές από αυτές αδυνατούν, λόγω αντικειμενικών δυσκολιών, να ολοκληρώσουν τον έλεγχο της πληρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών για αιτήσεις που κατατέθηκαν προ της 1/1/2011. Αυτό οφείλεται στο πλήθος των αιτήσεων που απεστάλησαν ταχυδρομικώς και στην έλλειψη προσωπικού μετά τις ανακατατάξεις λόγω της ισχύος του ν.3852/2010. Αποτέλεσμα αυτού είναι οι αιτούντες να μην έχουν ενημερωθεί ακόμη για το ποσό της ειδικής εισφοράς, ενώ λήγει η προθεσμία καταβολής της πρώτης δόσης.

Για το λόγο αυτό, σύμφωνα με την διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 5 του ν. 3843/2010, σε συνέχεια της Εγκυκλίου 5/10 (άρθρο 5 παράγραφος 4), οι προϊστάμενοι των πολεοδομικών υπηρεσιών που αντιμετωπίζουν θέμα τήρησης των προθεσμιών για τις αιτήσεις που κατατέθηκαν προ της 1/1/2011, καλούνται να παρατείνουν τη σχετική προθεσμία με αιτιολογημένη πράξη τους. Η πράξη αυτή πρέπει να εκδοθεί το αργότερο έως 10/5/2011.

Η πολεοδομική υπηρεσία με εισήγησή της καταγράφει τον αριθμό των αιτήσεων που εκκρεμούν και προτείνει τον απαιτούμενο χρόνο ολοκλήρωσης του ελέγχου και του υπολογισμού του ειδικού προστίμου, ο οποίος δεν μπορεί να υπερβαίνει τις 15 ημέρες από την ημερομηνία έκδοσης της παραπάνω πράξης.

Μετά την ανωτέρω παράταση της προθεσμίας η πρώτη δόση καταβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα πέντε (15) ημερών από τη λήξη της.

Παρακαλούμε να ενημερώσετε άμεσα όλες τις πολεοδομικές υπηρεσίες της χωρικής σας αρμοδιότητας (άρθρο 280 ν. 3852/2010) προκειμένου να επιλυθεί το πρόβλημα.


Ο Γενικός Γραμματέας ΥΠΕΚΑ

27 Απριλίου 2011

Οδηγίες για την περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης μεταβολών – μετάταξης, περιοδικής και εκκαθαριστικής δήλωσης Φ.Π.Α.


ΠΟΛ.1086/20.4.2011

Οδηγίες για την περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης μεταβολών – μετάταξης, περιοδικής και εκκαθαριστικής δήλωσης Φ.Π.Α. από υποκείμενους στο φόρο που εντάχθηκαν στο κανονικό καθεστώς Φ.Π.Α.






ΠΟΛ.1086/20.4.2011


Οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 1 και 4 του ν.2523/1997 στην περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης μεταβολών – μετάταξης, περιοδικής και εκκαθαριστικής δήλωσης Φ.Π.Α. από υποκείμενους στο φόρο που εντάχθηκαν στο κανονικό καθεστώς Φ.Π.Α. με τις διατάξεις των παραγράφων 3, 4 του άρθρου 62 του ν. 3842/2010

Αθήνα, 20/04/2011

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Α. ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ & ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
1. ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ 14η Φ.Π.Α.
ΤΜΗΜΑ Α΄
2. ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ
Δ/ΝΣΗ ΜΗΤΡΩΟΥ
Β. Γ.Γ.Π.Σ.
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΚΕ.Π.Υ.Ο
Δ/ΝΣΗ 30η ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ Η/Υ
ΤΜΗΜΑ Β΄

Ταχ. Δ/νση : Σίνα 2 – 4
Ταχ. Κωδ. : 106 72 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες : Αικ. Καρύδα
Γ. Αναγνωστόπουλος
Τηλέφωνο : 210 –3647202-5
FAX : 210 – 3645413

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΩΣ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ

ΠΟΛ 1086

Θέμα: Οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 1 και 4 του ν.2523/1997 στην περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης μεταβολών – μετάταξης, περιοδικής και εκκαθαριστικής δήλωσης Φ.ΠΑ. από υποκείμενους στο φόρο που εντάχθηκαν στο κανονικό καθεστώς Φ.Π.Α. με τις διατάξεις των παραγράφων 3, 4 του άρθρου 62 του ν. 3842/2010.

Με τις διατάξεις των παραγράφων 3,4 του άρθρου 62 του ν.3842/2010 (ΦΕΚ 58Α΄) εντάχθηκαν στο κανονικό καθεστώς Φ.Π.Α. οι δικηγόροι, οι συμβολαιογράφοι, οι άμισθοι υποθηκοφύλακες, οι δικαστικοί επιμελητές, οι συγγραφείς, οι καλλιτέχνες και οι ερμηνευτές έργων τέχνης. Οι σχετικές διατάξεις κοινοποιήθηκαν και δόθηκαν οδηγίες και διευκρινίσεις για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή τους με την Εγκύκλιο ΠΟΛ.1100/24.6.2010.

Στην ανωτέρω Εγκύκλιο σχετικά με το θέμα της υποβολής δήλωσης μεταβολών μετάταξης αναφέρεται ότι για τη διευκόλυνση των φορολογουμένων, η ανωτέρω δήλωση μπορεί να υποβληθεί μέχρι την προθεσμία υποβολής της πρώτης περιοδικής δήλωσης που θα υποβληθεί υπό το νέο καθεστώς. Στην ίδια Εγκύκλιο διευκρινίζεται ότι ειδικά στην περίπτωση των δικηγόρων, συμβολαιογράφων, άμισθων υποθηκοφυλάκων και δικαστικών επιμελητών, δεν απαιτείται υποβολή δήλωσης μεταβολής, καθώς η απαιτούμενη μεταβολή του μητρώου θα διενεργηθεί αυτόματα από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών. Ωστόσο έχουν διαπιστωθεί μεμονωμένες περιπτώσεις υποκειμένων στους οποίους η αυτόματη μεταβολή στο μητρώο δεν ήταν εφικτή ή πραγματοποιήθηκε καθυστερημένα.

Όσον αφορά τους υποκείμενους με δηλούμενη δραστηριότητα αυτή του συγγραφέα, καλλιτέχνη και ερμηνευτή έργων τέχνης, έχει διαπιστωθεί ότι ορισμένοι από τους υποκείμενους αυτούς ενώ έχουν κάνει έναρξη εργασιών πριν την 01/07/2010, δεν υπέβαλλαν δήλωση μεταβολών στο Τμήμα Μητρώου της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. ως όφειλαν, για την υπαγωγή τους στο κανονικό καθεστώς Φ.Π.Α..

Οι ανωτέρω υποκείμενοι επειδή ήταν πιστοποιημένοι στο TAXISnet για άλλη εφαρμογή εκτός του Φ.Π.Α., εισήγαγαν στο σύστημα τους κωδικούς που έχουν λάβει και υπέβαλλαν συμπληρωματική αίτηση, προκειμένου να πιστοποιηθούν για την εφαρμογή του Φ.Π.Α., σύμφωνα με γενικές οδηγίες που έχουν δοθεί για το σκοπό αυτό (αναρτημένες οδηγίες στο ειδικό δίκτυο TAXISnet, ΑΥΟ ΠΟΛ.1127/25.9.2009). Το ειδικό δίκτυο TAXISnet έκανε αποδεκτή την αίτηση πιστοποίησης τους για την εφαρμογή του Φ.Π.Α. Με τον τρόπο αυτό υπέβαλλαν την περιοδική δήλωση του τρίτου τριμήνου 2010 μέσω του ειδικού δικτύου TAXISnet, χωρίς να έχουν ενταχθεί , με δήλωση μεταβολών, στο κανονικό καθεστώς Φ.Π.Α. Με την εφαρμογή του νέου TAXISnet οι υποκείμενοι αυτοί εμφανίζουν αδυναμία υποβολής δηλώσεων Φ.Π.Α. δεδομένου ότι η εικόνα τους στο ΜΗΤΡΩΟ/ΤΑXIS είναι αυτή του υποκειμένου και απαλλασσομένου.

Για τους ανωτέρω λόγους και για λόγους χρηστής διοίκησης γίνεται δεκτό για τα ανωτέρω πρόσωπα, να μην επιβάλλονται οι σχετικοί πρόσθετοι φόροι και πρόστιμα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 1 καθώς και στην παρ. 2 του άρθρου 4 του ν. 2523/1997 (ΦΕΚ Α' 179/11/9/97) όπως ισχύει, για την εκπρόθεσμη υποβολή:
α) της δήλωσης μεταβολών μετάταξης για την υπαγωγή τους στο κανονικό καθεστώς Φ.Π.Α. από την 01/07/2010,
β) των περιοδικών δηλώσεων που αφορούν τις φορολογικές περιόδους από 01/07/2010 έως 31/3/2011, καθώς και
γ) των εκκαθαριστικών δηλώσεων που αφορούν τις διαχειριστικές περιόδους 2010 και 2011, εφόσον οι δηλώσεις αυτές υποβληθούν έως και την 31η Μαϊου 2011.
Η υποβολή όλων των δηλώσεων αυτών θα πραγματοποιηθεί σε έντυπη μορφή στις Δ.Ο.Υ.

Οι ανωτέρω υποκείμενοι (δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, άμισθοι υποθηκοφύλακες, δικαστικοί επιμελητές, συγγραφείς, καλλιτέχνες και ερμηνευτές έργων τέχνης) θα προσκομίζουν στα τμήματα Μητρώου και Φ.Π.Α. της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. το αποδεικτικό υποβολής της περιοδικής δήλωσης Φ.Π.Α. για το τρίτο τρίμηνο 2010 μέσω του ειδικού δικτύου TAXISnet. Σε αντίθετη περίπτωση θα καταλογίζονται οι σχετικοί πρόσθετοι φόροι ή θα επιβάλλονται τα σχετικά πρόστιμα. Οι πρόσθετοι φόροι ή τα πρόστιμα θα επιβάλλονται αντίστοιχα και στην περίπτωση δηλώσεων Φ.Π.Α. για τις οποίες κατά την καταληκτική προθεσμία υποβολής τους τα ανωτέρω πρόσωπα είχαν ενταχθεί στο κανονικό καθεστώς Φ.Π.Α.





Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ

ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
















ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ (IX) ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ (IX) ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Πως αντιμετωπίζουμε φορολογικά τα αυτοκίνητα επιχειρήσεων;


Αν

Ο.Ε. ή Ε.Ε. ή αστική εταιρία

ιχ επιχειρήσεων
, καθώς και

κοινωνία ή κοινοπραξία

που ασκούν επιχείρηση ή επάγγελμα, έχει ένα ή περισσότερα από τα προαναφερόμενα αυτοκίνητα, η ετήσια αντικειμενική δαπάνη αυτών μερίζεται μεταξύ των ομόρρυθμων ή απλών εταίρων εκτός των ετερόρρυθμων, ή των μελών της κοινωνίας ή κοινοπραξίας φυσικών προσώπων, κατά το ποσοστό συμμετοχής τους στην εταιρία, την κοινωνία κτλ. Η αντικειμενική δαπάνη που αναλογεί σε κάθε εταίρο για κάθε εταιρία δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη από τη μεγαλύτερη αντικειμενική δαπάνη που προκύπτει από αυτοκίνητο της εταιρίας και βαρύνει αυτά τα πρόσωπα, ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής ή κατοικίας τους. Τα παραπάνω εφαρμόζονται ανάλογα και για τα φυσικά πρόσωπα που:
α) είναι ταυτόχρονα διαχειριστές και εταίροι Ε.Π.Ε.,
β) είναι εταίροι Ε.Π.Ε. και εφόσον κανείς από τους διαχειριστές της Ε.Π.Ε. δεν είναι εταίρος αυτής,
γ) είναι εντεταλμένοι σύμβουλοι, διευθύνοντες σύμβουλοι, διοικητές και πρόεδροι Α.Ε..

Ειδικά στην περίπτωση αυτή (γ) η κατανομή της τεκμαρτής δαπάνης γίνεται ισομερώς με ανάλογη εφαρμογή βέβαια του προηγούμενου (δεύτερου) εδαφίου.
Ανεξάρτητα όμως από τα πιο πάνω οι υπόχρεοι πρέπει να αναγράψουν όλα τα στοιχεία των Ε.Ι.Χ., Μ.Χ. και τύπου JEEP αυτοκινήτων της εταιρίας.
Εάν ο χώρος δεν επαρκεί για να αναγραφούν όλα τα στοιχεία όλων των αυτοκινήτων που λαμβάνονται υπόψη, προκειμένου να υπολογιστεί η οικεία δαπάνη που βαρύνει το φορολογούμενο και τη σύζυγο του, θα γραφτούν, κατά την εξής σειρά :
α) Τα στοιχεία που απαιτούνται για κάθε αυτοκίνητο που ανήκει στο φορολογούμενο, στη σύζυγο του και στα πρόσωπα που τους βαρύνουν και των οποίων η αντίστοιχη δαπάνη βαρύνει το φορολογούμενο και τη σύζυγο του, καθώς και το ποσό της δαπάνης αυτής.
β) Τα ίδια στοιχεία και ποσά δαπάνης, για κάθε Ε.Ι.Χ. ή Μ.Χ. αυτοκίνητο ή αυτοκίνητο τύπου JEEP, που ανήκει σε ατομική επιχείρηση του φορολογουμένου ή της συζύγου του.
γ) Τα στοιχεία κάθε εταιρίας ή κοινοπραξίας κτλ. με τη δαπάνη των αυτοκινήτων της οποίας βαρύνεται και ο φορολογούμενος ή η σύζυγος του και το ποσό της δαπάνης που αντιστοιχεί στο φορολογούμενο ή τη σύζυγο του.

Επίσης, πρέπει να συνταχθεί κατάσταση με ανάλογη εφαρμογή όσων έχουν προαναφερθεί (ή στην ίδια κατάσταση που συντάσσουν λόγω του ότι το σύνολο των αυτοκινήτων είναι περισσότερα από τέσσερα), όπου θα αναγράψουν τα αυτοκίνητα της κάθε εταιρίας και επιπλέον των στοιχείων που αναφέρονται στην ένδειξη 1γ του πίνακα 5, θα γραφτούν:
α) Το ποσοστό συμμετοχής του φορολογουμένου ή της συζύγου του, κατά περίπτωση, στην εταιρία, καθώς και το συνολικό ποσοστό συμμετοχής στην ίδια εταιρία όλων των φυσικών προσώπων που είναι ομόρρυθμοι εταίροι προκειμένου για ομόρρυθμη ή ετερόρρυθμη εταιρία ή απλοί εταίροι προκειμένου για αστική εταιρία ή εταίροι που είναι ταυτόχρονα διαχειριστές προκειμένου για Ε.Π.Ε. ή εταίροι Ε.Π.Ε. στην περίπτωση που κανείς από τους εταίρους της δεν είναι και διαχειριστής αυτής.
β) Ο αριθμός των προσώπων που είναι εντεταλμένοι σύμβουλοι, διευθύνοντες σύμβουλοι, διοικητές Α.Ε. και πρόεδροι των διοικητικών συμβουλίων τους. Αν όλα τα μέλη Ο.Ε. ή Ε.Ε. ή Ε.Π.Ε. ή αστικής εταιρίας, καθώς και κοινωνίας ή κοινοπραξίας, που προαναφέρθηκαν, είναι νομικά πρόσωπα, τότε η ετήσια τεκμαρτή δαπάνη που προκύπτει με βάση τα αυτοκίνητα (Ε.Ι.Χ. ή τύπου JEEP ή μεικτής χρήσης) της υπόψη εταιρίας κτλ. μερίζεται μεταξύ των νομικών προσώπων που είναι μέλη αυτής (εκτός των ετερόρρυθμων εταιριών) σύμφωνα με όσα προαναφέρθηκαν.
Στη συνέχεια η αντικειμενική δαπάνη που αναλογεί στο κάθε μέλος (ΝΠ) επιμερίζεται στα φυσικά πρόσωπα μέλη αυτού του ΝΠ, σύμφωνα με όσα προαναφέρθηκαν στα τρία πρώτα εδάφια του παρόντος
• Για τα αλλοδαπά νομικά πρόσωπα που δεν έχουν εγκαταστάσεις στην Ελλάδα αλλά υποχρεούνται σε υποβολή δήλωσης, καθώς και για τις αλλοδαπές επιχειρήσεις που δεν υπάγονται στις διατάξεις του αν. ν.89/1967, του αν. ν.378/1968 και του άρθρου 25 του ν.27/1975, το ποσό της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης διαβίωσης, που προκύπτει με βάση αυτοκίνητα αυτής της περίπτωσης ιδιοκτησίας του αλλοδαπού νομικού προσώπου ή ιδιοκτησίας ή κατοχής γραφείου, υποκαταστήματος ή πρακτορείου της επιχείρησης εγκατεστημένου στην Ελλάδα, βαρύνει το πρόσωπο που εκπροσωπεί στην Ελλάδα το αλλοδαπό νομικό πρόσωπο, την αλλοδαπή επιχείρηση ή προΐσταται του οικείου γραφείου ή υποκαταστήματος ή πρακτορείου.
• Προκειμένου για εκπαιδευτές οδηγών αυτοκινήτων, καθώς και για τις επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων, που χρησιμοποιούν για το σκοπό αυτόν περισσότερα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, για τον υπολογισμό της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης λαμβάνεται υπόψη το αυτοκίνητο που δίνει τη μεγαλύτερη αντικειμενική δαπάνη.
• Στις περιπτώσεις ενοικίασης ή χρηματοδοτικής μίσθωσης αυτοκινήτων επιβατικών ιδιωτικής ή μεικτής χρήσης, η ετήσια αντικειμενική δαπάνη, που αντιστοιχεί στο χρόνο χρησιμοποίησης αυτών, βαρύνει το μισθωτή τους.

Σχετικά με την προσκόμιση αποδείξεων για τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους 2011

Σχετικά με την προσκόμιση αποδείξεων για τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους 2011


Με τον νόμο 3842/2010 «Αποκατάσταση φορολογικής δικαιοσύνης, αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και άλλες διατάξεις», στο πλαίσιο της φορολογικής μεταρρύθμισης, της δημιουργίας δίκαιου φορολογικού συστήματος και της πάταξης της φοροδιαφυγής, μεταξύ των μέτρων που θεσπίστηκαν ήταν και το κτίσιμο του αφορολόγητου ορίου των 12.000 ευρώ με αποδείξεις. Επιπλέον, με τον ίδιο νόμο δίνεται και η δυνατότητα επιστροφής φόρου, αν ο φορολογούμενος συγκεντρώσει μεγαλύτερο ποσό αποδείξεων από αυτό που απαιτείται για το αφορολόγητο όριο. (Συνολικά 15.000 ευρώ ο μεμονωμένος φορολογούμενος και 30.000 ευρώ η οικογένεια σε κοινή δήλωση).

Το Υπουργείο Οικονομικών, σχετικά με τις αποδείξεις του έτους 2010 διευκρινίζει ότι πρέπει να συνυποβάλλονται με τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους 2011, που υποβάλλονται στις Δ.Ο.Υ. ή στέλνονται ταχυδρομικά. Σε περίπτωση ηλεκτρονικής υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, οι αποδείξεις φυλάσσονται από τους φορολογούμενους μαζί με τα λοιπά δικαιολογητικά, για να προσκομιστούν στην Δ.Ο.Υ., όταν ζητηθούν.

Αμέσως μετά τη λήξη της προθεσμίας παραλαβής των δηλώσεων, θα επιλέγεται μηνιαίως δείγμα ελέγχου, με σχετική οδηγία που θα δοθεί και θα διενεργηθεί οπωσδήποτε δειγματοληπτικός έλεγχος, για να διαπιστωθεί η ύπαρξη των αποδείξεων και η ακριβής δήλωσή τους.

Αυτονόητο είναι ότι θα ληφθεί υπόψη στο δείγμα η αναλογία εισοδήματος και προσκομιζομένων αποδείξεων, καθώς και τα ποσά επιστρεφομένων φόρων.

πηγή taxheaven

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ