Φορολογικός σχεδιασμός και έγκαιρη πληροφόρηση στην Διοίκηση των Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων σε θέματα Marketing, Οικονομικών Υπηρεσιών, Γραμματειακής υποστήριξης εξ αποστάσεως, Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης. Τηλέφωνο 210-9015539 Λογιστικό γραφείο - NEXUS management consultants - Φοροτεχνικοί 30 Οκτωβρίου

3 Νοεμβρίου 2011

Aπόλυτα προετοιμασμένοι για μία ενδεχόμενη έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ...

Aπόλυτα προετοιμασμένοι για μία ενδεχόμενη έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ...

Είμαστε απόλυτα προετοιμασμένοι για μία ενδεχόμενη έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ, δήλωσε ο επικεφαλής του Εurogroup. Ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, σε δηλώσεις του στη γερμανική τηλεόραση, σήμερα Πέμπτη τόνισε πως θέλει η Ελλάδα να παραμείνει στην Ευρωζώνη, αλλά πως αυτό δεν μπορεί να γίνει με οποιοδήποτε τίμημα.
Ερωτηθείς τι θα συμβεί στους Γερμανούς φορολογούμενους αν η Ελλάδα εγκαταλείψει την Ευρωζώνη, ο κ. Γιούνκερ σημείωσε στην πρωινή εκπομπή του κρατικού τηλεοπτικού δικτύου ZDF:
"Εργαζόμαστε τώρα πάνω στον τρόπο με τον οποίο θα διασφαλίσουμε ότι δεν θα είναι μία καταστροφή για τους ανθρώπους στη Γερμανία, το Λουξεμβούργο, την Ευρωζώνη. Είμαστε απόλυτα προετοιμασμένοι γι' αυτή την περίπτωση"
πηγή ΕΜΕΑ
.

2 Νοεμβρίου 2011

Το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος πότε είναι «δεσμευτικό»; Ο νόμος για το δημοψήφισμα.

 Ο νόμος για το δημοψήφισμα


Το Σύνταγμα προβλέπει δύο περιπτώσεις δημοψηφισμάτων, τα οποία προκηρύσσονται με διάταγμα του Προέδρου της Δημοκρατίας:

α) Δημοψήφισμα για "κρίσιμο εθνικό θέμα" για την προκύρηξη του οποίου, απαιτείται
                             i.            πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου και
              ii.            απόφαση από 151 βουλευτές.


β) Δημοψήφισμα για "ψηφισμένα νομοσχέδια που ρυθμιζουν σοβαρό κοινωνικό ζήτημα, εκτός από τα δημοσιονομικά" για την προκύρηξη του οποίου, απαιτείται
          i.            πρόταση 120 βουλευτών και
        ii.            απόφαση 180 βουλευτών. 

Εάν το νομοσχέδιο υπερψηφιστεί, ακολουθείται η διαδικασία του άρθρου 42 παρ. 1 του Συντάγματος (έκδοση και δημοσίευση του νομοσχεδίου από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, εντός μηνός, με δυνατότητα αναπομπής του στη Βουλή) .
Ο ν.4023/2011 "Διεύρυνση της άμεσης και συμμετοχικής δημοκρατίας με την διενέργεια δημοψηφίσματος" εξειδικεύει και προσδιορίζει την διαδικασία για την εφαρμογή του άρθρου 44 παρ. 2 και 3 του Συντάγματος,  προσδιορίζοντας τους όρους της διαδικασίας για την διεξαγωγή δημοψηφισμάτων. Σκοπός του, είναι ο εκσυγχρονισμός του νομοθετικού πλαισίου διεξαγωγής δημοψηφίσματος,

Η έννοια του "δημοσιονομικού νομοσχεδίου"

«…δηµοσιονοµικό δεν είναι κάθε νοµοσχέδιο που συνεπάγεται δηµοσιονοµική επιβάρυνση, δεδοµένου ότι όλα σχεδόν τα νοµοσχέδια έχουν τέτοιες επιπτώσεις. Ως δηµοσιονοµικά νοούνται, εν προκειµένω, τα stricto sensu δηµοσιονοµικά νοµοσχέδια των άρθρων 78-80 του Συντάγµατος, που συνθέτουν το έκτο κεφάλαιο του Γ΄ Τµήµατος του Συντάγµατος, καθώς και όσα έχουν αποκλειστικώς ή προεχόντως δηµοσιονοµικό χαρακτήρα…»  
«Περαιτέρω, επισημαίνεται η εγγενής αοριστία των εννοιών «κρίσιμο εθνικό θέμα» και «ψηφισμένο νομοσχέδιο που ρυθμίζει σοβαρό κοινωνικό ζήτημα», η οποία καθιστά ευρεία τη διακριτική ευχέρεια της Βουλής

Το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος πότε είναι «δεσμευτικό»;

Οι δύο περιπτώσεις δημοψηφίσματος που αναφέραμε παραπάνω, οδηγούν σε δεσμευτικό αποτέλεσμα, εάν:

1.       για την πρώτη μορφή συμμετάσχει το 40% του εκλογικού σώματος 
2.       για την δεύτερη μορφή συμμετάσχει το 50% του εκλογικού σώματος.


Πάντως ο έλεγχος του κύρους του δημοψηφίσματος και του αποτελέσματος ανήκει στην αρμοδιότητα του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου.

 Διαβάστε ακόμα :

Πόσο υπολογίζεται το κόστος του δημοψηφίσματος ;

Πόσο υπολογίζεται το κόστος του δημοψηφίσματος ;

Πόσο υπολογίζεται το κόστος του δημοψηφίσματος ;

Πόσο υπολογίζεται το κόστος του δημοψηφίσματος ;

Τις ωφέλειες που θα έχει ο λαός μας από το αναμενόμενο δημοψήφισμα δεν μπορώ να τις απαριθμήσω γιατί είναι θέμα για Blog που ασχολείται με την πολιτική. Το κόστος όμως ενός δημοψηφίσματος θα παραθέσω παρακάτω, σύμφωνα με έγκυρες πηγές.

 

Από το αναμενόμενο δημοψήφισμα εκτιμάται :

  1.  Δαπάνες σχετικά με τη ψηφοφορία (εκτύπωση εκλογικού υλικού, αποζημιώσεις δικαστικών αντιπροσώπων και υπαλλήλων συναρμοδίων υπηρεσιών -ΥΠ.ΕΣ., στα., ΕΛΑΣ., κ.λπ.- στο ποσό των 110.000.000 ευρώ. 
  2.  Απώλεια εσόδων, από τη διάθεση δωρεάν και ατελώς χρόνου μετάδοσης μηνυμάτων των συμμετεχόντων στο δημοψήφισμα από τα μέσα μαζικής επικοινωνίας 
  3.  Απώλεια εσόδων, από τη μη είσπραξη τέλους διαφήμισης (άρθρο 9 παρ.2 ν.3Ο23/2002), από τους δικαιούχους χώρων υπαίθριας προβολής πολιτικών μηνυμάτων,



Από πού θα βρεθούν τα χρήματα για το δημοψήφισμα;

Οι ανωτέρω απώλειες εσόδων θα αναπληρωθούν αντίστοιχα από :
·         πιστώσεις του κρατικού προϋπολογισμού
·         άλλες πηγές εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού
·         άλλες πηγές εσόδων των προϋπολογισμών των οικείων ο.τ.α. α' βαθμού.

Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ :Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους

1 Νοεμβρίου 2011

Το σχέδιο διάσωσης η μόνη λύση δηλώνει ο Σαρκοζί!

«Το σχέδιο διάσωσης η μόνη λύση»

Ο Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί επανέλαβε απόψε ότι το σχέδιο διάσωσης της ζώνης του ευρώ που εγκρίθηκε την περασμένη εβδομάδα στις Βρυξέλλες είναι «ο μόνος τρόπος για να λυθεί το πρόβλημα του ελληνικού χρέους», σε δήλωσή του μετά το τέλος διυπουργικής συνόδου.

«Το σχέδιο διάσωσης η μόνη λύση»

«Το να δίδεται ο λόγος στους ανθρώπους είναι πάντα νόμιμο, αλλά η αλληλεγγύη όλων των χωρών της ζώνης του ευρώ δεν μπορεί να ασκηθεί αν η κάθε μία δεν συναινέσει στις αναγκαίες προσπάθειες", 
πρόσθεσε ο Γάλλος πρόεδρος μετά την απόφαση της Ελλάδας να υποβάλει το σχέδιο της ΕΕ σε δημοψήφισμα.

«Το σχέδιο διάσωσης η μόνη λύση»

Ο Γάλλος πρόεδρος Νικολά Σαρκοζί επανέλαβε απόψε ότι το σχέδιο διάσωσης της ζώνης του ευρώ που εγκρίθηκε την περασμένη εβδομάδα στις Βρυξέλλες είναι «ο μόνος τρόπος για να λυθεί το πρόβλημα του ελληνικού χρέους», σε δήλωσή του μετά το τέλος διυπουργικής συνόδου.
 

Ψηφιακή Επιχειρηματικότητα και Ευκαιρίες Χρηματοδότησης - Η εκδήλωση

Εκδήλωση για "Ψηφιακή Επιχειρηματικότητα και Ευκαιρίες Χρηματοδότησης" και Απονομή Βραβείων του Διαγωνισμού

Ψηφιακή Επιχειρηματικότητα και Ευκαιρίες Χρηματοδότησης - Η εκδήλωση
Ψηφιακή Επιχειρηματικότητα και Ευκαιρίες Χρηματοδότησης - Η εκδήλωση
Η εκδήλωση περιλαμβάνει την τελετή βράβευσης και σύντομες παρουσιάσεις των ομάδων που θα βραβευτούν καθώς επίσης panel με νέους επιχειρηματίες και ανοικτή συζήτηση με το κοινό. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας διοργανώνεται workshop για θέματα χρηματοδότησης με την υποστήριξη του ομίλου Eurobank EFG κι ενός νέου fund που αφορά στη χρηματοδότηση ελληνικών startups στο χώρο του ICT (Ιnformation & Communication Technologies).
Επισυνάπτεται το πρόγραμμα της εκδήλωσης.

Η συμμετοχή είναι δωρεάν αλλά οι θέσεις είναι περιορισμένες.

Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Τοποθεσία εκδήλωσης για "Ψηφιακή Επιχειρηματικότητα και Ευκαιρίες Χρηματοδότησης" και της Απονομής Βραβείων του Διαγωνισμού

Μέγαρο Ιδρύματος Μποδοσάκη
Λεωφόρος Αμαλίας 20
Αθήνα, AT
Greece
37° 58' 23.0628" N, 23° 44' 5.622" E
Τετ, 02/11/2011 - 10:00 - 16:00

Eπιστροφή στη δραχμή; Τι συνέπειες έχει αυτό;

 Δημοψήφισμα για επιστροφή στη δραχμή; Τι συνέπειες έχει ;

Τώρα που η κυβέρνηση μας αποφάσισε να μεταφέρει τις ευθύνες των αποφάσεων στο λαό, με ένα δημοψήφισμα, το οποίο -ούτε λίγο ούτε πολύ- θα μας ζητά να διαλέξουμε «Δανειακή σύμβαση ή Έξοδο από την ευρωζώνη»

Τι συνέπειες έχει η επιστροφή στη δραχμή;


Ας δούμε τι συνέπειες θα είχαμε εάν η Ελλάδα αποφάσιζε την έξοδό της από την ευρωζώνη:


Δημοψήφισμα για επιστροφή στη δραχμή; Οι συνέπειες για την Ελλάδα

  • Θα υπάρξουν μεγάλες ελλείψεις σε προϊόντα και εμπορεύματα στις εγχώριες αγορές. Ακόμα και σε είδη πρώτης ανάγκης ή παραγόμενα στην Ελλάδα θα υπάρξουν ελλείψεις διότι οι επιχειρηματίες θα προτιμήσουν να πουλήσουν σε αγορές με ισχυρότερο νόμισμα. Η χώρα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης θα έλθει αντιμέτωπη με την επιβολή εμπορικών δασμών από τις χώρες μέλη της ΕΕ. 
  • Οι μισθοί των Δημόσιων Υπαλλήλων θα παρέμεναν υψηλοί -συγκριτικά με τους αντίστοιχους του ιδιωτικού τομέα- (ιδιαίτερα αν η κεντρική τράπεζα αρχίσει να τυπώνει χρήμα) αλλά η αγοραστική τους αξία θα καταβαραθρωθεί. 
  • Εταιρείες που χρεώνονται σε ξένο νόμισμα(αγορές από το εξωτερικό), θα αντιμετώπιζαν την παύση των εν λόγω συναλλαγών και αδυναμία εκπλήρωσης των όρων δανεισμού. Εισαγωγικές εταιρείες θα αναγκάζονταν να αλλάξουν αντικείμενο ενώ εταιρείες εξαγωγών αντίθετα θα είχαν σημαντικό πλεονέκτημα. 
  • Περιορισμό των ημερήσιων αναλήψεων χρημάτων, προκειμένου να αποτραπεί η κατάρρευση του τραπεζικού συστήματος (το οποίο δεν θα έχει πλέον πρόσβαση στην ρευστότητα της ΕΚΤ) λόγω  i. του τεράστιου ελλείμματος τρεχουσών συναλλαγών, ii. μαζικής φυγής καταθέσεων από τις τράπεζες. 
  • Επανυπολογισμός εκ νέου της ονομαστικής αξίας του ενεργητικού και παθητικού του τραπεζικού συστήματος προκειμένου να υποτιμηθεί το νόμισμα. 
  • Η κεντρική τράπεζα θα τύπωνε χρήμα, πληθωριστικό φυσικά, με σκοπό την εξισορρόπηση του ελλειμματικού ισοζυγίου. Παράλληλα, προς αυτή την κατεύθυνση, θα έπρεπε να υπάρξει ακόμα μεγαλύτερη λιτότητα από αυτήν που προβλέπει το σχέδιο της τρόικας. 
  • Έκρηξη των spreads των ομολόγων, θα φεύγουν άρον-άρον οι ξένοι επενδυτές, οι οποίες θα υποστούν ένα "πιστωτικό γεγονός". 
  • Τα τεχνικά προβλήματα (οι νομικοί και υπολογιστικοί κώδικες θα έπρεπε να ξαναγραφτούν κλπ.)

Δημοψήφισμα για επιστροφή στη δραχμή;Οι συνέπειες για την Ευρώπη


Τι συνέπειες έχει η επιστροφή στη δραχμή;


  • Η ΕΚΤ θα πρέπει να αντιμετωπίσει το θέμα προχωρώντας σε μια τεράστια παροχή ρευστότητας και σε αγορές κρατικών ομολόγων, καθώς το EFSF δεν θα μπορούσε να εκδώσει αρκετά γρήγορα ομόλογα προκειμένου να προχωρήσει στις απαιτούμενες αγορές. 
  • Οι πιστωτές μας, με μόνη πιθανή εξαίρεση το ΔΝΤ, δηλαδή η ΕΚΤ και όλος ο ιδιωτικός τομέας και οι πιστώτριες χώρες θα πρέπει να διαγράψουν τελείως τις απαιτήσεις τους για αποπληρωμή χρεών από την χώρα. Πιθανή η προσφυγή των δανειστών μας στη δικαιοσύνη για τα δάνεια που έχουν χορηγηθεί στο πλαίσιο του πακέτου διάσωσης. 
  • Η παγκόσμια οικονομία θα πέσει σε βαθιά ύφεση. Η πιστωτική κρίση που θα δημιουργούνταν θα έκανε την κρίση του 2008 να μοιάζει σταγόνα στον ωκεανό.

31 Οκτωβρίου 2011

Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων. Τι αλλαγές έρχονται;

Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων. Τι αλλαγές έρχονται;

O νέος Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων ο οποίος πλέον θα ονομάζεται ΚΑΣ (Κανόνες Απεικόνισης Συναλλαγών). Δεν καταργείται, αλλά αλλάζουν αρκετές διατάξεις προκειμένου να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της οικονομίας, δηλαδή της απλοποίησης των διαδικασιών αλλά και περιστολής της φοροδιαφυγής.
Αλλαγές στον Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων


Το αν, όμως, θα επιτευχθούν οι στόχοι αυτοί μέσω των νέων διατάξεων του ΚΒΣ θα φανεί στην πράξη τα επόμενα χρόνια. Πάντως, στην εισηγητική έκθεση που θα συνοδεύει το νέο ΚΑΣ, θα αναφέρεται ότι «έχει γίνει σημαντική προσπάθεια απλοποίησης εκσυγχρονισμού και καταπολέμησης της γραφειοκρατίας και ενίσχυσης της διαφάνειας μεταξύ φορολογικής αρχής και φορολογουμένων».


Οι σημαντικότερες αλλαγές στο νέο Κώδικα:


  • Καταργείται η θεώρηση των βιβλίων και στοιχείων εταιρειών και επαγγελματιών που τηρούν βιβλία Β΄ και Γ΄κατηγορίας καθώς και του βιβλίου αποθήκης
  • Αλλάζουν τα χρονικά περιθώρια ενημέρωσης των βιβλίων των επιχειρήσεων, από ένα έως τέσσερις μήνες.
  • Καταργείται η υποβολή των ισοζυγίων.
  • Προβλέπεται συμψηφισμός οφειλών μεταξύ επιχειρήσεων χωρίς γραφειοκρατικές και άλλες διαδικασίες.
  •  Όλα τα φορολογικά δεδομένα θα καταγράφονται σε οπτικούς δίσκους στην περίπτωση μηχανογραφημένων λογιστηρίων.
  • Τίθεται «οροφή» στα πρόστιμα για πλαστά και εικονικά στοιχεία μέχρι 300.000 ευρώ ανά τιμολόγιο και 100.000 ευρώ για υπόλοιπες φορολογικές παραβάσεις. Σε περίπτωση που κάποιος είναι υπότροπος, θα υπάρχει προσαύξηση του προστίμου κατά 50%.

Πηγή Το Βήμα




Διαδικασία χορήγησης απαλλαγής από το Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ακινήτων (Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.) από τη Δ.Ο.Υ.

Διαβάστε εδώ την απόφασή ΠΟΛ1211 ενιαίο τελος ακινήτων και τον ν.4021/2011 «Ενισχυμένα μέτρα εποπτείας και εξυγίανσης των πιστωτικών ιδρυμάτων – ρύθμιση θεμάτων χρηματοπιστωτικού χαρακτήρα και άλλες διατάξεις» Πώς υπολογίζεται το έκτακτο ειδικό τέλος ακινήτων;

Διαδικασία χορήγησης απαλλαγής από το Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ακινήτων (Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.) από τη Δ.Ο.Υ.

Στις περιπτώσεις που δεν ακολουθηθεί η Διαδικασία χορήγησης μειωμένου συντελεστή ή απαλλαγής από το Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ακινήτων (Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.) ηλεκτρονικά από τον υπόχρεο ή δεν χορηγηθεί η απαλλαγή ή η μείωση του συντελεστή από τη Γ.Γ.Π.Σ. τότε, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις, η απαλλαγή ή η μείωση του συντελεστή (Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.) χορηγείται από την αρμόδια για τη φορολογία εισοδήματός του Δ.Ο.Υ. σύμφωνα με τη διαδικασία που ορίζεται στην περίπτωση 1 του άρθρου 2 της παρούσας, προσκομίζοντας τα ακόλουθα, κατά περίπτωση, δικαιολογητικά:

Δικαιολογητικά απαλλαγής από το Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ακινήτων (Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.)

απόφαση χορήγησης μειωμένου συντελεστή Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ακινήτων
α) Όταν συντρέχει περίπτωση μειωμένου συντελεστή σε ιδιοκατοικούμενο ακίνητο πολυτέκνου, απαιτείται
  • η προσκόμιση φωτοτυπίας της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2011,
  • του εκκαθαριστικού φορολογίας εισοδήματος του ιδίου έτους, εφόσον αυτό έχει εκδοθεί, καθώς και 
  • του εκκαθαριστικού του Ενιαίου Τέλους Ακινήτων έτους 2008 ή 
  • συμβόλαιο για απόκτηση ακινήτου μετά την 1η Ιανουαρίου 2008, από τα οποία να προκύπτουν ότι το ακίνητο ανήκει κατά κυριότητα ή επικαρπία στο δικαιούχο του μειωμένου τέλους και ιδιοκατοικείται από αυτόν, τα τέκνα είναι προστατευόμενα,σύμφωνα με το άρθρο 7 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, το οικογενειακό εισόδημα του δικαιούχου είναι μέχρι 30.000,00€, η ακίνητη περιουσία του για το έτος 2008 δεν υπερβαίνει το ποσό των 150.000,00€, προσαυξημένη κατά 10.000,00€ για κάθε προστατευόμενο τέκνο, το ιδιοκατοικούμενο ακίνητο βρίσκεται σε ζώνη με τιμή κάτω των 3.000,00€ καθώς και τα τετραγωνικά μέτρα του ιδιοκατοικούμενου ακινήτου.
β) Όταν συντρέχει περίπτωση μειωμένου συντελεστή σε ιδιοκατοικούμενο ακίνητο προσώπου που είναι το ίδιο ανάπηρο κατά την έννοια της περιπτώσεως θ΄ της παραγράφου 5 του άρθρου 6 του ΚΦΕ ή που βαρύνεται φορολογικά, από ανάπηρο, κατά την έννοια της περιπτώσεως θ΄ της παραγράφου 5 του άρθρου 6 του ΚΦΕ, απαιτείται
  • η προσκόμιση βεβαίωσης από την αρμόδια αρχή για την πιστοποίηση της αναπηρίας
  • φωτοτυπίας της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2011
  • του εκκαθαριστικού φορολογίας εισοδήματος του ιδίου έτους, εφόσον αυτό έχει εκδοθεί, καθώς και 
  • του εκκαθαριστικού του Ενιαίου Τέλους Ακινήτων έτους 2008 ή 
  • συμβόλαιο για απόκτηση ακινήτου μετά την 1η Ιανουαρίου 2008, από τα οποία να προκύπτουν ότι το ακίνητο ανήκει κατά κυριότητα ή επικαρπία στο δικαιούχο του μειωμένου τέλους και ιδιοκατοικείται από αυτόν, το πρόσωπο που τον βαρύνει, σύμφωνα με το άρθρο 7 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, είναι ανάπηρο κατά την έννοια της περιπτώσεως θ΄ της παραγράφου 5 του άρθρου 6 του ΚΦΕ, η ακίνητη περιουσία του για το έτος 2008 δεν υπερβαίνει το ποσό των 150.000,00€, προσαυξημένη κατά 10.000,00€ για κάθε προστατευόμενο τέκνο, το ιδιοκατοικούμενο ακίνητο βρίσκεται σε ζώνη με τιμή κάτω των 3.000,00€ καθώς και τα τετραγωνικά μέτρα του ιδιοκατοικούμενου ακινήτου.
γ) Όταν συντρέχει περίπτωση απαλλαγής σε ιδιοκατοικούμενο ακίνητο σε μακροχρόνια άνεργο, εγγεγραμμένο στα μητρώα του ΟΑΕΔ ή στους καταλόγους προσφερομένων προς εργασία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας και των παραρτημάτων του ή του λογαριασμού ανεργίας προσωπικού ημερήσιων εφημερίδων Αθηνών και Θεσσαλονίκης ή του λογαριασμού ανεργίας τεχνικών τύπου Αθηνών και Θεσσαλονίκης ή σε άνεργο που επιδοτήθηκε λόγω τακτικής επιδότησης από τους ως άνω φορείς και λογαριασμούς κατά τους έξι (6) τουλάχιστον από τους δώδεκα μήνες που προηγούνται της ημερομηνίας έκδοσης του λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος, απαιτείται η προσκόμιση
απόφαση χορήγησης απαλλαγής από το Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ακινήτων
  • φωτοτυπίας της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2011
  • εκκαθαριστικού φορολογίας εισοδήματος του ιδίου έτους καθώς και 
  • του εκκαθαριστικού του Ενιαίου Τέλους Ακινήτων έτους 2008 ή 
  • συμβόλαιο για απόκτηση ακινήτου μετά την 1η Ιανουαρίου 2008, από τα οποία να προκύπτουν ότι το ακίνητο ανήκει κατά κυριότητα ή επικαρπία στο δικαιούχο της απαλλαγής και ιδιοκατοικείται από αυτόν, το οικογενειακό εισόδημα του δικαιούχου είναι μέχρι 12.000,00€ προσαυξανόμενο με 4.000,00€ για κάθε προστατευόμενο τέκνο, η ακίνητη περιουσία του για το έτος 2008 δεν υπερβαίνει το ποσό των 150.000,00€, προσαυξημένη κατά 10.000,00€ για κάθε προστατευόμενο τέκνο, το ιδιοκατοικούμενο ακίνητο βρίσκεται σε ζώνη με τιμή κάτω των 3.000,00€ καθώς και τα τετραγωνικά μέτρα του ιδιοκατοικούμενου ακινήτου. 
Όταν ο δικαιούχος κατά τα ανωτέρω δεν περιλαμβάνεται στους καταλόγους της περίπτωσης 2.1. του άρθρου 4 της Απόφασης αυτής, που έχουν αποσταλεί από τη Γ.Γ.Π.Σ. στις Δ.Ο.Υ., απαιτείται επιπλέον η προσκόμιση βεβαίωσης από τον κατά περίπτωση αρμόδιο φορέα για την ανεργία, σύμφωνα με τα ανωτέρω. Για να χορηγηθεί η απαλλαγή αυτή απαιτείται ο δικαιούχος να είναι άνεργος κατά την 17η Σεπτεμβρίου 2011.Η απαλλαγή παρέχεται για την κύρια ιδιοκατοικούμενη κατοικία του δικαιούχου (κύριου ή επικαρπωτή του ακινήτου). Αν ο δικαιούχος της απαλλαγής ή του μειωμένου συντελεστή δεν είναι κύριος ή επικαρπωτής του 100% του ακινήτου, τότε η απαλλαγή ή ο μειωμένος συντελεστής παρέχεται για το ποσοστό του. Ο έλεγχος του ύψους της ακίνητης περιουσίας αφορά την αξία της περιουσίας του δικαιούχου (κύριου ή επικαρπωτή του ακινήτου) και όχι την αξία της ακίνητης περιουσίας της οικογένειας.

Διαβάστε ακόμα :

(Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.). Πώς καταβάλλεται; Υπάρχουν κυρώσεις; Ποιοι εξαιρούνται;

Tο αφορολόγητο όριο στις 5.000 ευρώ !

Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ακινήτων. Ποιοι απαλλάσσονται; Δικαιολογητικά και διαδικασία χορήγησης απαλλαγών.

Κατεβάστε την Απόφαση ΠΟΛ1211 13/11/2011
και τον ν.4021/2011
Aίτηση επιστροφής του έκτακτου ειδικού τέλους ακινήτων από ΔΟΥ  

ε.ε.τ.η.δ.ε. - Διαδικασία χορήγησης απαλλαγών από το τέλος ακινήτων

σύμφωνα με τη παράγραφο 5 του άρθρου 53 του νόμου 4021/2011

Δικαιολογητικά απαλλαγής

1. Διαδικασία χορήγησης απαλλαγής

Στις περιπτώσεις που έχει εκδοθεί λογαριασμός Δ.Ε.Η. ή εναλλακτικών προμηθευτών ηλεκτρικού ρεύματος με Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. ενώ το ακίνητο απαλλάσσεται σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 53 του ν.4021/2011 τότε:

Aίτηση επιστροφής του έκτακτου ειδικού τέλους ακινήτων από ΔΟΥ 
1.1. Το Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. καταβάλλεται μαζί με το λογαριασμό του ηλεκτρικού ρεύματος και στη συνέχεια ο κύριος ή ο επικαρπωτής του ακινήτου υποβάλει αίτηση επιστροφής του τέλους στη Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία που είναι αρμόδια για τη φορολογία εισοδήματός του, προσκομίζοντας και τα οικεία δικαιολογητικά.

1.2. Η Δ.Ο.Υ. άμεσα μετά την παραλαβή της αίτησης επιστροφής του τέλους στη Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία, βάσει των μηχανογραφημένων καταστάσεων που έχουν αποσταλεί σε αυτήν από τη Γ.Γ.Π.Σ, αποφαίνεται για το αν η αίτηση γίνεται δεκτή ή απορρίπτεται. Σε περίπτωση που η αίτηση γίνει δεκτή, με απόφαση του προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ., συντάσσεται Α.Φ.ΕΚ. και, εάν από την εκκαθάριση αυτού προκύψει επιστροφή στο δικαιούχο, επιστρέφεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 83 του ΚΕΔΕ, όπως ισχύει, και της Α.Υ.Ο. 109793/6134/24−11−1999 (ΦΕΚ 214 Β΄), περί χορήγησης ενημερότητας.
  • Η ανωτέρω διαδικασία επαναλαμβάνεται για κάθε λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος που περιλαμβάνει δόση Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.
Η απόφαση απαλλαγής από το Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. ή μείωσης του συντελεστή έχει ως τα συνημμένα υποδείγματα 2 και 3 αντίστοιχα, τα οποία επισυνάπτονται ως παραρτήματα της απόφασης αυτής.

1.3. Σε περίπτωση που η Δ.Ο.Υ. δεν κάνει δεκτή την αίτηση, τότε πρέπει να ενημερώσει τον υπόχρεο για την απόρριψη αυτή.

Δικαιολογητικά απαλλαγής από το ειδικό έκτακτο τέλος ηλεκτροδοτησης ακίνήτων

Η αίτηση επιστροφής του τέλους στη Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία συνοδεύεται υποχρεωτικά από:
φωτοτυπία του λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος είτε επισημασμένου για την εξόφληση είτε συνοδευόμενου με οποιοδήποτε αποδεικτικό εξόφλησης καθώς και
δήλωση φόρου ακίνητης περιουσίας (ΦΑΠ) έτους 2011 για τα νομικά πρόσωπα, πλην του Ελληνικού Δημοσίου και των αποκεντρωμένων δημόσιων υπηρεσιών που λειτουργούν ως ειδικά ταμεία, ή
εκκαθαριστικό Ε.Τ.ΑΚ. έτους 2008 ή
συμβόλαιο για απόκτηση ακινήτου μετά την 1η Ιανουαρίου 2008 για τα φυσικά πρόσωπα, και επιπλέον, κατά περίπτωση, με τα ακόλουθα δικαιολογητικά:


Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. - Ποιοι απαλλάσσονται από το τέλος ακινήτων : ακίνητα με γεωργική ή κτηνοτροφική ή βιοτεχνική ή βιομηχανική χρήση.

Απαλλαγή από το ειδικό έκτακτο τέλος ηλεκτροδοτησης ακίνήτων Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. στις δημοτικές επιχειρήσεις, σωματείων ή ιδρυμάτων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα,αθλητικών σωματείων, ενώσεων, ομοσπονδιών,γεωργική ή κτηνοτροφική ή βιοτεχνική ή βιομηχανική χρήση,των κοινόχρηστων χώρων πολυκατοικιών.


α) Όταν συντρέχει περίπτωση απαλλαγής ακινήτου που ανήκει στις δημοτικές επιχειρήσεις απαιτείται η προσκόμιση του οικείου Φ.Ε.Κ. ή του συστατικού τους εγγράφου.

β) Όταν συντρέχει περίπτωση απαλλαγής των κατά την παράγραφο 2 του άρθρου 13 του Συντάγματος γνωστών θρησκειών και δογμάτων, του Ιερού Κοινού του Πανάγιου Τάφου, της Ιεράς Μονής του Όρους Σινά, του Αγίου Όρους, του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων και της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας για ακίνητα που χρησιμοποιούν για να επιτελούν το λατρευτικό, εκπαιδευτικό, θρησκευτικό και κοινωφελές έργο τους απαιτείται η προσκόμιση του οικείου Φ.Ε.Κ. ή του συστατικού τους εγγράφου καθώς και φωτοτυπίες φορολογικών εγγράφων που αποδεικνύουν την ιδιοχρησιμοποίηση (δήλωση φορολογίας εισοδήματος κ.λπ.).
Όταν συντρέχει περίπτωση απαλλαγής σωματείων ή ιδρυμάτων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που επιδιώκουν μόνο θρησκευτικούς σκοπούς και δικαιοπρακτούν για λογαριασμό των αντίστοιχων εκκλησιών – ευκτήριων οίκων γνωστής θρησκείας ή δόγματος, με τους οποίους συνδέονται άμεσα, απαιτείται η προσκόμιση:

i. Άδειας ίδρυσης και λειτουργίας ευκτήριου οίκου – ναού – μονής από το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ή το οικείο Φ.Ε.Κ.
ii. Βεβαίωση της αρμόδιας Διεύθυνσης του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ότι το πρόσωπο που υποβάλλει την αίτηση απαλλαγής είναι κατά το άρθρο 13 παράγραφος 2 του Συντάγματος γνωστή θρησκεία ή δόγμα.
iii. Καταστατικό του συναφούς σωματείου ή ιδρύματος, νομίμως δημοσιευμένου από το οποίο να προκύπτει η σύνδεση αυτού με το γνωστό δόγμα ή θρησκεία και τον ευκτήριο οίκο

γ) Όταν συντρέχει περίπτωση απαλλαγής ημεδαπών νομικών προσώπων που δεν έχουν κερδοσκοπικό χαρακτήρα για ακίνητα που χρησιμοποιούν αποκλειστικά για την εκπλήρωση των θρησκευτικών, εκκλησιαστικών, φιλανθρωπικών, εκπαιδευτικών, καλλιτεχνικών ή κοινωφελών σκοπών τους, απαιτείται η προσκόμιση του οικείου Φ.Ε.Κ. ή του συστατικού τους εγγράφου νομίμως δημοσιευμένου, καθώς και φωτοτυπίες φορολογικών εγγράφων που αποδεικνύουν την ιδιοχρησιμοποίηση(δήλωση φορολογίας εισοδήματος κ.λπ.).

δ) Όταν συντρέχει περίπτωση απαλλαγής αθλητικών σωματείων, ενώσεων, ομοσπονδιών που έχουν νόμιμα αναγνωρισθεί από την Γενική Γραμματεία Αθλητισμού για ακίνητα που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά ως γήπεδα ή χώροι αθλητικών εγκαταστάσεων για την πραγματοποίηση των αθλητικών τους σκοπών, απαιτείται η προσκόμιση του οικείου Φ.Ε.Κ., φωτοτυπίες φορολογικών εγγράφων που αποδεικνύουν την ιδιοχρησιμοποίηση (δήλωση φορολογίας εισοδήματος κ.λπ.) καθώς και βεβαίωση της αναγνώρισής τους από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού.

ε) Όταν συντρέχει περίπτωση απαλλαγής με τον όρο της αμοιβαιότητας ακινήτων ιδιοκτησίας ξένων κρατών που χρησιμοποιούνται για την εγκατάσταση των πρεσβειών και προξενείων αυτών, απαιτείται η προσκόμιση βεβαίωσης του Υπουργείου Εξωτερικών.

στ) Όταν συντρέχει περίπτωση απαλλαγής διατηρητέων ακινήτων, εφόσον είναι κενά και έχουν χαρακτηρισθεί διατηρητέα με απόφαση του αρμόδιου Υπουργού, απαιτείται η προσκόμιση του οικείου Φ.Ε.Κ. χαρακτηρισμού τους καθώς και φωτοτυπίες φορολογικών εγγράφων που αποδεικνύουν ότι το διατηρητέο ακίνητο είναι κενό (δήλωση φορολογίας εισοδήματος κ.λπ.).

ζ) Όταν συντρέχει περίπτωση απαλλαγής ακινήτων που έχουν χαρακτηρισθεί χώροι ιστορικών ή αρχαιολογικών μνημείων, απαιτείται η προσκόμιση του οικείου Φ.Ε.Κ. χαρακτηρισμού τους.

η) Όταν συντρέχει περίπτωση απαλλαγής ακινήτων που έχουν αποκλειστικά γεωργική ή κτηνοτροφική ή βιοτεχνική ή βιομηχανική χρήση, απαιτείται η ύπαρξη τιμολογίου γεωργικής ή βιομηχανικής χρήσης, αντίστοιχα, κατά την 17η Σεπτεμβρίου 2011. Η πληροφορία της χρήσης λαμβάνεται από το πεδίο Κωδικός Χρήσης Τιμολογίου της βάσης πληροφοριών του Διαχειριστή Δικτύου της Δ.Ε.Η. την 17η Σεπτεμβρίου 2011 και στις περιπτώσεις αυτές ο λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος που εκδίδεται δεν περιλαμβάνει το Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.

θ) Για την απαλλαγή των κοινόχρηστων χώρων πολυκατοικιών, λαμβάνεται υπόψη εκτός του Κωδικού Απαλλαγής του νόμου 2130/1993 επιπλέον και ο ειδικός Κωδικός Οικονομικής Δραστηριότητας για τα Κοινόχρηστα, όπως αυτός αποτυπώνεται στη βάση πληροφοριών του Διαχειριστή Δικτύου της Δ.Ε.Η. την 17η Σεπτεμβρίου 2011 και στις περιπτώσεις αυτές ο λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος που εκδίδεται δεν περιλαμβάνει το Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.
Ειδικά για τα κύρια τουριστικά καταλύματα (ξενοδοχεία και κάμπινγκ), ως κοινόχρηστοι χώροι λογίζονται αποκλειστικά οι χώροι προσέλευσης υποδοχής και υγιεινής. Για τους χώρους αυτούς η ηλεκτροδοτούμενη επιφάνεια μειώνεται κατά 35%.

Διαβάστε σχετικά:

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ