Φορολογικός σχεδιασμός και έγκαιρη πληροφόρηση στην Διοίκηση των Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων σε θέματα Marketing, Οικονομικών Υπηρεσιών, Γραμματειακής υποστήριξης εξ αποστάσεως, Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης. Τηλέφωνο 210-9015539 Λογιστικό γραφείο - NEXUS management consultants - Φοροτεχνικοί 27 Νοεμβρίου

2 Δεκεμβρίου 2011

Θα χορηγηθούν ευνοϊκά μικροδάνεια έως 25.000 ευρώ για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις.

Από το JEREMIE, μέσω της Alpha Bank, θα χορηγηθούν δάνεια έως 25.000 ευρώ για τις πολύ μικρές επιχειρήσεις..

Ξεκίνησε η υποβολή προτάσεων για τη χορήγηση ευνοϊκών μικροδανείων, έως 25.000 ευρώ, σε πολύ μικρές επιχειρήσεις* σε όλη την ελληνική επικράτεια από το JEREMIE, μέσω της Alpha Bank. 

Καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεως προς την Τράπεζα έχει ορισθεί η 31.8.2012, εκτός εάν ο προϋπολογισμός του προγράμματος εξαντληθεί νωρίτερα.

Θα διατεθούν στην αγορά μικροδάνεια με ευνοϊκό επιτόκιο

Συνολικά πρόκειται να διατεθούν στην αγορά μικροδάνεια με ευνοϊκό επιτόκιο, συνολικού ύψους περισσότερο από 60 εκ ευρώ. Συγκεκριμένα, η δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε 30,330 εκ. ευρώ ενώ για το εν λόγω προϊόν ο επιλεχθείς, μέσω διαγωνισμού, Ενδιάμεσος Οργανισμός (Alpha Bank) θα συνεισφέρει αντίστοιχο με τη δημόσια δαπάνη ποσό (30,330 εκ. €), ώστε να επιμεριστεί ο κίνδυνος και να μειωθούν οι απαιτούμενες εξασφαλίσεις και τα επιτόκια για τη χορήγηση των δανείων.

Tο χρηματοδοτικό εργαλείο JEREMIE!

Tο χρηματοδοτικό εργαλείο JEREMIE!


Επισημαίνεται ότι το χρηματοδοτικό εργαλείο JEREMIE είναι ένα πλαίσιο που παρέχει μια σειρά συνεκτικών δράσεων για την προώθηση της αύξησης της πρόσβασης στη χρηματοδότηση για τις πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Το προτεινόμενο χρηματοδοτικό μέσο έχει σαν στόχο την υποστήριξη των νεοϊδρυθέντων (να λειτουργούν μετά την 01/01/2005) πολύ μικρών επιχειρήσεων, όπως ορίζονται στη σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ στην Ελλάδα* με τη χορήγηση ευνοϊκών δανείων.

Το ύψος του δανείου προς τις επιχειρήσεις μπορεί να φτάνει έως το 100% του σχεδίου, με βάση την αξιολόγηση της τράπεζας, ενώ τα δάνεια μπορεί να είναι ύψους από 5.000 € έως και 25.000,00 €. Η διάρκεια του δανείου είναι από 48 έως 60 μήνες, συμπεριλαμβανομένης της περιόδου χάριτος 12 μηνών (μόνο ως προς το κεφάλαιο). Η κάθε επιχείρηση μπορεί να συμμετάσχει περισσότερες από μια φορές στη δράση, με την προϋπόθεση ότι το συνολικό ύψος των δανείων που θα της χορηγηθούν δεν ξεπερνούν τα 25.000,00€.

Το επιτόκιο του δανείου είναι κυμαινόμενο και ορίζεται από το Alpha Προνομιακό Επιτόκιο, που σήμερα ανέρχεται στο 5,90%, πλέον περιθωρίου από 1,75 έως 5,00 εκατοστιαίων μονάδων, ανάλογα με τις προσφερόμενες εξασφαλίσεις. Λόγω της συμμετοχής της Τράπεζας στο συγχρηματοδοτικό μηχανισμό JEREMIE το παραπάνω επιτόκιο εφαρμόζεται μόνο στο 50% του δανείου, καθώς το υπόλοιπο 50% παρέχεται άτοκο από το ΕΣΠΑ 2007-2013 - Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.

Οι δράσεις για τις οποίες χρηματοδοτεί τις επιχειρήσεις το συγκεκριμένο προϊόν του χρηματοδοτικού εργαλείου Jeremie είναι:

α. Επενδυτικά δάνεια για την απόκτηση υλικών και άυλων στοιχειών ενεργητικού.

β. Πρώτες ύλες, εμπορεύματα, υπηρεσίες κλπ, με σκοπό την ανάπτυξη και την επέκταση των δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων, εξαιρουμένων των μισθών, ενοικίων, και λοιπών λειτουργικών εξόδων που αφορούν την τρέχουσα λειτουργία μιας επιχείρησης.

* Ως πολύ μικρή επιχείρηση ορίζεται η επιχείρηση, η οποία απασχολεί λιγότερους από 10 εργαζομένους και της οποίας ο κύκλος εργασιών ή το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού δεν υπερβαίνει τα 2 εκατ. ευρώ (Σύσταση 2003/361/ΕΚ της Επιτροπής).Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να απευθυνθείτε στα αρμόδια υποκαταστήματα της Alpha Bank.

Έκτακτο Ειδικό Τέλος Ακινήτων. εετηδε οδηγίες και διευκρινήσεις.

ΠΟΛ.1244/1.12.2011

Παροχή οδηγιών και διευκρινίσεων για την εφαρμογή του άρθρου 53 του ν. 4021/2011, περί έκτακτου ειδικού τέλους ηλεκτροδοτούμενων  δομημένων επιφανειών. -εετηδε-

Αθήνα, 1- 12 - 2011

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Α. ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ
ΤΜΗΜΑ Φ.Μ.Α.Π.
Β. ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Δ/ΝΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Η/Υ

Ταχ. Δ/νση: Καρ. Σερβίας 8,
10184 Αθήνα
Πληροφορίες: 2103375360, 878, 879, 890
E-mail: d13.etak@yo.syzefxis.gov.gr
FAX: 210 3375 834

ΠΟΛ 1244

ΘΕΜΑ: Παροχή οδηγιών και διευκρινίσεων για την εφαρμογή του άρθρου 53 του ν. 4021/2011, περί έκτακτου ειδικού τέλους ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών εετηδε


Με αφορμή ερωτήματα που υποβάλλονται στην Υπηρεσία μας και για την άρση οποιωνδήποτε αμφιβολιών σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων περί του εετηδε και την καλύτερη εξυπηρέτηση των φορολογούμενων πολιτών και σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της πολιτικής ηγεσίας, παρέχονται οι ακόλουθες διευκρινίσεις και δίδονται οι κατωτέρω οδηγίες, οι οποίες, όπου απαιτείται, θα καλυφθούν με μελλοντική νομοθετική ρύθμιση:

1. ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΛΑΘΩΝ ΣΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΟΥ εετηδε

Για τη διόρθωση λαθών που υπήρχαν κατά την 17η Σεπτεμβρίου 2011 στη βάση πληροφοριών του Διαχειριστή Δικτύου της Δ.Ε.Η. σχετικά με τα στοιχεία της επιφάνειας, της τιμής ζώνης και της παλαιότητας του ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου, βάσει των οποίων υπολογίστηκε το εετηδε έτους 2011, ακολουθείται η κατωτέρω διαδικασία:

1) Ο Διαχειριστής Δικτύου της ΔΕΗ αποστέλλει στους δήμους της χώρας ηλεκτρονικές καταστάσεις που περιλαμβάνουν τα ακίνητα που βρίσκονται στη διοικητική περιφέρεια του κάθε δήμου με τα στοιχεία βάσει των οποίων υπολογίστηκε το εετηδε έτους 2011.

2) Οι ενδιαφερόμενοι πολίτες που έχουν εντοπίσει λάθη στα στοιχεία υπολογισμού του τέλους, προσέρχονται στον αρμόδιο δήμο για τη διόρθωση λαθών στην επιφάνεια, την παλαιότητα ή την τιμή ζώνης του ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου. Οι πολίτες δύνανται να υποβάλλουν τις αιτήσεις για διόρθωση στον αρμόδιο δήμο μέχρι την 20η Ιανουαρίου 2012. Επιπλέον, ανεξάρτητα από το ανωτέρω, οι δήμοι όλης της χώρας ελέγχουν αν στις σχετικές καταστάσεις αποτυπώνονται οι ορθές τιμές ζώνης, όπως προβλέπονται στο άρθρο 24 του ν. 2130/1993, όπως ισχύει, και σε περίπτωση λάθους προβαίνουν σε διόρθωσή τους.

3) Μετά την ολοκλήρωση της ανωτέρω διαδικασίας, οι δήμοι αποστέλλουν μέχρι την 27η Ιανουαρίου 2012 τις ενημερωμένες καταστάσεις στο Διαχειριστή Δικτύου της ΔΕΗ ο οποίος, ακολούθως, τις αποστέλλει στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (Γ.Γ.Π.Σ.) που τις ελέγχει ενδεικτικά ως προς την τιμή ζώνης. Σε περίπτωση που εντοπιστεί λάθος σε τιμή ζώνης, η Γ.Γ.Π.Σ. διορθώνει την κατάσταση ενημερώνοντας για τη διόρθωση τον αρμόδιο δήμο.
Στη συνέχεια μέχρι την 10η Φεβρουαρίου 2012 η Γ.Γ.Π.Σ. διαβιβάζει τις καταστάσεις στο Διαχειριστή Δικτύου.

4) Ο Διαχειριστής Δικτύου της ΔΕΗ, μετά τη λήψη των διορθωμένων καταστάσεων, υπολογίζει, βάσει των νέων στοιχείων, το εετηδε που αντιστοιχεί στο ηλεκτροδοτούμενο ακίνητο και εφόσον προκύπτει ποσό τέλους χαμηλότερο από το αρχικώς υπολογισθέν, βάσει των στοιχείων της 17ης Σεπτεμβρίου 2011, η διαφορά αφαιρείται από το ποσό εετηδε έτους 2012.

Στις περιπτώσεις που προκύψει αρνητική διαφορά, το ποσό επιστρέφεται από τη Δ.Ε.Η. ή τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος.

Κατόπιν των ανωτέρω, για το έτος 2011 το εετηδε καταβάλλεται όπως έχει υπολογισθεί βάσει των στοιχείων της 17ης Σεπτεμβρίου 2011 και τυχόν διαφορά λόγω λανθασμένης επιφάνειας, τιμής ζώνης ή παλαιότητας συμψηφίζεται στο αντίστοιχο ποσό τέλους του έτους 2012.

2. ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΕΙΩΜΕΝΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ εετηδε ΣΕ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ – ΛΟΙΠΕΣ ΕΥΠΑΘΕΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ Η ΔΙΑΚΟΠΗ ΗΛΕΚΤΡΟΔΟΤΗΣΗΣ

Α. Στα πρόσωπα που υπάγονται στο μειωμένο συντελεστή του εετηδε εντάσσονται και τα πρόσωπα που παρουσιάζουν κάθε είδους αναπηρία από 80% και άνω, όπως ενδεικτικά πρόσωπα με εγκεφαλική παράλυση, με σοβαρή νοητική αναπηρία, αυτισμό, σύνδρομο down, κ.λπ.

Για την εφαρμογή του μειωμένου συντελεστή ακολουθείται η διαδικασία που ορίζεται στην υποπερίπτωση β΄ της περίπτωσης 2 του άρθρου 3 της Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1211/10.10.2011 με την προσκόμιση της κατά περίπτωση βεβαίωσης από την αρμόδια υπηρεσία.

Το ποσοστό της αναπηρίας πιστοποιείται από βεβαίωση που έχει εκδοθεί από οποιαδήποτε αρμόδια δημόσια αρχή (π.χ. υγειονομικές επιτροπές).

Β. Η διακοπή ηλεκτροδότησης αναστέλλεται, εάν:

α) συντρέχουν ειδικοί λόγοι υγείας στο πρόσωπο του χρήστη του ακινήτου για το οποίο επιβλήθηκε το ειδικό τέλος ή στο πρόσωπο ατόμου που συνοικεί με αυτόν και τον βαρύνει φορολογικά, κατά τις διατάξεις του άρθρου 7 του ΚΦΕ, και αποδεικνύεται ότι η διακοπή του ρεύματος θα θέσει σε σοβαρό κίνδυνο τη ζωή ή την υγεία τους (όπως π.χ. όταν ο χρήστης υποστηρίζεται μηχανικά)

β) ο κύριος του ακινήτου για το οποίο επιβλήθηκε το τέλος είναι και χρήστης του, διαβιεί υπό μειονεκτικές κοινωνικά συνθήκες, όπως η απουσία εισοδήματος και περιουσιακών στοιχείων, πλην του ακινήτου για το οποίο ζητείται η εξαίρεση και κρίνεται ότι η καταβολή του τέλους θα θέσει, ενόψει των συνθηκών υπό τις οποίες διαβιεί, σε προφανή άμεσο κίνδυνο τη στοιχειώδη διαβίωση του ιδίου ή των προσώπων που συνοικούν με αυτόν και τον βαρύνουν φορολογικά κατά τις διατάξεις του άρθρου 7 του ΚΦΕ.

Αρμόδιο όργανο για την διαπίστωση της συνδρομής των ανωτέρω προϋποθέσεων αναστολής της διακοπής είναι τριμελής επιτροπή που θα συσταθεί σε κάθε Δ.Ο.Υ. Οι επιτροπές θα λειτουργήσουν άμεσα και θα επιλαμβάνονται των αιτήσεων των ενδιαφερομένων που υπάγονται στην αρμοδιότητα της Δ.Ο.Υ. για τη φορολογία του εισοδήματός τους.

Κάθε επιτροπή θα αποτελείται από:

α) έναν υπάλληλο της οικείας Δ.Ο.Υ. κατηγορίας ΠΕ του κλάδου Εφοριακών ως Πρόεδρο, που ορίζεται με τον αναπληρωτή του από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ.,

β) έναν κοινωνικό λειτουργό που υποδεικνύεται με τον αναπληρωτή του από τον Δήμο στον οποίο εδρεύει η Δ.Ο.Υ., και

γ) έναν αστυνομικό υπάλληλο της ΕΛ.ΑΣ. που υποδεικνύεται με τον αναπληρωτή του από τον Διοικητή του οικείου Αστυνομικού Τμήματος, και θα συγκροτείται με απόφαση του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ., στην οποία θα ορίζεται και υπάλληλος της Δ.Ο.Υ, ως γραμματέας της Επιτροπής.

Εάν συντρέχουν οι προαναφερόμενοι λόγοι μπορεί με την πράξη της επιτροπής να διακανονίζεται και η καταβολή του τέλους σε δόσεις, σύμφωνα με την περίπτωση 7 της παρούσας.

Με την ίδια πράξη της επιτροπής αυτής μπορεί να εντάσσονται τα πρόσωπα της περίπτωσης β’ στους υπόχρεους καταβολής 0,5 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο ανεξάρτητα από την τιμή ζώνης και την παλαιότητά του ή και να απαλλάσσονται σε ακραίες περιπτώσεις.

Για τα ανωτέρω θα κατατεθούν σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις και θα ακολουθήσει η έκδοση κανονιστικής Υπουργικής Απόφασης.

3. ΧΡΟΝΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΕΝΤΟΛΗΣ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ

Σε περίπτωση μη καταβολής του εετηδε, ο χρόνος έκδοσης της εντολής διακοπής του ρεύματος από τη Δ.Ε.Η. και τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος προς το Διαχειριστή Δικτύου αυξάνεται, από 40 ημέρες που ορίζεται στην Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1211/10.10.2011, σε 80 ημέρες από την έκδοση του λογαριασμού.

Επίσης, η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος δε θα διακόπτεται από τη Δ.Ε.Η. ή τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος όταν υπάρχει αποδεδειγμένη αδυναμία καταβολής του τέλους αλλά θα διακόπτεται σε πρόσωπα, που παρά τη δυνατότητά τους να εκπληρώσουν τη φορολογική τους υποχρέωση, δεν το πράττουν καλυπτόμενοι πίσω από την ευαισθησία που δικαιολογημένα δημιουργείται στην κοινή γνώμη για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες ή ατομικές περιπτώσεις.

4. ΑΠΑΛΛΑΓΗ εετηδε ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ – ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΗΣ – ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ – ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ και ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ


Αν υπάρχει τιμολόγιο γεωργικής ή βιομηχανικής χρήσης και έχει, ωστόσο, εκδοθεί λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος που περιλαμβάνει εετηδε, ο δικαιούχος της απαλλαγής ακολουθεί τη διαδικασία που ορίζεται στο άρθρο 2 της Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1211/10.10.2011 προσκομίζοντας επιπλέον βεβαίωση από τη Δ.Ε.Η. ή τον εναλλακτικό προμηθευτή ηλεκτρικού ρεύματος ότι κατά την 17η Σεπτεμβρίου 2011 η συγκεκριμένη παροχή αφορούσε τιμολόγιο βιομηχανικής ή γεωργικής χρήσης.

Αν έχει εκδοθεί λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος που περιλαμβάνει εετηδε χωρίς να έχει αφαιρεθεί το 35% της επιφάνειας των κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων, ο δικαιούχος της απαλλαγής ακολουθεί τη διαδικασία που ορίζεται στο άρθρο 2 της Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1211/10.10.2011 προσκομίζοντας επιπλέον βεβαίωση από το ξενοδοχειακό επιμελητήριο ότι πρόκειται για κύριο ξενοδοχειακό κατάλυμα.

5. ΚΑΤΑΒΟΛΗ εετηδε ΣΤΗ Δ.Ο.Υ. ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΙΣΘΩΜΕΝΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ

Σε περίπτωση μισθωμένου ακινήτου, για το οποίο ο λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος εκδίδεται στο όνομα του μισθωτή και εφόσον ο μισθωτής δεν έχει εξοφλήσει το λογαριασμό στον οποίο είναι απαιτητό για καταβολή το συνολικό ποσό του εετηδε, ο κύριος του ακινήτου δύναται να καταβάλει στη Δ.Ο.Υ. εισοδήματός του το αναφερόμενο στο λογαριασμό ποσό του εετηδε λαμβάνοντας από τη Δ.Ο.Υ. βεβαίωση καταβολής του τέλους.

Συγκεκριμένα, ο κύριος του ακινήτου υποβάλλει αίτηση, σύμφωνα με το υπόδειγμα που επισυνάπτεται στην παρούσα, στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. στην οποία αναγράφει τον αριθμό παροχής και προσκομίζει τα φορολογικά έγγραφα που αποδεικνύουν ότι το ακίνητο είναι μισθωμένο (π.χ. δήλωση φορολογίας εισοδήματος, αναλυτική κατάσταση για τα μισθώματα των ακινήτων κ.λπ.). Η Δ.Ο.Υ., αφού εντοπίσει στην κατάσταση που έχει αποσταλεί από τη Γ.Γ.Π.Σ. τον αριθμό παροχής, εκδίδει διπλότυπο δήλωσης καταβολής του τέλους με είδος φόρου 1347 και Κ.Α.Ε. 0224 για τη συνολική καταβολή του ποσού εετηδε που αναγράφεται στην κατάσταση. Μετά την εξόφληση του ποσού, η Δ.Ο.Υ. χορηγεί βεβαίωση σύμφωνα με το υπόδειγμα 4 της Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1211/10.10.2011 και ενημερώνει την κατάσταση προσθέτοντας στην εγγραφή της παροχής τον αριθμό διπλοτύπου και τον αριθμό πρωτοκόλλου της σχετικής βεβαίωσης.

Στη συνέχεια, η βεβαίωση προσκομίζεται στη Δ.Ε.Η. ή τους εναλλακτικούς προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος για τις δικές τους ενέργειες.

6. ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ ΕΠΑΝΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΠΑΡΟΧΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΔΙΑΚΟΠΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗ 17Η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2011

Α. Η Γ.Γ.Π.Σ. αποστέλλει σε όλες τις Δ.Ο.Υ. της χώρας κατάσταση σε ηλεκτρονική μορφή, στην οποία περιλαμβάνονται τα στοιχεία των παροχών ηλεκτρικού ρεύματος για τις οποίες δεν έχει χρεωθεί εετηδε μέσω αντίστοιχου λογαριασμού της Δ.Ε.Η. ή των εναλλακτικών προμηθευτών ηλεκτρικού ρεύματος, λόγω διακοπής του συμβολαίου μεταξύ του καταναλωτή και της Δ.Ε.Η. ή των εναλλακτικών προμηθευτών μετά την 17η Σεπτεμβρίου 2011 και μέχρι την ημερομηνία έκδοσης των πρώτων λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος που περιείχαν εετηδε.

Η κατάσταση αυτή περιλαμβάνει τον αριθμό παροχής, τη διεύθυνση του ηλεκτροδοτούμενου ακινήτου και το ποσό εετηδε που αντιστοιχεί στην παροχή.

Ο κύριος ή επικαρπωτής του ακινήτου (ή ένας εξ’ αυτών σε περίπτωση συνιδιοκτησίας) εφόσον επιθυμεί την επανασύνδεση της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος προσέρχεται σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ. προκειμένου να καταβάλει το σύνολο του ποσού εετηδε που αντιστοιχεί σε αυτήν και να λάβει βεβαίωση καταβολής του τέλους. Προς τούτο υποβάλλει αίτηση, σύμφωνα με το υπόδειγμα που επισυνάπτεται στην παρούσα.

Για την εξόφληση του ποσού εετηδε, το αρμόδιο τμήμα εισοδήματος εντοπίζει τον αριθμό παροχής στην ανωτέρω κατάσταση, εκδίδει διπλότυπο «δήλωσης» καταβολής του τέλους με είδος φόρου 1347 και Κ.Α.Ε. 0224, ενημερώνει την ηλεκτρονική κατάσταση προσθέτοντας στην εγγραφή της παροχής τον αριθμό διπλοτύπου, τον Α.Φ.Μ., το ονοματεπώνυμο του κυρίου ή επικαρπωτή και τον αριθμό πρωτοκόλλου της σχετικής βεβαίωσης και χορηγεί στον αιτούντα τη βεβαίωση καταβολής του εετηδε, σύμφωνα με το υπόδειγμα 4 της Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1211/10.10.2011.

Σε περίπτωση που ο κύριος ή επικαρπωτής του ακινήτου που επιθυμεί την επανασύνδεση της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος αποτελεί απαλλασσόμενο πρόσωπο ή πρόσωπο που δικαιούται μειωμένο τέλος, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 53 του ν. 4021/2011, υποβάλλει την ανωτέρω αίτηση επισυνάπτοντας τα δικαιολογητικά που ορίζονται, κατά περίπτωση, στην ως άνω Α.Υ.Ο. και επιπλέον, όταν πρόκειται για μειωμένο τέλος, τον τελευταίο πριν τη διακοπή λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος.

Το τμήμα Εισοδήματος της αρμόδιας Δ.Ο.Υ., χορηγεί στον αιτούντα τη βεβαίωση απαλλαγής από το εετηδε, σύμφωνα με το υπόδειγμα 4 της Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1211/10.10.2011, και ενημερώνει την ηλεκτρονική κατάσταση, αφού εντοπίσει τον αριθμό παροχής, προσθέτοντας στην εγγραφή της παροχής τον Α.Φ.Μ., το ονοματεπώνυμο του κύριου ή επικαρπωτή, την ένδειξη «απαλλαγή» (κατά ποσοστό) και τον αριθμό πρωτοκόλλου της σχετικής βεβαίωσης. Στις περιπτώσεις εφαρμογής μειωμένου τέλους, το τμήμα Εισοδήματος της αρμόδιας Δ.Ο.Υ., μετά τον έλεγχο των σχετικών δικαιολογητικών και αφού διαπιστώσει ότι συντρέχουν οι απαιτούμενες προϋποθέσεις, υπολογίζει το ποσό εετηδε που αντιστοιχεί στην παροχή βάσει του εμβαδού που αναγράφεται στον προσκομιζόμενο λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος, εκδίδει διπλότυπο «δήλωσης» καταβολής του τέλους με είδος φόρου 1347 και Κ.Α.Ε. 0224, ενημερώνει την ηλεκτρονική κατάσταση προσθέτοντας στην εγγραφή της παροχής το υπολογισθέν κατά τα ανωτέρω ποσό του εετηδε, τον αριθμό διπλοτύπου, τον αριθμό πρωτοκόλλου της σχετικής βεβαίωσης και χορηγεί στον αιτούντα τη βεβαίωση καταβολής του εετηδε, σύμφωνα με το υπόδειγμα 4 της ως άνω Α.Υ.Ο.

Όταν υπάρχουν περισσότεροι συνιδιοκτήτες ή επικαρπωτές επί ακινήτου που αντιστοιχεί σε συγκεκριμένη παροχή, η βεβαίωση, σύμφωνα με το υπόδειγμα 4 της Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1211/10.10.2011, χορηγείται στις ανωτέρω περιπτώσεις εφόσον έχει εξοφληθεί όλο το ποσό Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. που αντιστοιχεί στην παροχή.

7. ΡΥΘΜΙΣΗ εετηδε– ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΠΙ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ

Στις περιπτώσεις που υπάρχει διακανονισμός μεταξύ της Δ.Ε.Η. ή του εναλλακτικού προμηθευτή ηλεκτρικού ρεύματος και του καταναλωτή, η ρύθμιση επεκτείνεται και στο ποσό εετηδε σύμφωνα με την διαδικασία που εφαρμόζεται για το διακανονισμό του ηλεκτρικού ρεύματος. Επιπλέον, σε ακραίες περιπτώσεις που δεν υφίσταται εν ισχύ διακανονισμός, ωστόσο συντρέχουν οι προϋποθέσεις για την πραγματοποίησή του μετά την έκδοση του λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος που περιλαμβάνει εετηδε, η Δ.Ε.Η. και οι εναλλακτικοί προμηθευτές ηλεκτρικού ρεύματος προβαίνουν σε ρύθμιση με τον καταναλωτή, η οποία εφαρμόζεται και στο ποσό του εετηδε

8. ΑΛΛΟΔΑΠΑ ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΜΕ ΤΟΝ ΟΡΟ ΤΗΣ ΑΜΟΙΒΑΙΟΤΗΤΑΣ

Τα αλλοδαπά νομικά πρόσωπα που επιδιώκουν σκοπούς εθνωφελείς, θρησκευτικούς, φιλανθρωπικούς, εκπαιδευτικούς, καλλιτεχνικούς, κοινωφελείς ή εκκλησιαστικούς απαλλάσσονται από το εετηδε για τα ακίνητα που χρησιμοποιούν για την εκπλήρωση των ανωτέρω σκοπών. Για τη χορήγηση της απαλλαγής, τα δικαιούχα νομικά πρόσωπα ακολουθούν τη διαδικασία που ορίζεται στο άρθρο 2 της Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1211/10.10.2011προσκομίζοντας επιπλέον των όσων ορίζονται στην περίπτωση 2 του άρθρου 2 της ανωτέρω Α.Υ.Ο. το συστατικό τους έγγραφο, φωτοτυπίες φορολογικών εγγράφων που αποδεικνύουν την ιδιοχρησιμοποίηση (δήλωση φορολογίας εισοδήματος κ.λπ.) και βεβαίωση από το Υπουργείο Εξωτερικών περί της αμοιβαιότητας.

9. ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ εετηδε

Α. Κατά τον έλεγχο του οικογενειακού εισοδήματος, για την εφαρμογή του μειωμένου συντελεστή εετηδε στους πολύτεκνους και τη χορήγηση της απαλλαγής από το τέλος των ανέργων, λαμβάνονται υπόψη μόνο τα ποσά που αναγράφονται στον Πίνακα 4 (φορολογούμενα πραγματικά εισοδήματα) της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.

Β. Ως μακροχρόνια άνεργοι, για τη χορήγηση της απαλλαγής, θεωρούνται τα πρόσωπα που έχουν, κατά την ημερομηνία έκδοσης του πρώτου λογαριασμού που περιλαμβάνει εετηδε, μη διακοπτόμενο χρόνο ανεργίας ίσο ή μεγαλύτερο του ενός έτους, όπως προκύπτει από τις σχετικές βεβαιώσεις του αρμόδιου φορέα.

Γ. Ειδικά για την περίπτωση των προσωρινών παραχωρητηρίων του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας, υπόχρεος για το εετηδε, ως οιονεί επικαρπωτής, είναι ο δικαιούχος του παραχωρητηρίου.

Δ. Τέλος, γίνεται δεκτό ότι, ο μειωμένος συντελεστής του τέλους για πρόσωπα που είναι τα ίδια ανάπηρα ή βαρύνονται με ανάπηρο καθώς και για πολύτεκνους, εφαρμόζεται, εκτός από την περίπτωση κατά την οποία η κύρια ιδιοκατοικούμενη κατοικία ανήκει (κατά 100% ή κατά ποσοστό) εκτός από τον δικαιούχο του μειωμένου τέλους και στον/στη σύζυγό του/της, καθώς και όταν το ποσοστό συνιδιοκτησίας επί της κύριας ιδιοκατοικούμενης κατοικίας κατανέμεται μεταξύ των συζύγων, υπό τον όρο ότι πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις του μειωμένου τέλους.



Ακριβές Αντίγραφο
Η Προϊσταμένη της Γραμματείας

Ο Γενικός Γραμματέας
Φορολογικών & Τελωνειακών Θεμάτων
Ιωάννης Καπελέρης

Διαβάστε σχετικά:


Η ηλεκτρονική υποβολή Δηλώσεων Στοιχείων Ακινήτων (Ε9) δεν είναι διαθέσιμη.

Η ηλεκτρονική υποβολή Δηλώσεων Στοιχείων Ακινήτων (Ε9) δεν είναι διαθέσιμη.


Σας ενημερώνουμε ότι η εφαρμογή για την ηλεκτρονική υποβολή Δηλώσεων Στοιχείων Ακινήτων (Ε9), θα είναι διαθέσιμη από τη Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2011.
πηγή:www.gsis.gr/www.gsis.gr/

30 Νοεμβρίου 2011

Oδηγίες υποβολής των καταστάσεων φορολογικής αναμόρφωσης και η καταληκτική ημερομηνία υποβολής.


Νέα παράταση για την υποβολή της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης




Νέα παράταση και οδηγίες για την υποβολή της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης

Στη δημοσιότητα δόθηκε  από το υπουργείο Οικονομικών  η εγκύκλιος με τις οδηγίες υποβολής των καταστάσεων φορολογικής αναμόρφωσης και η καταληκτική ημερομηνία υποβολής θα ορισθεί με νεώτερη απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.

Παράταση στην προθεσμία υποβολής Ε9 και κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης.


Oδηγίες υποβολής των καταστάσεων φορολογικής αναμόρφωσης.


ΠΟΛ. : 1235 οδηγίες υποβολής των καταστάσεων φορολογικής αναμόρφωσης .

ΘΕΜΑ: Οδηγίες συμπλήρωσης κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης.


Με τον ν.3842/2010 με τίτλο «Αποκατάσταση φορολογικής δικαιοσύνης, αντιμετώπιση της
φοροδιαφυγής και άλλες διατάξεις»
καθιερώθηκαν σημαντικές αλλαγές στο φορολογικό σύστημα της χώρας.
Μια σημαντική αλλαγή που αφορά άμεσα τους λογιστές - φοροτεχνικούς, είναι αυτή
που προβλέπεται με την παράγραφο 9 του άρθρου 17 του ν.
3842/2010. Με τη διάταξη αυτή
αντικαταστάθηκε η παράγραφος 3 του άρθρου 38 του ν.
2873/2000 σχετικά με την ευθύνη και τις αρμοδιότητες του λογιστή φοροτεχνικού.

Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 38 του ν.2873/2000 óπως ισχύει:

«Ο λογιστής φοροτεχνικóς είναι υπεύθυνος για την ορθή μεταφορά των οικονομικών δεδομένων απó τα στοιχεία στα βιβλία, για την ακρίβεια των δηλώσεων ως προς τη συμφωνία αυτών με τα φορολογικά και οικονομικά δεδομένα που προκύπτουν απó τα τηρούμενα βιβλία. Επίσης, είναι υπεύθυνος για την ορθή φορολογική αναμóρφωση των αποτελεσμάτων με τις δαπάνες που δεν αναγνωρίζονται και τις οποίες παραθέτει αναλυτικά σε κατάσταση που συνυποβάλλεται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος. Το περιεχóμενο της κατάστασης αυτής υπóκειται σε έλεγχο σύμφωνα με το άρθρο 66 του K.Φ.Ε..
Τέλος, με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος δηλώνεται óτι κατά τη διαρρεύσασα διαχειριστική περίοδο έχουν υποβληθεί ορθά óλες οι δηλώσεις παρακρατούμενου φóρου εισοδήματος και απóδοσης των έμμεσων φóρων.Για την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου αυτής, ο λογιστής φοροτεχνικóς υπογράφει τις δηλώσεις της παραγράφου 2, καθώς και τα συνυποβαλλóμενα έντυπα ή καταστάσεις, óπως αυτά καθορίζονται κάθε φορά με τις οικείες αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών.
Επίσης, κατά την υποβολή των δηλώσεων οι λογιστές φοροτεχνικοί αναγράφουν υποχρεωτικά το ονοματεπώνυμο, τη διεύθυνση κατοικίας τους ή της έδρας του επαγγέλματóς τους, κατά
περίπτωση, τον Α.Φ.Μ., την αρμóδια Δ.Ο.Υ για τη φορολογία τους, τον αριθμó μητρώου της
άδειας άσκησης επαγγέλματóς τους και την κατηγορία της άδειάς τους.»



Δηλαδή με τη νέα διάταξη προβλέπεται óτι οι λογιστές φοροτεχνικοί είναι υπεύθυνοι,
πέρα από την ακρίβεια και την ειλικρίνεια των δηλώσεων που υποβάλλουν, ως προς τη
συμφωνία αυτών με τα φορολογικά και οικονομικά δεδομένα που προκύπτουν κατά τη μεταφορά τους απó τα στοιχεία στα βιβλία και απó τα βιβλία στις κατά περίπτωση δηλώσεις, και για την ορθή φορολογική αναμόρφωση των αποτελεσμάτων με τις δαπάνες που δεν αναγνωρίζονται, καθώς και για την ορθή υποβολή όλων των δηλώσεων παρακρατούμενου φόρου εισοδήματος
και απόδοσης των έμμεσων φόρων.

Με την
ΠΟΛ.1053/24.3.2011 έχουν δοθεί οδηγίες ούτως ώστε το σύνολο που προκύπτει από τη φορολογική αναμόρφωση να μεταφέρεται:

1) για τις ατομικές επιχειρήσεις και για τους υπόχρεους της παραγρ.4 του άρθρου 2 του Κ.Φ.Ε. που τηρούν βιβλία Β' κατηγορίας του Κ.Β.Σ. ανάλογα με την δραστηριότητα, στους κωδικούς 564, 565 και 566 του υποπίνακα η' του πίνακα ΣΤ' της 2ης σελίδας του εντύπου Ε3.

2) για τις ατομικές επιχειρήσεις και για τους υπόχρεους της παραγρ.4 του άρθρου 2 του Κ.Φ.Ε. που τηρούν βιβλία Γ' κατηγορίας του Κ.Β.Σ. στις «Σημειώσεις Φορολογουμένου» , της τέταρτης σελίδας του ίδιου εντύπου, θα αναγράφεται το συνολικό ποσό που θα προκύπτει από την κατάσταση αναμόρφωσης (ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΟΣΟ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗΣ:................... ΕΥΡΩ ), με την σημείωση ότι για τους τελευταίους (υπόχρεοι παραγρ. 4 άρθρου 2 του Κ.Φ.Ε.) στη συνέχεια θα μεταφέρεται στον κωδ. 022 της δεύτερης σελίδας του εντύπου Ε5. Στην περίπτωση αυτή δεν χρειάζεται να συμπληρωθούν οι υπόλοιποι κωδικοί 018, 019, 020, 450, 021, και 023 της ίδιας σελίδας.

Σημειώνεται ότι η παραπάνω κατάσταση θα υποβληθεί υποχρεωτικά μέσω διαδικτύου και η καταληκτική ημερομηνία υποβολής θα ορισθεί με νεώτερη απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, όταν αναρτηθεί η νεώτερη, πιο πλήρης και αναλυτική εφαρμογή από την ΓΓΠΣ, για διευκόλυνση όλων των φορολογουμένων.


Ειδικóτερα, οι μη εκπιπτόμενες δαπάνες που αναγράφηκαν στους κωδικούς της δήλωσης
φορολογίας εισοδήματος οικον. έτους 2011 θα πρέπει να αναγράφονται αναλυτικά σε κατάσταση
που θα συνυποβάλλεται με τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος, το περιεχóμενο της οποίας δεν
είναι δεσμευτικó για τη φορολογούσα αρχή. Στην κατάσταση αυτή αναγράφονται και δηλώνεται
απó τους λογιστές – φοροτεχνικούς óτι κατά τη διαρρεύσασα διαχειριστική περίοδο έχουν
υποβληθεί ορθά óλες οι δηλώσεις παρακρατούμενου φóρου εισοδήματος και απóδοσης των
έμμεσων φóρων. H κατάσταση αυτή συνυποβάλλεται με την ετήσια δήλωση φορολογίας
εισοδήματος.

Ειδικά óμως για το οικον. έτος 2011(χρήση 2010) δεν συνυποβάλλεται λóγω της αρχικής εφαρμογής του μέτρου και της αναγκαιóτητας ηλεκτρονικής υποβολής óπου απαιτούνται μηχανογραφικές εφαρμογές.

Κατόπιν των ανωτέρω και προκειμένου να είναι περισσότερο κατανοητή η συμπλήρωση της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης, κωδικοποιήσαμε τα συνηθέστερα ερωτήματα και παρέχονται οι ακόλουθες οδηγίες:

1. Από τη Γ.Γ.Π.Σ. θα αναρτηθεί νεώτερη πιο πλήρης και αναλυτική εφαρμογή για διευκόλυνση όλων των φορολογουμένων.

2. Οι φορολογούμενοι που έχουν ήδη υποβάλει την παραπάνω κατάσταση δεν απαιτείται να την υποβάλουν εκ νέου και ως εκ τούτου η δήλωσή που έχουν ήδη υποβάλει θεωρείται οριστικοποιημένη.

3. Εάν όμως υπάρχουν συμπληρωματικά στοιχεία ή διορθώσεις θα υποβληθεί νέα κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης την οποία και θα οριστικοποιούν. Με την υποβολή της νέας κατάστασης η παλαιά υποβληθείσα κατάσταση θα θεωρείται αυτομάτως άκυρη.

Α.) ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ κατάστασης αναμόρφωσης

1. Υποχρέωση υποβολής της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης έχουν όλοι οι επιτηδευματίες και όλες οι εταιρίες που τηρούν βιβλία και στοιχεία.

α) είναι υποχρεωτική η υπογραφή της κατάστασης και από τον λογιστή στην περίπτωση που η δήλωση φορολογίας έχει υπογραφεί από τον ίδιο τον λογιστή,

β) υπογράφεται μόνο από τον επιτηδευματία όταν η δήλωση έχει συνταχθεί από τον ίδιο τον επιτηδευματία που δεν είχε βάσει του νόμου υποχρέωση υπογραφής της δήλωσης φορολογίας του από λογιστή.

γ) Όταν υπάρχει μεταβολή λογιστή, μετά την υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος και ειδικά για φέτος (από το νέο έτος θα συνυποβάλλεται με την δήλωση) υποχρέωση υποβολής έχει ο νέος λογιστής ή σε περίπτωση άρνησης ο ίδιος ο επιτηδευματίας.

2. Είναι υποχρεωτική η υποβολή κατάστασης αναμόρφωσης και για τις μηδενικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος.

3. Υπάρχει υποχρέωση υποβολής της κατάστασης για τις Ναυτικές Εταιρίες (ν.959/1979) και Ειδικές Ναυτικές Επιχειρήσεις (ν.89/1967) οι οποίες απαλλάσσονται υποβολής του Ε3 αλλά είναι υπόχρεες τήρησης βιβλίων.

4. Δεν υπάρχει υποχρέωση υποβολής της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης για Ν.Π.Δ.Δ. (ιεροί ναοί, σχολεία, σωματεία & ιδρύματα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα).

5. Υπάρχει υποχρέωση υποβολής της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης από τους αγρότες του κανονικού καθεστώτος.

6. Υποβάλλεται κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης και σε περίπτωση ζημιάς .


Β.) ΤΙ ΑΝΑΓΡΑΦΕΤΑΙ στην κατάσταση αναμόρφωσης.

1. Στην κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης περιλαμβάνονται μόνο οι παρακρατούμενοι και έμμεσοι οφειλόμενοι φόροι που αφορούν το χρονικό διάστημα από 01.01.2010 έως 31.12.2010.

2. Αναγράφονται όλοι οι παρακρατούμενοι και έμμεσοι φόροι σε κάθε περίπτωση όπως: Φ.Μ.Υ., Φ.Π.Α., φόρος πληρωτέων μερισμάτων, χαρτόσημο κτλ.

3. Οι φόροι που αφορούν το έτος 2010 και έχουν βεβαιωθεί από τον έλεγχο μέχρι την υποβολή της κατάστασης αναμόρφωσης περιλαμβάνονται στην δεύτερη στήλη του πίνακα IV (αποδοθέντες ή δηλωθέντες).

4. Στην στήλη του ΦΠΑ αναγράφονται τα ποσά που καταβλήθηκαν με έκτακτη δήλωση ΦΠΑ από μη ενταγμένους στο ΦΠΑ μόνο όταν πρόκειται για επιτηδευματίες.

5. Στην στήλη του ΦΠΑ θα συμπεριλαμβάνεται και ο Φ.Π.Α. που προκύπτει μετά από έλεγχο ή αυτοέλεγχο.

6. Στην κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης αναγράφονται τα τεκμαρτά ποσά των ταξί και λεωφορείων που είναι ενταγμένα σε ΚΤΕΛ.

7. Στην κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης αναγράφονται μόνο τα Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα για τις δαπάνες των οποίων διενεργείται φορολογική αναμόρφωση.

8. Σε περίπτωση πώλησης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων, αυτά θα αναγράφονται εφόσον υπάρχει καταχωρημένη δαπάνη αυτών των αυτοκινήτων στα βιβλία της επιχείρησης, εντός της συγκεκριμένης χρήσης.

9. Αναγράφονται οι προβλέψεις αποζημίωσης προσωπικού και εκτάκτων κινδύνων εφόσον χρήζουν φορολογικής αναμόρφωσης.

10. Αναγράφεται στην κατάσταση ο μέσος όρο
ς των κινητών τηλεφώνων και των εργαζομένων που υπάρχει μέσα στη χρήση.

11. Στις περιπτώσεις αποσβέσεων παγίων , φορολογική αναμόρφωση θα διενεργείται για τις αποσβέσεις που δεν αναγνωρίζονται.



Γ.) Τι ΔΕΝ ΑΝΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ στη κατάστασης αναμόρφωσης:

1. Δεν αναγράφεται ο φόρος εισοδήματος, η έκτακτη εισφορά, ο Φ.Α.Π. καθώς και οι σχετικές περαιώσεις του έτους 2010.

2. Δεν αναγράφονται στην κατάσταση οι φόροι επιχειρήσεων που εκμεταλλεύονται ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια και κάμπινγκ, των πλανόδιων πωλητών, Φ.Δ.Χ. κτλ., που έχουν καταβληθεί με το ειδικό καθεστώς φορολογίας αυτών (μέχρι 30/6/2010).

3.  Δεν αναγράφονται φόροι υπέρ τρίτων όπως: τέλη που αποδίδονται στους δήμους ή σε άλλους οργανισμούς (δημοτικός φόρος διαμονής-εστίασης- αγγελιόσημο).

4. Δεν αναγράφονται τα Φ.Ι.Χ. στον πίνακα των αυτοκινήτων της επιχείρησης (πίνακας II) γιατί σ' αυτά δεν διενεργείται φορολογική αναμόρφωση.


Δ.) ΓΕΝΙΚΑ

1. Διευκρινίζεται ότι οι φόροι που αφορούν το χρονικό διάστημα 01.01.2010 - 31.12.2010, και έχουν αποδοθεί εκπροθέσμως ή έχουν βεβαιωθεί με οποιονδήποτε τρόπο, έως και την ημερομηνία υποβολής της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης, περιλαμβάνονται στην κατάσταση αυτή στη στήλη αποδοθέντες ή βεβαιωθέντες φόροι.

2. Εφόσον υπάρχουν και λοιποί έμμεσοι ή παρακρατηθέντες φόροι που δεν αναγράφονται στην κατάσταση αυτοί θα καταχωρούνται με προσθήκη ανάλογων γραμμών.

3. Ο όρος «κωδικός» δεν θα συμπληρώνεται σε κανένα πίνακα από τους υποβάλλοντες αλλά θα συμπληρωθεί από το taxis.

4. Στις περιπτώσεις που η διαχειριστική χρήση εταιρίας είναι από 1/7 έως 30/6 η ημερομηνία υποβολής της κατάστασης φορολογικής αναμόρφωσης θα είναι η προθεσμία υποβολής της οικίας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, εκτός της χρήσης του έτους 2010 η προθεσμία της οποίας θα ορισθεί με νεώτερη απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.

Τέλος διευκρινίζεται ότι στα βιβλία της επιχείρησης καταχωρείται σε κάθε περίπτωση ολόκληρο το ποσό των λογαριασμών κινητής τηλεφωνίας ή των δαπανών των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων της και η φορολογική αναμόρφωση διενεργείται κατά τη σύνταξη της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος. Τα ποσά της κατάστασης μεταφέρονται στην κατάσταση φορολογικής αναμόρφωσης.








           

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ