Φορολογικός σχεδιασμός και έγκαιρη πληροφόρηση στην Διοίκηση των Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων σε θέματα Marketing, Οικονομικών Υπηρεσιών, Γραμματειακής υποστήριξης εξ αποστάσεως, Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης. Τηλέφωνο 210-9015539 Λογιστικό γραφείο - NEXUS management consultants - Φοροτεχνικοί

22 Οκτωβρίου 2012

Περιπτώσεις επιτηδευματιών που εκδίδουν άυλα φορολογικά στοιχεία.

Με ανοιχτό το στόμα λέγεται ότι έμεινε πριν από λίγες εβδομάδες ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Θανάσης Σκορδάς όταν κλιμάκιο του Συνδέσμου Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ) του έδειξε τη φωτογραφία του λογιστηρίου της Viva, μιας εταιρείας που ειδικεύεται στην παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών, μεταξύ των οποίων και η έκδοση εισιτηρίων online.

Επρόκειτο για την εικόνα ενός βουνού αποδείξεων που εκδίδονταν ασταμάτητα, αφού η φορολογική νομοθεσία δεν επιτρέπει την έκδοση και αποστολή άυλων ηλεκτρονικών αποδείξεων, με αποτέλεσμα να καθιστά αδύνατη την παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Δημιουργείται έτσι μια παρωχημένη κατάσταση σε μια εποχή όπου η επιχειρηματικότητα αποτελεί τη μοναδική διέξοδο από την κρίση.

Σύμφωνα με τον ΣΕΚΕΕ η δυνατότητα άμεσης εφαρμογής της έκδοσης ηλεκτρονικών παραστατικών, αλλά και η πραγματοποίηση των σχετικών συναλλαγών και μέσω κινητών συσκευών, έχει πια ωριμάσει.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η ηλεκτρονική τιμολόγηση σε εφαρμογές και υπηρεσίες που παρέχονται μέσω «ευφυών» τηλεφώνων και συσκευών καθυστερούν άνευ λόγου, παρ' όλο που οι νόμοι 3842/2010 και 3943/2011 δίνουν πια τη σχετική δυνατότητα.

 Σύμφωνα με τις εταιρείες κινητών εφαρμογών η εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μπορεί να υλοποιηθεί μέσα σε λίγες ημέρες με μια απλή υπουργική απόφαση ακολουθώντας τη διεθνώς καθιερωμένη πρακτική της ψηφιακής πιστοποίησης των άυλων παραστατικών του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων μέσα από την ψηφιακή υπογραφή. Σημειωτέον ότι αντίστοιχη διαδικασία εφαρμόζει η ΕΕΤΤ για τους παρόχους υπηρεσιών πιστοποίησης ηλεκτρονικής υπογραφής.
Οπως αναφέρουν, οι Ειδικές Ασφαλείς Φορολογικές ∆ιατάξεις Σήµανσης Στοιχείων (ΕΑΦ∆ΣΣ) θα πρέπει να αντικατασταθούν από την ηλεκτρονική υπογραφή που θα παρέχεται από Πάροχο Υπηρεσιών Πιστοποίησης Ηλεκτρονικής Υπογραφής (ΠΥΠΗΥ), καταργώντας τις αναχρονιστικές διατάξεις του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων για τις περιπτώσεις επιτηδευματιών που εκδίδουν άυλα φορολογικά στοιχεία.
Όπως σημειώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Viva κ. Χάρης Καρώνης, αυτή η αγκύλωση αποτελεί τροχοπέδη για την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, αφού ο νόμος δεν επιτρέπει την αποστολή άυλων παραστατικών - πλην των αερογραμμών. Μάλιστα, όπως υπογραμμίζει, το αδιέξοδο είναι τέτοιο που οδηγεί ιδρυτές start up εταιρειών που προσφέρουν ηλεκτρονικές υπηρεσίες να μεταφέρουν τις έδρες τους στο εξωτερικό προκειμένου να μπορούν να δουλέψουν.
Ενα πρακτικό πρόβλημα, όπως λέει, είναι τα ηλεκτρονικά εισιτήρια συναυλιών που οι καταναλωτές προμηθεύονται μεν online, όμως πρακτικά λαμβάνουν ένα voucher και υποχρεούνται να μεταβούν στον χώρο της συναυλίας ώρες νωρίτερα για να το ανταλλάξουν με το εισιτήριο, αφού το τελευταίο πρέπει να «τρυπηθεί» για να είναι έγκυρο, χάνοντας έτσι πολύτιμο χρόνο.
Μάλιστα, όπως τονίζει, οι συναλλαγές του ηλεκτρονικού εμπορίου μέσα από κάρτες και εμβάσματα πραγματοποιούνται μέσω ιδρυμάτων πληρωμών και τραπεζών που ελέγχονται από την Τράπεζα της Ελλάδος, τα οποία είναι συνδεδεμένα με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και συνεπώς το σύνολο των σχετικών πληροφοριών καταγράφεται, ελέγχεται και είναι ιχνηλάσιμο.
http://www.tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια, ερωτήσεις ή παρατηρήσεις εδώ :

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ