Φορολογικός σχεδιασμός και έγκαιρη πληροφόρηση στην Διοίκηση των Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων σε θέματα Marketing, Οικονομικών Υπηρεσιών, Γραμματειακής υποστήριξης εξ αποστάσεως, Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης. Τηλέφωνο 210-9015539 Λογιστικό γραφείο - NEXUS management consultants - Φοροτεχνικοί 08 Ιουλίου

14 Ιουλίου 2012

ΜΣΚΚ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΞΩΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ

ΜΣΚΚ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ  ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΞΩΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ
IV. KAΘΟΡΙΣΜΟΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΑΜΟΙΒΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ
ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΞΩΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ
(ΣΧΕΤ.ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ: Ε.16382/ΠΟΛ. 371/29.12.1987 και οι διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 49 του Ν.2238/1994).

Επάγγελμα
Συντελεστής
Ιατροί γενικά :
- Προσωπική εργασία
- Με βοηθητικό προσωπικό

55%
50%
Οδοντίατροι :
- Προσωπική εργασία
- Με βοηθητικό προσωπικό

50%
45%
Κτηνίατροι
50%
Δικηγόροι
50%
Συμβολαιογράφοι
50%
'Αμισθοι υποθηκοφύλακες
50%
Δικαστικοί Επιμελητές
50%
Χημικοί
50%
Καθηγητές
55%
Ηθοποιοί
40%
Καλλιτέχνες ζωγράφοι ή γλύπτες ή χαράκτες ή Σκιτσογράφοι
45%
Μουσουργοί,συνθέτες,ενορχηστρωτές,στιχουργοί και συγγραφείς
45%
Χορογράφοι
45%
Οικονομολόγοι, ερευνητές, φορολογικοί σύμβουλοι
50%
Ιδιοκτήτες ή διευθυντές φορολογικού ή λογιστικού γραφείου
- Προσωπική εργασία
- Οργανωμένα γραφεία

55%
50%
Δασολόγοι
15%
Ξεναγοί
55%
Μηχανικοί όλων των κλάδων ανάλογα με την κατηγορία του έργου (Σύνταξη μελετών και σχεδίων οικοδομικών και λοιπών τεχνικών έργων, επίβλεψη εκτέλεσης αυτών, διεύθυνση εκτέλεσης και ενέργεια πραγματογνωμοσυνών και διαιτησιών σχετικών με αυτά τα έργα).

Κτιριακά
α)Αρχιτεκτονικές μελέτες κτιριακών έργων
β)Ειδικές αρχιτεκτονικές μελέτες (διαμόρφωση εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, μνημείων, αποκατάσταση - διατήρηση παραδοσιακών κτιρίων και οικισμών και τοπίου).
γ)Μελέτες φυτοτεχνικής διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου και έργων πρασίνου.
38%
Χωροταξικά πολεοδομικά, συγκοινωνιακά, υδραυλικά έργα και διεύθυνση εκτέλεσης έργου
α) Χωροταξικές και ρυθμιστικές μελέτες
β) Πολεοδομικές και ρυμοτομικές μελέτες
γ) Μελέτες συγκοινωνιακών έργων (οδών, σιδηροδρομικών γραμμών, μικρών τεχνικών έργων, έργων υποδομής αερολιμένων και κυκλοφοριακές)
δ) Μελέτες υδραυλικών έργων (εγγειοβελτιωτικών έργων, φραγμάτων, υδρεύσεων, και αποχετεύσεων)
ε) Μελέτες οργάνωσης και επιχειρησιακής έρευνας
στ)Μελέτες λιμενικών έργων
ζ) Μελέτες γεωργικές (γεωργοοικονομικές - γεωργοτεχνικές εγγείων βελτιώσεων,γεωργοκτηνοτροφικού προγραμματισμού, γεωργοκτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων)
η) Μελέτες αλιευτικές
22%
Ηλεκτρομηχανολογικά
α) Μελέτες μηχανολογικές-ηλεκτρολογικές-ηλεκτρονικές
β) Μελέτες οικονομικές
γ) Μελέτες κοινωνικές
δ) Μελέτες μεταφορικών μέσων (χερσαίων, πλωτών, εναέριων)
ε) Ενεργειακές μελέτες (θερμοηλεκτρικές, υδροηλεκτρικές, πυρηνικές)
στ)Μελέτες βιομηχανιών (προγραμματισμός-σχεδιασμός- λειτουργία)
ζ) Χημικές μελέτες και έρευνες
η) Χημικοτεχνικές μελέτες
θ) Μεταλλευτικές μελέτες και έρευνες
ι) Μελέτες και έρευνες γεωλογικές, υδρογεωλογικές και γεωφυσικές
ια) Γεωτεχνικές μελέτες και έρευνες
ιβ) Εδαφολογικές μελέτες και έρευνες
ιγ) Μελέτες δασικές (διαχείριση δασών και ορεινών βοσκοτόπων, δασοτεχνική διευθέτηση ορεινών λεκανών χειμάρρων, αναδασώσεων, δασικών οδών και δασικών μεταφορικών εγκαταστάσεων)
ιδ) Στατικές μελέτες (μελέτες φερουσών κατασκευών κτιρίων και μεγάλων ή ειδικών τεχνικών έργων).
26%
Τοπογραφικά
Μελέτες τοπογραφίας (γεωδαιτικές,φωτογραμετρικές, χαρτογραφικές, κτηματογραφικές και τοπογραφικές).
17%


13 Ιουλίου 2012

Απευθείας τήρηση βιβλίων στο taxis επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών.

Απευθείας τήρηση βιβλίων στο taxis επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών.

Προτάσεις για την απευθείας τήρηση βιβλίων στο taxis για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών. Πρόκειται για μια κίνηση που αποσκοπεί στο να καταπολεμηθεί η φοροδιαφυγή αλλά και να απλοποιηθεί η διαδικασία τήρησης των φορολογικών βιβλίων η οποία κοστίζει πολλά σε χρόνο και χρήμα για τις επιχειρήσεις.

Βασική προτεραιότητα της νέας ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών είναι η δημιουργία ενός πιο φιλικού και πιο φθηνού στην τήρησή του για τις επιχειρήσεις φορολογικού συστήματος. Ο νέος υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυράγανης εμφανίζεται πεπεισμένος ότι το διοικητικό κόστος για την συμμόρφωση των επιχειρήσεων και των ελευθέρων επαγγελματιών με τη φορολογική νομοθεσία είναι πολύ υψηλό και ότι με μερικές έξυπνες και απλές κινήσεις μπορεί να περιοριστεί προς όφελος των ίδιων των επιχειρήσεων αλλά και της ελληνικής οικονομίας.


Πηγή:www.capital.gr

Η Γερμανία είναι αποφασισμένη να σταθεροποιήσει την Ελλάδα εντός της ευρωζώνης.

Η Γερμανία είναι αποφασισμένη να σταθεροποιήσει την Ελλάδα εντός της ευρωζώνης

Ο εκπρόσωπος της γερμανικής κυβέρνησης, Steffen Seibert, δήλωσε ότι η Γερμανία είναι αποφασισμένη να σταθεροποιήσει την Ελλάδα εντός της ευρωζώνης, αν και θα είναι -όπως δήλωσε- ένας μακρύς δρόμος για τη χώρα, προκειμένου να βάλει ξανά σε τάξη την οικονομία και τον προϋπολογισμό της.

Σε προγραμματισμένη συνέντευξη Τύπου, ο εκπρόσωπος της γερμανικής κυβέρνησης τόνισε ότι η Ελλάδα πρέπει να τηρήσει "το περιεχόμενο και το χρονοδιάγραμμα" που έχει τεθεί από το μνημόνιο που συμφωνήθηκε με τους διεθνείς πιστωτές.

Νωρίτερα, το capital.gr μετέδιδε ότι η Γερμανίδα Καγκελάριος Angela Merkel φέρεται πρόθυμη να επιτρέψει να δοθεί στην Ελλάδα επιπλέον χρόνος να πετύχει τους στόχους για το έλλειμμα, της τάξης όμως κάποιων εβδομάδων.


Όπως επισημαίνει το πρακτορείο Market News International επικαλούμενο δημοσίευμα της Rheinische Post, κυβερνητικές πηγές ανέφεραν ότι η Merkel προτίθεται να δώσει κάποιες εβδομάδες παράταση στην Ελλάδα για να πετύχει τους στόχους.


Ωστόσο, συνεχίζει το δημοσίευμα, η ελληνική κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες ότι αναζητά μια παράταση του χρόνου επίτευξης των δημοσιονομικών στόχων, τουλάχιστον κατά δύο έτη.


Σύμφωνα με τη Rheinische Post, η προκαταρκτική έρευνα για την Ελλάδα από την Τρόικα, εμφανίζει ότι η χώρα έχει χάσει μέχρι στιγμής 210 από τους συνολικά 300 στόχους της δημοσιονομικής προσαρμογής.



Πηγή:www.capital.gr

ΦΠΑ παραγραφή υπέρ και κατά του δημοσίου. ΠΟΛ110/2010

ΦΠΑ παραγραφή υπέρ και κατά του δημοσίου. ΠΟΛ110/2010

Παράγραφος 14
Με τις διατάξεις της παραγράφου 14 του ίδιου ως άνω άρθρου αντικαθίσταται το άρθρο 57 του Κώδικα ΦΠΑ προκειμένου να συμπληρωθούν και να διευκρινιστούν οι διατάξεις σχετικά με την παραγραφή υπέρ και κατά του δημοσίου.

Αξίωση του δημοσίου

Οι παράγραφοι 1και 2 του νέου άρθρου 57 αποτελούν στην ουσία επανάληψη των προηγουμένων διατάξεων, με τη διαφορά ότι ορίζεται πλέον σαφώς ο χρόνος εντός του οποίου μπορεί να κοινοποιηθεί πράξη προσδιορισμού του φόρου η οποία εκδίδεται σύμφωνα με τα άρθρα49 και 50 του Κώδικα ΦΠΑ.Συγκεκριμένα αποσαφηνίζεται ότι οι διατάξεις περί παραγραφής ισχύουν και για την προσωρινή πράξη προσδιορισμού του φόρου, καθώς επίσης πράξη προσδιορισμού του φόρου που εκδίδεται κατόπιν τακτικού ή προσωρινού ελέγχου που αφορά υπόχρεο για υποβολή έκτακτης δήλωσης, χωρίς υποχρέωση υποβολής εκκαθαριστικής δήλωσης, μπορεί να κοινοποιηθεί εντός πενταετίας από την προβλεπόμενη προθεσμία υποβολής της έκτακτης δήλωσης. Η διάταξη αφορά π.χ. έκτακτη δήλωση η οποία πρέπει να υποβληθεί από πρόσωπο που διενεργεί απαλλασσόμενες πράξεις βάσει του άρθρου 22 του Κώδικα ΦΠΑ, προκειμένου να αποδώσει τον φόρο που αναλογεί σε ενδοκοινοτική απόκτηση που διενήργησε).
Συγκεκριμένα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 ορίζεται ότι η κοινοποίηση πράξης προσδιορισμού του φόρου, η οποία εκδίδεται κατόπιν τακτικού ή προσωρινού ελέγχου(αρθ. 49 και 50 αντίστοιχα),δεν μπορεί να γίνει ύστερα από πάροδο πενταετίας από το τέλος του έτους μέσα στο οποίο λήγει η προθεσμία για την υποβολή της εκκαθαριστικής δήλωσης ή της έκτακτης δήλωσης στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει υποχρέωση για υποβολή εκκαθαριστικής ή η προθεσμία για την υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών για την εκκαθάριση και την απόδοση του επιστρεπτέου φόρου που προβλέπουν οι διατάξεις του άρθρου 41.
Σύμφωνα δε με τα οριζόμενα στην παράγραφο 2, κατ’ εξαίρεση των διατάξεων της παραγράφου 1, μπορεί να κοινοποιηθεί πράξη και μετά την πάροδο πενταετίας, όχι όμως και μετά την πάροδο δεκαετίας εφόσον:
α) δεν υποβλήθηκε εκκαθαριστική δήλωση ή έκτακτη στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει υποχρέωση για υποβολή εκκαθαριστικής
β) η μη άσκηση του δικαιώματος του δημοσίου για την επιβολή του φόρου, εν όλω ή εν μέρει, οφείλεται σε πράξη ή παράλειψη από πρόθεση του υπόχρεου στο φόρο με σύμπραξη του αρμόδιου φορολογικού οργάνου,
γ) αφορά συμπληρωματική πράξη που προβλέπει η διάταξη της παραγράφου 3 του άρθρου 49, δηλαδήσυμπληρωματική πράξη προσδιορισμού του φόρου η οποία εκδίδεται ύστερα από την διενέργεια επανελέγχου υπόθεσης για την οποία είχε ήδη διενεργηθεί ήδη τακτικός ελέγχοςεκ των υστέρων όμως προέκυψαν νεώτερα στοιχεία, βάσει των οποίων η υπόθεση κρίνεται εκ νέου ελεγκτέα κατά το μέρος αυτό.
Περαιτέρω τροποποιείται η παράγραφος 3 με την οποία διευκρινίζονται οι διατάξεις της παραγραφής στις περιπτώσεις εκπρόθεσμης υποβολής εκκαθαριστικής ή έκτακτης δήλωσης δεδομένου ότι υπήρχε ασάφεια ως προς το χρόνο παραγραφής στην περίπτωση υποβολής των κατά τα παραπάνω δηλώσεων εκπροθέσμως. Με τις νέες διατάξεις, υπάρχει για το δημόσιο επαρκής χρόνος για την κοινοποίηση των πράξεων των άρθρων 49 και 50, καθόσον η παραγραφή δεν συντελείται πριν την παρέλευση τριετίας από την λήξη του έτους εντός του οποίου υποβλήθηκε η δήλωση.
Παράδειγμα
Η εκκαθαριστική δήλωση για την χρήση 2009 πρέπει να υποβληθεί εντός του 2010 στις καθορισμένες ημερομηνίες ανάλογα με την κατηγορία βιβλίων. Έστω ότι η δήλωση υποβλήθηκε στις 10.5.2010. Το δημόσιο έχει δικαίωμα να εκδώσει πράξη προσδιορισμού του φόρου για την χρήση του 2009 έως 31.12.2015. Εάν όμως η εκκαθαριστική δήλωση υποβληθεί εκπρόθεσμα στις 3.4.2014, το δημόσιο έχει δικαίωμα να εκδώσει πράξη προσδιορισμού του φόρου για την χρήση του 2009 έως 31.12.2017.

Αξίωση κατά του δημοσίου

Μέχρι την δημοσίευσητου ν.3842/23.4.2010 (ΦΕΚ 58Α), η παραγραφή της αξίωσης επιστροφής ΦΠΑ, κατά του δημοσίου, ρυθμιζόταν από τις διατάξεις του ν.2362/95 περί δημοσίου λογιστικού. Έχουν δημιουργηθεί όμως παρερμηνείες λόγω της ιδιαιτερότητας του ΦΠΑ (μεταφορά πιστωτικού υπολοίπου κλπ.) και εξ αιτίας αυτών προστριβές μεταξύ φορολογουμένων και ΔΟΥ. Για το λόγο αυτό κρίθηκε αναγκαία η επαναδιατύπωσήτους και η ενσωμάτωσή τους στον Κώδικα ΦΠΑ. Με τις νέες διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 57 διατηρείται ο ίδιος χρόνος παραγραφής της αξίωσης κατά του δημοσίου όπως ορίζεται στις διατάξεις του δημοσίου λογιστικού για την επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων φόρων (τριετία), διευκρινίζεται όμως το σημείο έναρξης του χρόνου αυτού σε κάθε περίπτωση είτε πρόκειται για εκκαθαριστική είτε για έκτακτη δήλωση (ακόμη και στις περιπτώσεις που η υποβολή των σχετικών δηλώσεων έγινε εκπροθέσμως). Έτσι η κατά του δημοσίου απαίτηση προς επιστροφή φόρου παραγράφεται μετά τρία έτη από την υποβολή της εκκαθαριστικής ή της έκτακτης δήλωσης κατά περίπτωση, γεγονός που ίσχυε και με τις προηγούμενες διατάξεις εφόσον η εκκαθαριστική ή η έκτακτη δήλωση αποτελούσαν το αφετήριο γεγονός του επιγενόμενου λόγου από τον οποίο ξεκινούσε η τριετία. Σε περίπτωση δε υποβολής των ανωτέρω δηλώσεων εκπροθέσμως, ο χρόνος παραγραφής συμπληρώνεται σε τρία χρόνια από την ημερομηνία που οι δηλώσεις αυτές όφειλαν να είχαν υποβληθεί εμπρόθεσμα.
Τέλος η παραπομπή στις διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 84 του κώδικα φορολογίας εισοδήματος σχετικά με την αναβίωση της αξίωσης κατά του δημοσίου σε περίπτωση κοινοποίησης πράξεως προσδιορισμού του φόρου καταργείται καθόσον δεν είναι εφικτή η αντίστοιχη εφαρμογή και εισάγεται αυτούσια διάταξη με την οποία ορίζονται οι περιπτώσεις καθώς και ο χρόνος αναβίωσης του δικαιώματος. Έτσι η αξίωση κατά του δημοσίου προς επιστροφή φόρου, αναβιώνει από της κοινοποιήσεως πράξεως προσδιορισμού του φόρου, για ίσο χρόνο, δηλαδή για τρία χρόνιααπό της κοινοποιήσεως της πράξης, μόνονεφόσον έχει υποβληθεί αίτημα προς επιστροφή πριν το χρόνο παραγραφής της αξίωσης, συμπληρώθηκε δε ο χρόνος παραγραφής, χωρίς την ικανοποίηση του αιτήματος ή την αιτιολογημένη απόρριψη αυτού, από υπαιτιότητα του δημοσίου.
Για όλα τα λοιπά θέματα, αναστολή, διακοπή, συνέπειες παραγραφής κλπ. έχουν εφαρμογή οι διατάξεις περί δημοσίου λογιστικού όπως εκάστοτε ισχύουν.
Αν το αίτημα δεν ικανοποιηθεί, παρότι συντρέχουν οιπροϋποθέσεις ικανοποίησης του ή αν δεν απορριφθεί έγγραφα και αιτιολογημένα στις περιπτώσεις που κρίνεται ότι αυτό δεν μπορεί να ικανοποιηθεί, συντελείται πειθαρχικό αδίκημα το οποίο τιμωρείται σύμφωνα με τις διατάξεις του υπαλληλικού κώδικα.
Τα ανωτέρω έχουν εφαρμογή από την δημοσίευση του νόμου στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως δηλαδή από 23.4.2010

12 Ιουλίου 2012

Γενικό Εμπορικό Μητρώο - Υπόχρεοι καταχώρησης

ΑΡΙΘ.: 3419/05

ΦΕΚ: 297Α


Γενικό Εμπορικό Μητρώο - Υπόχρεοι καταχώρησης

Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.), στο οποίο εγγράφονται υποχρεωτικά

Άρθρο 1
1. Καθιερώνεται Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.), στο οποίο εγγράφονται υποχρεωτικά τα κατωτέρω πρόσωπα και ενώσεις προσώπων (εφεξής «οι υπόχρεοι»).

α. Τα φυσικά πρόσωπα που είναι έμποροι και διαθέτουν επαγγελματική κατοικία ή εγκατάσταση ή ασκούν εμπορία μέσω κύριας ή δευτερεύουσας εγκατάστασης στην ημεδαπή.

β. Η ένωση προσώπων που ασκεί εμπορία μέσω κύ­ριας ή δευτερεύουσας εγκατάστασης στην ημεδαπή και κάθε εμπορική εταιρεία, εφόσον η σύστασή της έγινε κατά το ελληνικό δίκαιο, ήτοι η ομόρρυθμη και ετερόρρυθμη (απλή ή κατά μετοχές) εταιρεία, ο αστικός συνεταιρισμός, στον οποίο περιλαμβάνεται ο αλληλοασφαλιστικός και ο πιστωτικός συνεταιρισμός, η ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία, η εταιρεία περιορισμένης ευθύνης και η ανώνυμη εταιρεία.

Από την εγγραφή στο Γ.Ε.ΜΗ. εξαιρούνται οι οικοδομικοί συνεταιρισμοί που προβλέπονται στο π.δ. 53/1987 (Α΄ 52), οι ναυτικές εται­ρείες που συνιστώνται κατά το ν. 959/1979 (Α΄ 192) και οι ναυτιλιακές εταιρείες πλοίων αναψυχής που συνι­στώνται κατά το ν. 3182/2003 (Α΄ 220).» -

γ. Οι ευρωπαϊκοί όμιλοι οικονομικού σκοπού, που προβλέπονται από τον Κανονισμό 2137/1985/ΕΟΚ (ΕΕΕΚ L. 199, διορθωτικό L. 247) και έχουν την έδρα τους στην ημεδαπή.

δ. Οι ευρωπαϊκές εταιρείες που προβλέπονται στον Κανονισμό 2157/2001/ΕΚ (ΕΕΕΚ L. 294) και έχουν την έδρα τους στην ημεδαπή.

ε. Οι ευρωπαϊκές συνεταιριστικές εταιρείες που προβλέπονται στον Κανονισμό 1435/2003/ΕΚ (ΕΕΕΚ L. 207) και έχουν την έδρα τους στην ημεδαπή.

στ. Οι υπόχρεοι που αναφέρονται στις προηγούμενες περιπτώσεις και έχουν την κύρια εγκατάσταση ή την έδρα τους στην ημεδαπή έχουν αυτοτελή υποχρέωση εγγραφής, ως προς τα υποκαταστήματα που διατηρούν στην ημεδαπή.

ζ. Οι αλλοδαπές εταιρείες που αναφέρονται στο άρθρο 1 της Οδηγίας 68/151/ΕΟΚ (ΕΕΕΚ L. 65), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 1 της Οδηγίας 2003/58/ΕΚ (ΕΕΕΚ L. 221) και έχουν έδρα σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.), ως προς τα υποκαταστήματα ή πρακτορεία που διατηρούν στην ημεδαπή.

η. Οι αλλοδαπές εταιρείες που έχουν έδρα σε τρίτη χώρα και νομική μορφή ανάλογη με εκείνη των αλλοδαπών εταιριών που αναφέρεται στην περίπτωση ζ΄, ως προς τα υποκαταστήματα ή πρακτορεία που διατηρούν στην ημεδαπή.

θ. Άλλα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή ενώσεις προσώπων που έχουν την κύρια εγκατάσταση ή την έδρα τους στην αλλοδαπή και δεν εμπίπτουν στις περιπτώσεις ζ΄ και η΄, ως προς τα υποκαταστήματα ή πρακτορεία μέσω των οποίων ασκούν εμπορία στην ημεδαπή.

2. Στο Γ.Ε.Μ.Η. εγγράφονται προαιρετικά:


α. οι κοινοπραξίες, β. οι αστικές εταιρείες που προβλέπονται στο άρθρο 784 ΑΚ, γ. τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή ενώσεις προσώπων που ασκούν ή προτίθενται να ασκήσουν οικονομική ή επαγγελματική δραστηριότητα, χωρίς να έχουν καταστεί έμποροι από την άσκηση της δραστηριότητας αυτής.

3. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, μπορεί να προβλέπεται η εγγραφή στο Γ.Ε.ΜΗ. φυσικών ή νομικών προσώπων ή ενώσεων προσώπων, πέραν αυτών που αναφέρονται στις παραγράφους 1 και 2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, μπορεί να αποφασισθεί η εγγραφή στο Γ.Ε.ΜΗ. των Αγροτικών Συνεταιριστικών Οργανώσεων (Α.Σ.Ο.) όλων των βαθμίδων τους, όπως προβλέπονται στις διατάξεις του ν. 2810/2000 (ΦΕΚ 61 Α΄), μετά από αίτηση των Α.Σ.Ο. και γνώμη της ΠΑ.Σ.Ε.ΓΕ.Σ.. Με όμοια απόφαση ορίζονται η διαδικασία, οι τεχνικές λεπτομέρειες της εγγραφής, οι σχετικές προθεσμίες και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια.

Δήλωσης Στοιχείων Ακινήτων (Ε9) έτους 2012, δεν έχει τεθεί σε παραγωγική λειτουργία

Δήλωσης Στοιχείων Ακινήτων (Ε9) έτους 2012, δεν έχει τεθεί σε παραγωγική λειτουργία


ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ


Σας ενημερώνουμε ότι, προς το παρόν, η εφαρμογή για την υποβολή Δήλωσης Στοιχείων Ακινήτων (Ε9) έτους 2012, δεν έχει τεθεί σε παραγωγική λειτουργία.

Σύντομα θα ενημερωθείτε για την ημερομηνία έναρξης και για τις προθεσμίες υποβολής.

Παρατείνεται μέχρι τις 31 Ιουλίου η προθεσμία για την ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος

Παρατείνεται μέχρι τις 31 Ιουλίου η προθεσμία για την ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος

Παράταση μέχρι τις 31 Ιουλίου για την ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος

Παρατείνεται μέχρι τις 31 Ιουλίου η προθεσμία για την ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών, σημειώνοντας ότι πρόκειται για την τελευταία παράταση.

Όπως διευκρινίζεται, ο χρόνος και ο τρόπος πληρωμής του φόρου δεν εξαρτώνται από την ημερομηνία υποβολής καθώς όλες οι δηλώσεις που θα υποβληθούν μέχρι την πιο πάνω καταληκτική ημερομηνία θα έχουν την ίδια μεταχείριση.

Το Υπουργείο Οικονομικών καλεί τους λογιστές και τα οργανωμένα λογιστικά γραφεία να μεριμνήσουν τόσο για την σωστή κατανομή του χρόνου υποβολής δηλώσεων όσο και για την ενημέρωση των φορολογουμένων για τις αρνητικές επιπτώσεις της μη ή της εκπρόθεσμης υποβολής δηλώσεων.

Η καταληκτική ημερομηνία για ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών θα παραταθεί μέχρι και 31 Ιουλίου 2012.

Η καταληκτική ημερομηνία για ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών που έληγε στις 16 Ιουλίου θα παραταθεί

Παράλληλα, κατόπιν αιτημάτων φορολογουμένων οι όποιοι επιθυμούν να ενταχθούν στις ρυθμίσεις των ληξιπρόθεσμων αλλά δεν μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά λόγω του ότι οι αποδοχές τους καταβάλλονται στο τρίτο δεκαήμερο του μήνα η καταληκτική ημερομηνία για ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών που έληγε στις 16 Ιουλίου θα παραταθεί για τελευταία φορά μέχρι και 31 Ιουλίου 2012.

Επίσης παρατείνεται η υποβολή Ε9 έως 30 Νοεμβρίου 2012. 


Επίσης παρατείνεται η υποβολή Ε9 έως 30 Νοεμβρίου 2012. 
http://www.naftemporiki.gr

Σε 7 έως 10 δόσεις η καταβολή του φόρου

Σε 7 έως 10 δόσεις η καταβολή του φόρου

Η διευκόλυνση δεν αφορά όσους εμφανίζουν οικογενειακό εισόδημα
άνω των 80.000 ευρώ

Σε επτά έως δέκα μηνιαίες δόσεις θα κληθούν οι φορολογούμενοι να καταβάλουν τον φόρο εισοδήματος που θα προκύψει για τα εισοδήματα του 2011.
Σύμφωνα με το τελευταίο σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών,
οι δόσεις θα φτάνουν τις 10, εφόσον το οικογενειακό εισόδημα ανέρχεται μέχρι τα 50.000 ευρώ. 
Για οικογενειακό εισόδημα από 50.000 έως 80.000 ευρώ οι δόσεις θα φτάσουν τις 7,
ενώ για εισοδήματα άνω των 80.000 ευρώ οι δόσεις θα παραμείνουν ως έχουν (δηλαδή τρεις διμηνιαίες).

Οσοι δηλαδή λάβουν το τριπλό εκκαθαριστικό σημείωμα (φόρος εισοδήματος, εισφορά αλληλεγγύης και τέλος επιτηδεύματος) θα μπορούν να πληρώσουν τους φόρους ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος σε 7 ή 10 δόσεις. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση να υποβληθεί εμπρόθεσμα μέχρι τις 16 Ιουλίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η νομοθετική ρύθμιση αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή μετά το τέλος της διαδικασίας υποβολής των δηλώσεων. Ωστόσο, στελέχη του υπουργείου Οικονομικών δεν διευκρινίζουν εάν χρειάζεται και η σύμφωνη γνώμη της τρόικας, δεδομένου ότι σημαντικό τμήμα των εσόδων θα εγγραφεί στον προϋπολογισμό του 2013. Προφανώς το θέμα θα ξεκαθαριστεί με την άφιξη των στελεχών της τρόικας στα τέλη Ιουλίου.

Σύμφωνα με τη ρύθμιση που παρουσιάστηκε χθες στον πρωθυπουργό:


1. Οι φορολογούμενοι θα πρέπει να καταθέσουν αίτηση για ρύθμιση των οφειλών τους σε δόσεις. Εφόσον το εισόδημά τους δεν ξεπερνά τα 50.000 ευρώ έχουν το δικαίωμα να πληρώσουν τον φόρο σε 10 δόσεις. Δεν διευκρινίζεται εάν θα υπάρχει κατώτατο ποσό δόσης.

2. Οσοι επιλέξουν 10 ισόποσες δόσεις θα πληρώσουν μέχρι τον Φεβρουάριο του 2013 το 70% της οφειλής (σε επτά δόσεις) και τους υπόλοιπους 3 μήνες το 30% της οφειλής. Αυτό μπορεί να μην ενδιαφέρει τόσο πολύ τους φορολογούμενους αλλά ενδιαφέρει το υπουργείο Οικονομικών δεδομένου ότι οι εισπράξεις μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2013 (εφόσον αφορούν φόρους του προηγούμενου έτους) εγγράφονται στα έσοδα του προϋπολογισμού του 2012.


3. Οσοι επιλέξουν 10 μη ισόποσες δόσεις θα πληρώσουν μέχρι τον Φεβρουάριο του 2013 το 60% της οφειλής που αφορά τις 7 πρώτες δόσεις και το υπόλοιπο ποσό μέχρι τον Μάιο του 2013 (βλ. παραδείγματα).

4. Οι φορολογούμενοι με οικογενειακό εισόδημα από 50.000 ευρώ έως 80.000 ευρώ θα καταβάλουν την οφειλή τους σε επτά δόσεις, δηλαδή το αργότερο μέχρι τον Φεβρουάριο του 2013.

5. Οσοι έχουν εισοδήματα άνω των 80.000 ευρώ θα καταβάλουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις με βάση το ισχύον σύστημα δηλαδή σε τρεις διμηνιαίες δόσεις.

6. Σε περίπτωση υποβολής του αιτήματος για τμηματική καταβολή των φόρων, μετά την προθεσμία καταβολής της 1ης δόσης θα πρέπει να καταβληθεί και το ληξιπρόθεσμο ποσό για να γίνει δεκτό το αίτημα των περισσότερων δόσεων.

7. Η ρύθμιση θα αφορά μόνο όσους φορολογούμενους θα υποβάλουν εμπρόθεσμα τις φορολογικές τους δηλώσεις. Σημειώνεται ότι η διαδικασία υποβολής των δηλώσεων ολοκληρώνεται στις 16 Ιουλίου.

Ο υφυπουργός Οικονομικών, κ. Γ. Μαυραγάνης, αναφερόμενος στο θέμα τόνισε ότι: «δεν μπορώ να πω ακόμα αν θα δοθεί παράταση στις δηλώσεις, προχωράμε με ορίζοντα την 16η Ιουλίου». Πάντως, τις τελευταίες μέρες έχει αυξηθεί ο ρυθμός υποβολής δηλώσεων.http://news.kathimerini.gr/

11 Ιουλίου 2012

ΠΑΡΑΤΑΣΗ έως το τέλος Ιουλίου για την υποβολή των ηλεκτρονικών φορολογικών δηλώσεων 2012.

ΠΑΡΑΤΑΣΗ έως το τέλος Ιουλίου για την υποβολή των ηλεκτρονικών φορολογικών δηλώσεων 2012.

ΠΑΡΑΤΑΣΗ έως το τέλος Ιουλίου σχεδιάζει να δώσει το υπουργείο Οικονομικών στην προθεσμία για την υποβολή των ηλεκτρονικών φορολογικών δηλώσεων 2012. Η προθεσμία λήγει κανονικά στις 16 Ιουλίου, αλλά μάλλον θα παραταθεί, καθώς πολλοί φορολογούμενοι δεν έχουν λάβει ακόμα ταχυδρομικά τους κλειδαρίθμους που είναι απαραίτητοι για την ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας στο TAXISnet.

Όπως δήλωσε χθες ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Θ. Θεοχάρης είναι πιθανό να δοθεί ολιγοήμερη παράταση στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, αλλά σε κάθε περίπτωση η καταληκτική ημερομηνία δεν θα οριστεί πέραν της 31ης Ιουλίου. Προφανώς το υπουργείο Οικονομικών δεν θέλει να δώσει μια παράταση μεγάλης διάρκειας, η οποία θα καθυστερήσει τις εισπράξεις φορολογικών εσόδων.
Ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων κάλεσε τους πολίτες να επισπεύσουν την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων, λέγοντας πως εάν υπάρξει μαζική υποβολή δηλώσεων κοντά στην καταληκτική προθεσμία ενδέχεται να υπάρξει κίνδυνος υπερφόρτωσης του TAXIsnet. Όπως εξήγησε, «μέχρι σήμερα υπάρχουν 300.000 δηλώσεις αποθηκευμένες στο σύστημα που δεν έχουν κατατεθεί, ενώ το τελευταίο διήμερο κατατίθενται 85.000 δηλώσεις ημερησίως. Μέχρι τη 16η Ιουλίου θα πρέπει να έχουν κατατεθεί ακόμη 3 εκατ. δηλώσεις».

Υπενθυμίζεται ότι εάν η εκκαθάριση της φορολογικής δήλωσης γίνει τον Ιούλιο, τότε ο φόρος θα καταβληθεί σε τρεις δόσεις, τον Αύγουστο, τον Οκτώβριο και το Δεκέμβριο. Εάν η εκκαθάριση γίνει τον Αύγουστο, τότε το ποσό θα πρέπει να πληρωθεί σε δύο δόσεις, μία το Σεπτέμβριο και μία το Νοέμβριο.http://www.inews.gr

Σε πέντε δόσεις το τέλος ακινήτων.

Σε πέντε δόσεις το τέλος ακινήτων.

Σε πέντε δόσεις θα εξοφληθεί τελικά το τέλος ακινήτων ανακοίνωσε την Τετάρτη ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης ενώ προανήγγειλε ότι η αποστολή των ειδοποιητηρίων θα γίνει το επόμενο διάστημα. Πρόσθεσε ότι τις επόμενες μέρες θα ξεκαθαρίσει αν το ειδικό τέλος θα ενσωματώνεται στους λογαριασμούς της ΔΕΗ.

Τις επόμενες ημέρες θα προσδιοριστεί και ο αριθμός των δόσεων με τις οποίες θα εξοφληθούν οι φετινές φορολογικές υποχρεώσεις.

Ο υφυπουργός είπε ακόμη ότι δεν τίθεται θέμα αύξησης των αντικειμενικών τιμών των ακινήτων, αφού οι αγοραίες τιμές έχουν πέσει σημαντικά.

Έκανε λόγο για τρια φορολογικά νομοσχέδια που θα έρθουν απο τον Σεπτέμβριο και μετά. Το ένα θα αφορά την κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, το δεύτερο τη σύνταξη του περιουσιολογίου και το τρίτο αλλαγές στην κλίμακα φορολογίας εισοδήματος.

Ο κ. Μαυραγάνης τόνισε ότι η νέα κλίμακα θα παρέχει σημαντικές ελαφρύνσεις για τα χαμηλά εισοδήματα , ενω δεν διευκρίνισε σε τι ύψος θα κυμανθεί το νέο αφορολόγητο. Οι αλλαγές θα ισχύσουν από το 2013.

Σύμφωνα με τον κ. Μαυραγάνη, ζητήματα που αφορούν την αύξηση των δόσεων εξόφλησης του φόρου εισοδήματος, την έκτακτη εισφορά και το τέλος επιτηδεύματος που περιλαμβάνονται στο εκκαθαριστικό των εφετινών φορολογικών δηλώσεων, θα συζητηθούν και θα αποφασισθούν σε συνεργασία με την τρόικα.http://www.skai.gr

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ