Φορολογικός σχεδιασμός και έγκαιρη πληροφόρηση στην Διοίκηση των Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων σε θέματα Marketing, Οικονομικών Υπηρεσιών, Γραμματειακής υποστήριξης εξ αποστάσεως, Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης. Τηλέφωνο 210-9015539 Λογιστικό γραφείο - NEXUS management consultants - Φοροτεχνικοί 25 Νοεμβρίου

1 Δεκεμβρίου 2012

Εκτύπωσε καρτέλα ενσήμων ΙΚΑ μέσω internet

Εκτύπωσε καρτέλα ενσήμων ΙΚΑ μέσω internet  

http://www.nexusmanagementconsultants.gr/2012/12/Ektypvse-kartela-enshmvn-IKA-mesv-internet.html

ΙΚΑ - Εκτύπωσε καρτέλα ενσήμων ασφαλισμένων μέσω internet 

ΙΚΑ - κατάργηση των εργοδοτικών εισφορών υπέρ των ΟΕΕ και ΟΕΚ - Οδηγίες για την απόδοση των ασφαλιστικών εισφορών Νοεμβρίου του 2011 και εφεξής

ΙΚΑ - κατάργηση των εργοδοτικών εισφορών υπέρ των ΟΕΕ και ΟΕΚ - Οδηγίες για την απόδοση των ασφαλιστικών εισφορών Νοεμβρίου του 2011 και εφεξής

IKA-katarghsh-tvn-ergodotikvn-eisforvn-yper-tvn-OEE-kai-OEk-Odhgies-gia-thn-apodosh-tvn-asfalistikvn-eisforvn-Noembrioy-toy-2011-kai-efejhs

Αναλυτικές οδηγίες για την καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών, για τις περιόδους από τον Νοέμβριο του 2011 και εφεξής, μετά την κατάργηση των εργοδοτικών εισφορών υπέρ των ΟΕΕ και ΟΕΚ, δίνει με εγκύκλιό του το ΙΚΑ.


Οδηγίες του ΙΚΑ για την απόδοση των ασφαλιστικών εισφορών

Οι οργανισμοί ΟΕΕ και ΟΕΚ, καταργήθηκαν από τον περασμένο Φεβρουάριο με τον νόμο 4093/2012. Συνεπώς αυτή η κατάργηση οδήγησε -μετά από μεγάλη ταλαιπωρία των εκκαθαριστών μισθοδοσίας- στην τελική κατάργηση των εργοδοτικών εισφορών υπέρ των δύο οργανισμών.

Με την εγκύκλιο του υπουργείου Εργασίας ορίζεται ότι η κατάργηση των συγκεκριμένων εισφορών ισχύει από την 1/11/2012.

Συγκεκριμένα,

  • καταργούνται οι εργοδοτικές εισφορές υπέρ του ΟΕΕ και ΟΕΚ, κατά ποσοστό 0,75% και 0,35% αντίστοιχα, ενώ 
  • διατηρείται η εισφορά των εργαζομένων κατά 1% υπέρ του ΟΕΚ και 0,35% υπέρ του ΟΕΕ για τις κοινές επιχειρήσεις και τις οικοδομές.


IKA-katarghsh-tvn-ergodotikvn-eisforvn-yper-tvn-OEE-kai-OEK

ΙΚΑ - κατάργηση των εργοδοτικών εισφορών υπέρ των ΟΕΕ και ΟΕΚ

Οι διατάξεις του νόμου περιλαμβάνουν και τους ασφαλιζόμενους μέσω Σωματείων και συνεργατικών επιχειρήσεων.

IKA-katarghsh-tvn-ergodotikvn-eisforvn-yper-tvn-OEE-kai-OEK

Οι αρμοδιότητες των ΟΕΕ και ΟΕΚ, ασκούνται πλέον από τον ΟΑΕΔ



Οι αρμοδιότητες των ΟΕΕ και ΟΕΚ, ασκούνται πλέον από τον ΟΑΕΔ

Οι αρμοδιότητες των καταργούμενων φορέων μεταφέρθηκαν και ασκούνται πλέον από τον ΟΑΕΔ, ενώ συστήθηκε στον ΟΑΕΔ Ειδικός Λογαριασμός Κοινωνικής Πολιτικής με διοικητική, λογιστική και οικονομική αυτοτέλεια, στον οποίο μεταφέρονται οι πόροι, τα ήδη ταμειακά διαθέσιμα και κάθε έσοδο των δύο καταργούμενων φορέων.

Ο ΟΑΕΔ, έχει αναλάβει τη συντήρηση και τη συνέχιση της λειτουργίας των βρεφονηπιακών σταθμών, καθώς και τη διαχείριση των υποχρεώσεων των δυο καταργημένων οργανισμών στο πλαίσιο υλοποίησης προγραμμάτων που είχαν ξεκινήσει και δεν είχαν ολοκληρωθεί. ΑΠΕ ΜΠΕ

Αθήνα Σεμινάριο με θέμα: Κώδικας Φορολογίας Απεικόνισης Συναλλαγών

Τετάρτη, 28.11.2012
Το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας στα πλαίσια του προγραμματισμού του για τη διαρκή ενημέρωση των Μελών του και των Λογιστών-Φοροτεχνικών, διοργανώνει στην Αθήνα ενημερωτικό σεμινάριο πέντε (5) ωρών με θέμα :

Κώδικας Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών


Εισηγητής: Ευθύμιος Σαΐτης, Προϊστάμενος Τμήματος, Δνσης ΚΒΣ, Υπ. Οικονομικών

Τόπος και χρόνος Διεξαγωγής :

Δευτέρα, 17 Δεκεμβρίου 2012 ώρα 17:00-21:00
Αμφιθέατρο Αντωνιάδη, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (πρώην ΑΣΟΕΕ),
είσοδος από Κεντρική Πύλη ΑΣΟΕΕ, Πατησίων 76, Αθήνα.


Αριθμός Συμμετεχόντων & Δικαίωμα Συμμετοχής :
Το σεμινάριο θα διεξαχθεί για 300 άτομα.
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν Μέλη του ΟΕΕ και κάτοχοι Επαγγελματικής Ταυτότητας Λογιστή-Φοροτεχνικού, που έχουν τακτοποιήσει όλες τις οικονομικές οφειλές τους προς το ΟΕΕ για το έτος 2012.

Το σεμινάριο διατίθεται χωρίς κόστος συμμετοχής.


Διαδικασία Αίτησης:

Το Έντυπο Αίτησης αναρτάται στην ιστοσελίδα του ΟΕΕ μαζί με την παρούσα ανακοίνωση. Συμπληρώστε τα απαιτούμενα στοιχεία, αποθηκεύστε το έντυπο ως αρχείο Word97 και κατόπιν επισυνάψτε το σε ένα email που θα στείλετε στη διεύθυνση educ@oe-e.gr
Κάθε email πρέπει να αντιστοιχεί σε μία (1) αίτηση γι’ αυτό ΜΗΝ επισυνάπτετε πάνω από ένα Έντυπο Αίτησης στο email που αποστέλλετε.

Περίοδος Υποβολής Αιτήσεων ορίζεται το διάστημα από τις 09.00 πρωί της Τετάρτης, 5/12/2012 μέχρι τις 24.00 της Τρίτης, 11/12/2012.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Οποιαδήποτε αίτηση αποσταλεί ηλεκτρονικά ΠΡΙΝ τις 09.00 της 5/12/2012 ή ΜΕΤΑ τις 24.00 της 11/12/2012 ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΔΕΚΤΗ.
Ενημερωθείτε για τυχόν οφειλές σας και εξοφλείστε τις πριν αποστείλετε την Αίτηση Συμμετοχής, γιατί θα διενεργηθεί έλεγχος οφειλών κάθε αιτούμενου από την Υπηρεσία. Για όσους διαπιστωθεί ότι ΔΕΝ είναι οικονομικά τακτοποιημένοι, ΘΑ ΑΚΥΡΩΝΕΤΑΙ Η ΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥΣ.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Η επιλογή συμμετεχόντων γίνεται με μοναδικό κριτήριο τη σειρά προτεραιότητας κατά το στάδιο υποβολής των αιτήσεων, βάσει της ημέρας & ώρας αποστολής του Εντύπου Αίτησης μέσω email.
Τα ονόματα των Δικαιούχων Παρακολούθησης θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του ΟΕΕ μετά τη λήξη της περιόδου υποβολής αιτήσεων.

Στους συμμετέχοντες θα δοθούν σημειώσεις σε ηλεκτρονική μορφή.
Για περισσότερες πληροφορίες ή αν χρειάζεστε βοήθεια με την ηλεκτρονική αποστολή της αίτησης, καλέστε στo 2105203922 κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

30 Νοεμβρίου 2012

ΠΟΛ.1210/29.11.2012 Παράταση προθεσμίας ηλεκτρονικής υποβολής δήλωσης στοιχείων ακινήτων έτους 2012


Παράταση προθεσμίας ηλεκτρονικής υποβολής δήλωσης στοιχείων ακινήτων έτους 2012

Αθήνα, 29 Νοεμβρίου 2012

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ
ΤΜΗΜΑ Φ.Μ.Α.Π.

Ταχ. Δ/νση : Καρ. Σερβίας 8
Ταχ. Κώδικας: 101 84 ΑΘΗΝΑ
Τηλέφωνο: 210 3375360
ΦΑΞ : 210 3375834
E-mail: d13.etak@yo.syzefxis.gov.gr

ΕΞ. ΕΠΕΙΓΟΝ

ΠΟΛ 1210


Θέμα: Παράταση προθεσμίας ηλεκτρονικής υποβολής δήλωσης στοιχείων ακινήτων έτους 2012



Α Π Ο Φ Α Σ Η
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 23 του ν. 3427/2005 (Φ.Ε.Κ. 312 Α΄).

2. Τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 23 του ν. 3427/2005 (Φ.Ε.Κ. 312 Α΄).

3. Την Απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών YΠΟΙΚ 07927/2012 ΕΞ (ΦΕΚ 2574 Β΄), «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών Γεώργιο Μαυραγάνη».

4. Την Απόφαση Υπουργού Οικονομικών ΠΟΛ.1162/16.7.2012 (ΦΕΚ 2202 Β΄).

5. Το γεγονός ότι με την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.

Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ο Υ Μ Ε

1. Η προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής δηλώσεων στοιχείων ακινήτων φυσικών και νομικών προσώπων, έτους 2012 παρατείνεται μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2012.


2. Η απόφαση αυτή να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.


Ακριβές Αντίγραφο
Η Προϊσταμένη της Γραμματείας

Ο Υφυπουργός Οικονομικών
Γ. Μαυραγάνης


 Διαβάστε ακόμα:



Παράταση Ε9 - 2010 - 2011 (οικονομικό έτος 2011 - 2012)


GSIS.GR - Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις για Δηλώσεις Ε9 από το TAXISNET.GR

Η ανεργία στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 τον Οκτώβριο

Η ανεργία στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 τον Οκτώβριο

H-anergia-sthn-Eurwpaikh-Enwsh-tvn-27-ton-Oktvbrio

Η ανεργία στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 τον Οκτώβριο

Σε νέο υψηλό διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 τον Οκτώβριο, φτάνοντας το 11,7%, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής στατιστικής αρχής Eurostat, που δημοσιεύονται σήμερα.

Μεταξύ των χωρών-μελών, το χαμηλότερο ποσοστό ανεργίας καταγράφεται στην Αυστρία (4,3%), το Λουξεμβούργο (5,1%), τη Γερμανία (5,4%) και την Ολλανδία (5,5%), ενώ το υψηλότερο σε Ισπανία (26,2%) και Ελλάδα (25,4%, βάσει των στοιχείων του Αυγούστου).

Η μεγαλύτερη αύξηση του ποσοστού ανεργίας καταγράφεται στη χώρα μας, από 18,4% τον Αύγουστο του 2011 σε 25,4% τον αντίστοιχο μήνα του 2012, την Κύπρο (9,2%-12,9%), την Ισπανία (22,7%-26,2%) και την Πορτογαλία (13,7%-16,3%).

Παράλληλα, η μεγαλύτερη μείωση παρατηρείται σε Εστονία (από 11,5% σε 9.6%, από το Σεπτ. του 2011 έως το Σεπτ, του 2012), Λιθουανία (από 14,2% σε 12,4%) και Λετονία (από 15,7% σε 14.2%).

Συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2011, η ανεργία αυξήθηκε σε 16 κράτη της ΕΕ, μειώθηκε σε εννέα, ενώ παρέμεινε στα ίδια ποσοστά σε Αυστρία και Σλοβενία.

Τον Σεπτέμβριο του 2012, το ποσοστό ανεργίας στην ευρωζώνη ήταν 11,6%, ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2011, 10,4%.


Σε πραγματικούς αριθμούς, 18,7 εκατ. ευρωπαίοι πολίτες καταγράφονται άνεργοι τον Οκτώβριο, 173.000 άνθρωποι περισσότεροι σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.


Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat η διαφορά στα ποσοστά ανεργίας μεταξύ βορρά και νότου ολοένα και μεγαλώνει, καθώς σε Ισπανία, Ιταλία, Ελλάδα και Πορτογαλία τα ποσοστά ανέργων ανεβαίνουν, την ώρα που στις περισσότερες χώρες του βορρά η ανεργία παραμένει στάσιμη, ή σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως εκείνη της Αυστρίας, μειώνεται.

Τέλος, σημειώνεται μία επιβράδυνση στην αύξηση των τιμών του λιανεμπορίου, καθώς και πτώση τον Νοέμβριο στον πληθωρισμό, από 2,5% στο 2,2%.
http://www.skai.gr

Οι λόγοι που μια μικρή περιοχή της Ελλάδας προσέλκυσε 24 off shore εταιρείες

Oι λόγοι που μια μικρή περιοχή της Ελλάδας προσέλκυσε 24 off shore εταιρείες

Oi-logoi-poy-mia-mikrh-perioxh-ths-Elladas-proselkyse-24-off-shore-etaireies

Στην παρούσα φάση, όπως εξάλλου αναφέρει ο υφυπουργός Οικονομικών, πραγματοποιείται έλεγχος των 24 offshore, που δραστηριοποιούνται στην Κύμη και από την Περιφερειακή Διεύθυνση του ΣΔΟΕ Στερεάς Ελλάδας.

Μετά το Κρανίδι, σειρά έχει η Κύμη Ευβοίας για να ελεγχθούν από το υπουργείο Οικονομικών οι λόγοι που μια μικρή περιοχή της Ελλάδας προσέλκυσε 24 off shore εταιρείες προκειμένου να δραστηριοποιηθούν εκεί.

Έγγραφο του υφυπουργού Οικονομικών Γιώργου Μαυραγάνη, το οποίο διαβιβάστηκε στη Βουλή, ενημερώνει ότι βρίσκεται στη διαδικασίας της δημοσίευσης στο Εθνικό Τυπογραφείο υπουργική απόφαση που αναθέτει στο Διαπεριφερειακό Ελεγκτικό Κέντρο Αθηνών τη διενέργεια τακτικού φορολογικού ελέγχου εισοδήματος και λοιπών φορολογιών καθώς και του φόρου μεγάλης ακίνητης περιουσίας (ΦΜΑΠ), του Ενιαίου Τέλους Ακινήτων (ΕΤΑΚ), του φόρου ακίνητης περιουσίας και του ειδικού φόρου επί των ακινήτων, όλων των ανέλεγκτων χρήσεων.

Στην παρούσα φάση, όπως εξάλλου αναφέρει ο υφυπουργός Οικονομικών, πραγματοποιείται έλεγχος των 24 offshore, που δραστηριοποιούνται στην Κύμη και από την Περιφερειακή Διεύθυνση του ΣΔΟΕ Στερεάς Ελλάδας.


Το έγγραφο του κ. Μαυραγάνη, διαβιβάστηκε προς απάντηση ερώτησης του βουλευτή των Ανεξάρτητων Ελλήνων Κώστα Μαρκόπουλου για τον ασυνήθιστα μεγάλο αριθμό offshore στην περιοχή της Κύμης. Ο υφυπουργός Οικονομικών πριν από λίγες ημέρες είχε αποστείλει στη Βουλή και έγγραφο για τον έλεγχο των offshore στο Κρανίδι, επίσης από το Διαπεριφερειακό Ελεγκτικό Κέντρο της Αθήνας καθώς, όπως έλεγε ο κ. Μαυραγάνης, για τις 161 από τις 184 που έχουν έδρα στο Κρανίδι υπάρχει κίνδυνος παραγραφής ανέλεγκτων χρήσεων.
News Room «Κέρδος» με πληροφόρηση από το ΑΠΕ - ΑΜΠ

Η Μπούντεσταγκ ενέκρινε το πακέτο μέτρων με στόχο την μείωση του ελληνικού χρέους.

Η Μπούντεσταγκ ενέκρινε το πακέτο μέτρων με στόχο την μείωση του ελληνικού χρέους.


Η γερμανική κάτω βουλή ενέκρινε με μεγάλη πλειοψηφία σήμερα το πακέτο μέτρων που αποσκοπεί στην μείωση του χρέους της Ελλάδας στο 124% του ακαθάριστου εθνικού προϊόντος της ως το 2020.

Η ψηφοφορία είχε θεωρηθεί σημαντική δοκιμασία για την καγκελάριο Άγγελα Μέρκελ και τον έλεγχό της επί της κεντροδεξιάς συμμαχίας της ενόψει των βουλευτικών εκλογών του Σεπτεμβρίου του 2013.

Τα κύρια κόμματα της αντιπολίτευσης, οι Σοσιαλδημοκράτες (SPD) και οι Πράσινοι, υποστήριξαν τη συμφωνία, όπως και οι περισσότεροι βουλευτές της κεντροδεξιάς συμπολίτευσης υπό την Μέρκελ. Από τους 584 βουλευτές που ήταν παρόντες στην αίθουσα οι 473 ψήφισαν υπέρ, 100 κατά και 11 απείχαν.

Πηγή: ΑΜΠΕ

ΠΟΛ. 1095/2011 Εισόδημα από προσαύξηση περιουσίας της παραγράφου 3 του άρθρου 15 του Ν.3888/2010.

ΠΟΛ. 1095/2011 Εισόδημα από προσαύξηση περιουσίας της παραγράφου 3 του άρθρου 15 του Ν.3888/2010.

ΘΕΜΑ: Εισόδημα από προσαύξηση περιουσίας της παραγράφου 3 του άρθρου 15 του Ν.3888/2010.


Σχετικά με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 15 του Ν. 3888/2010, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή τους:
1. Με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 15 του Ν.3888/2010, Φ.Ε.Κ. 175/Α΄ 30-9-2010, προστέθηκε εδάφιο στην παράγραφο 3 του άρθρου 48 του Κ.Φ.Ε. Ν.2238/1994, ως εξής:

« Σε προσαύξηση περιουσίας που προέρχεται από άγνωστη ή μη διαρκή ή μη σταθερή πηγή ή αιτία, ο φορολογούμενος μπορεί να κληθεί να αποδείξει είτε την πραγματική πηγή ή αιτία προέλευσής της, είτε ότι φορολογείται από άλλες διατάξεις, είτε ότι απαλλάσσεται από το φόρο με ειδική διάταξη, προκειμένου αυτό να μην φορολογηθεί ως εισόδημα από υπηρεσίες ελευθερίων επαγγελμάτων της χρήσης κατά την οποία επήλθε η προσαύξηση.» 

2. Στη σχετική εισηγητική έκθεση του Ν.3888/2010 αναφέρεται ότι με τις νέες αυτές διατάξεις καθορίζεται ποιος έχει το βάρος απόδειξης επί εισοδήματος του οποίου δεν προκύπτει σαφώς η πηγή ή αιτία προέλευσης και το οποίο σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις ( άρθρα 4 και 48 του Ν.2238/1994) λογίζεται ως εισόδημα προερχόμενο από ελευθέρια επαγγέλματα. Αν και από την ισχύουσα διάταξη θα μπορούσε να υποστηριχθεί ότι προέκυπτε χωρίς αμφιβολία το γεγονός ότι ο φορολογούμενος υποχρεούται να αποδείξει την πραγματική πηγή ή αιτία του εισοδήματός του, δεδομένου ότι η ισχύουσα διάταξη χρησιμοποιεί το ρήμα «λογίζεται», εντούτοις για την άρση κάθε αμφιβολίας με την προσθήκη του εδαφίου αυτού στην παράγραφο 3 ορίζεται αυτό πλέον και ρητά.
3. Οι διατάξεις αυτές αναφέρονται σε οποιαδήποτε προσαύξηση περιουσίας, που προέρχεται από άγνωστη πηγή και αιτία προέλευσης, ή πρόκειται για προσαύξηση περιουσίας που δεν προκύπτει από διαρκή και σταθερή πηγή και καθορίζεται ότι ο φορολογούμενος, εφόσον κληθεί, φέρει το βάρος της απόδειξης για την πηγή ή την αιτία προέλευσης ή ότι η εν λόγω προσαύξηση φορολογείται με συγκεκριμένες διατάξεις, ή ότι απαλλάσσεται με ειδική διάταξη. Σε περίπτωση που οι αποδείξεις δεν είναι ικανοποιητικές, η οποιαδήποτε προσαύξηση της περιουσίας χαρακτηρίζεται και φορολογείται ως εισόδημα από ελευθέρια επαγγέλματα.
4. Η προσαύξηση της περιουσίας μπορεί να αναφέρεται σε κινητή ή ακίνητη περιουσία οποιασδήποτε μορφής, οικόπεδα, σπίτια, αυτοκίνητα, σκάφη, αεροσκάφη, πάσης φύσεως χρεώγραφα, (μετοχές, τοκομερίδια), καταθέσεις, κλπ.
5. Κατά την εφαρμογή αυτών των διατάξεων, για κάθε υπόθεση που ελέγχεται, πιθανόν να προκύπτουν συγκεκριμένα προβλήματα, τα οποία πρέπει να ελέγχονται και να αντιμετωπίζονται το κάθε ένα ξεχωριστά και μεμονωμένα με τις δικές του ιδιαιτερότητες.
6. Συγκεκριμένα, απαιτείται να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις υποθέσεις που ελέγχονται και για τις οποίες τα εισοδήματα παρελθόντων ετών ορισμένων κατηγοριών επιτηδευματιών, ή εν γένει φορολογουμένων, έχουν προσδιοριστεί τεκμαρτά, όπως επιχειρήσεις εκμετάλλευσης επιβατικών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης (TAXI), εκμετάλλευσης επιβατικών λεωφορείων των Κ.Τ.Ε.Λ., ή επιχειρήσεις για τις οποίες προβλεπόταν η επιβολή καταβαλλόμενου ετήσιου ποσού φόρου που αντιστοιχούσε σε ποσά εισοδήματος, όπως επιχειρήσεις εκμετάλλευσης φορτηγών αυτοκινήτων Δ.Χ., εκμετάλλευσης ενοικιαζομένων δωματίων και διαμερισμάτων, εκμετάλλευσης camping, πλανόδιων λιανοπωλητών και λιανοπωλητών σε κινητές λαϊκές αγορές κλπ., όπως προβλεπόταν με τις διατάξεις του άρθρου 33 του Κ.Φ.Ε. Στις υποθέσεις αυτές άλλα ήταν τα πραγματικά εισοδήματα και άλλα τα δηλούμενα, γεγονός που μπορεί να διαπιστωθεί, σε όσες περιπτώσεις οι εν λόγω φορολογούμενοι ήταν υποχρεωμένοι στην τήρηση βιβλίων και στοιχείων του Κ.Β.Σ., ή από άλλα στοιχεία, τιμολόγια κλπ., όταν δεν είναι υπόχρεοι τήρησης βιβλίων.

Επίσης, με τις διατάξεις του άρθρου 49 του Κ.Φ.Ε., όπως ίσχυαν πριν την αντικατάστασή τους με τις διατάξεις του άρθρου 7 του Ν.3842/2010, το καθαρό εισόδημα των αρχιτεκτόνων μηχανικών εξευρίσκεται με τη χρήση συντελεστή στις ακαθάριστες νόμιμες αμοιβές τους, οπότε και σε αυτή την περίπτωση άλλα είναι τα πραγματικά κέρδη και άλλα τα δηλούμενα φορολογητέα κέρδη.

Κατά τον ίδιο τρόπο το καθαρό γεωργικό εισόδημα, στην περίπτωση που δεν τηρούνται βιβλία Γ΄ κατηγορίας, προσδιορίζεται με αντικειμενική μέθοδο, οπότε είναι πολύ πιθανό το πραγματικό εισόδημα να είναι μεγαλύτερο από το αντικειμενικό - δηλούμενο εισόδημα.

Διευκρινίζεται ότι, σε όσες από τις παραπάνω περιπτώσεις τηρούνται βιβλία του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, από τα οποία προκύπτουν λογιστικά κέρδη, αλλά οι υπόψη επιχειρήσεις / ελεύθεροι επαγγελματίες φορολογούνται όχι με αυτά, αλλά είτε με τεκμαρτά ποσά, είτε με κατ΄ αποκοπή φόρο, τότε για την κάλυψη της προσαύξησης της περιουσίας, θα λαμβάνονται υπόψη αυτά τα λογιστικά κέρδη εφόσον είναι μεγαλύτερα των τεκμαρτών.

7. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι οι φορολογούμενοι, οι υποθέσεις των οποίων ελέγχονται, μπορούν να δικαιολογήσουν την οποιαδήποτε προσαύξηση περιουσίας με επιπλέον εισοδήματα τα οποία δεν εμφανίζονται στη φορολογική τους δήλωση, επικαλούμενοι τα επιπλέον έσοδα που είχαν αποκτήσει από τις πιο πάνω δραστηριότητες και εφόσον αυτά αποδεικνύονται.

8. Σε κάθε περίπτωση, οποιαδήποτε προσαύξηση περιουσίας διαπιστωθεί κατά τον έλεγχο, προκειμένου να φορολογηθεί ως εισόδημα από υπηρεσίες ελευθερίων επαγγελμάτων, απαιτείται να ελέγχονται και να συνεκτιμώνται τα πραγματικά στοιχεία, όπως αναφέρονται παραπάνω, και επίσης να ελέγχονται και να συνεκτιμώνται οι τυχόν δαπάνες απόκτησης περιουσιακών στοιχείων, που αποτελούν ή όχι τεκμήρια απόκτησης περιουσιακών στοιχείων όπως ορίζεται από τις διατάξεις των άρθρων 17 και 18 του Κ.Φ.Ε.

9. Σε όσες περιπτώσεις αποδεικνύεται ότι οποιαδήποτε προσαύξηση περιουσίας προέρχεται από δωρεά, δανειοδότηση κλπ. πρέπει να καταβάλλονται οι αναλογούντες αντίστοιχοι φόροι, τέλη κλπ. και τα αντίστοιχα πρόστιμα ή προσαυξήσεις.

10. Οι παραπάνω διατάξεις ισχύουν για υποθέσεις που η προσαύξηση περιουσίας προέκυψε πριν ή μετά τις 30-9-2010 ημερομηνία ψήφισης του σχετικού νόμου, και η έκδοση των καταλογιστικών πράξεων γίνεται μετά τις 30-9-2010.

Ειδικά για τις περιπτώσεις εκείνες των φορολογουμένων, οι οποίοι επικαλούνται έσοδα από εισοδήματα τα οποία έχουν φορολογηθεί τεκμαρτά με βάση τις ισχύουσες διατάξεις και λοιπές περιπτώσεις, όπως αναφέρονται ενδεικτικά παραπάνω στην παράγραφο 6 και εφόσον αυτά αποδεικνύονται από άλλα στοιχεία, ακαθάριστα έσοδα, βιβλία, τιμολόγια κλπ., οι εν λόγω διατάξεις δεν εφαρμόζονται για προσαύξηση περιουσίας που προκύπτει πριν τις 30-9-2010 ημερομηνία ψήφισης του νόμου.

11. Η οποιαδήποτε προσαύξηση της περιουσίας φορολογείται στη χρήση που διαπιστώνεται από τον έλεγχο ότι επήλθε η προσαύξηση αυτής. Ο φορολογούμενος δύναται να αποδείξει ότι ο χρόνος αυτός είναι διάφορος από αυτόν που διαπιστώθηκε από τον έλεγχο.
12. Ανεξάρτητα από τα παραπάνω, διευκρινίζεται ότι οποιαδήποτε προσαύξηση περιουσίας μπορεί να δηλωθεί από τον ίδιο το φορολογούμενο, χωρίς να απαιτούνται στοιχεία απόκτησης αυτής και το εισόδημα αυτό θεωρείται εισόδημα της παραγράφου 3 του άρθρου 48 του Κ.Φ.Ε., από ελευθέρια επαγγέλματα, της χρήσης κατά την οποία δηλώνεται και φορολογείται σ΄ αυτό το οικονομικό έτος.
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
Δ. ΚΟΥΣΕΛΑΣ

Αρθρο 17 ν.2238/1994 Δαπάνες απόκτησης περιουσιακών στοιχείων

Άρθρο 17 ν.2238/2000 Δαπάνες απόκτησης περιουσιακών στοιχείων

Ως ετήσια δαπάνη του φορολογουμένου, της συζύγου του και των προσώπων που τους βαρύνουν λογίζονται και τα χρηματικά ποσά που πραγματικά καταβάλλονται για:

α) Αγορά ή χρηματοδοτική μίσθωση αυτοκινήτων, δίτροχων ή τρίτροχων αυτοκινούμενων οχημάτων, πλοίων αναψυχής και λοιπών σκαφών αναψυχής, αεροσκαφών και κινητών πραγμάτων μεγάλης αξίας.

Ως κινητά πράγματα μεγάλης αξίας νοούνται εκείνα που η αξία τους υπερβαίνει το ποσό των δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ. Αν η αξία κάθε πράγματος είναι μικρότερη του ποσού αυτού, τα αγορασθέντα όμως πράγματα αποτελούν κατά τις συναλλακτικές αντιλήψεις ενιαίο σύνολο, τότε για τον υπολογισμό της αξίας λαμβάνεται υπόψη η αξία όλων αυτών των πραγμάτων, εφόσον υπερβαίνει το ποσό των δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ.
Κατά την εφαρμογή των διατάξεων αυτής της περίπτωσης δεν λαμβάνονται υπόψη τα χρηματικά ποσά που διατίθενται για την αγορά κινητών πραγμάτων που αποτελούν το άμεσο αντικείμενο της ασκούμενης εμπορικής δραστηριότητας.
β)............................

γ) Αγορά ή χρηματοδοτική ή χρονομεριστική μίσθωση ακινήτων ή ανέγερση οικοδομών ή κατασκευή δεξαμενής κολύμβησης.

Ως τίμημα αγοράς λαμβάνεται η αξία που προσδιορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 41 του Ν. 1249/1982 . Αν το τίμημα που καθορίζεται στα οικεία πωλητήρια συμβόλαια είναι μεγαλύτερο από την πιο πάνω αξία, ως καταβαλλόμενη δαπάνη λαμβάνεται το καθοριζόμενο σε αυτά τα συμβόλαια τίμημα. Ειδικά, για τις περιοχές που δεν ισχύει το αντικειμενικό σύστημα προσδιορισμού της αξίας των ακινήτων, ως καταβαλλόμενη δαπάνη λαμβάνεται:
αα) Το τίμημα που καθορίζεται στα οικεία πωλητήρια συμβόλαια.
ββ) Η διαφορά μεταξύ του τιμήματος ή της αξίας κατά περίπτωση, που φορολογήθηκε και της πραγματικής αξίας του ακινήτου, η οποία εξευρίσκεται σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν στη φορολογία μεταβίβασης ακινήτων.

Σημ. Η παρ. 6, άρθρο 28 Ν.3986/2011 :

6. Η παρ. 1 του άρθρου 8 του Ν. 3899/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Οι διατάξεις της περίπτωσης γ΄ του άρθρου 17 του Κ.Φ.Ε. αναστέλλονται μέχρι και την 31.12.2013.» 

δ) Χορήγηση δανείων προς οποιονδήποτε.

ε) Η ετήσια δαπάνη για δωρεές, γονικές παροχές ή χορηγίες χρηματικών ποσών, εφόσον αυτά υπερβαίνουν ετησίως τα τριακόσια (300) ευρώ, εκτός από τις δωρεές προς το Δημόσιο, τους δήμους και τις κοινότητες του Κράτους, τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, τα κρατικά και δημοτικά νοσηλευτικά ιδρύματα και τα νοσοκομεία, που αποτελούν νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και επιχορηγούνται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, καθώς και τα προνοιακά ιδρύματα του ευρύτερου δημόσιου τομέα (κρατικά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου), ως και τα προνοιακά ιδρύματα ιδιωτικού δικαίου των οποίων οι εν γένει δαπάνες λειτουργίας καλύπτονται τουλάχιστον κατά 70% (εβδομήντα τοις εκατό) με επιχορηγήσεις από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
Ομοίως, εξαιρούνται οι δωρεές ή χορηγίες προς τα κοινωφελή ιδρύματα, τα ημεδαπά νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που νόμιμα έχουν συσταθεί ή συνιστώνται και τα οποία επιδιώκουν κοινωφελείς σκοπούς, καθώς και τα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα ημεδαπά νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που νόμιμα υπάρχουν ή συνιστώνται, εφόσον επιδιώκουν σκοπούς πολιτιστικούς.

στ) Απόσβεση δανείων ή πιστώσεων οποιασδήποτε μορφής.

Στο ποσό της δαπάνης αυτής περιλαμβάνεται και το ποσό των οικείων τόκων στους οποίους περιλαμβάνονται και οι τυχόν τόκοι υπερημερίας.

πολ.1165/29.7.2011 Εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 4 και 5 του άρθρου 33 του Ν. 3986/2011

πολ.1165/29.7.2011 Εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 4 και 5 του άρθρου 33 του Ν. 3986/2011

ΘΕΜΑ: Εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 4 και 5 του άρθρου 33 του Ν. 3986/2011 (ΦΕΚ 152 Α΄/1-7-2011) «Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015».

Με την ΠΟΛ. 1144/2011, σας κοινοποιήθηκαν οι διατάξεις του Ν. 3986/2011 (ΦΕΚ 152 Α΄1-7-2011) «Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015». Ειδικότερα, για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 4 και 5 του άρθρου 33 του κοινοποιηθέντος νόμου, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

1. Με τις διατάξεις του τελευταίου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 8 του Ν. 3899/2010, θεσπίστηκε απαλλαγή από το φόρο για τις δωρεές ή γονικές παροχές χρηματικών ποσών, που καταρτίζονταν αποκλειστικά για την αγορά ή ανέγερση πρώτης κατοικίας από ενήλικο για τις οποίες (αγορά/ ανέγερση) η δαπάνη που πραγματοποιείτο (από 17/12/2010 μέχρι και 31/12/2012) δεν λαμβανόταν υπόψη για τον υπολογισμό του φορολογητέου εισοδήματος (απαλλαγή από το «πόθεν έσχες»), σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης γ του άρθρου 17 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.
Με τις διατάξεις του άρθρου 28 παρ. 6 του Ν. 3986/2011, οι διατάξεις της περίπτωσης γ του άρθρου 17 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος αναστέλλονται από 17/12/2010 μέχρι και 31/12/2013 και κατά συνέπεια αναστέλλεται η εφαρμογή του «πόθεν έσχες» για το χρονικό αυτό διάστημα για την απόκτηση (αγορά ή ανέγερση ή χρονομεριστική ή χρηματοδοτική μίσθωση) όλων των ακινήτων.
2. Με την παράγραφο 4 του άρθρου 33 του ν. 3986/2011, προστέθηκε παράγραφος 5 στο τέλος της ενότητας Α' του άρθρου 34 του Κώδικα φορολογίας κληρονομιών, δωρεών και γονικών παροχών (ο οποίος κυρώθηκε με το ν. 2961/2001), σύμφωνα με την οποία εξαιρούνται από την επιβολή του φόρου δωρεάς και γονικής παροχής οι δωρεές και οι γονικές παροχές χρημάτων που συνιστώνται αποκλειστικά για την αγορά ή ανέγερση ακινήτων, εφόσον πρόκειται για δαπάνη η οποία κατά τις διατάξεις του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, δεν προσαυξάνει την ετήσια δαπάνη του φορολογουμένου.
Οι δωρεές και οι γονικές παροχές αυτές δεν θεωρούνται δωρεές και συνεπώς δεν θα υποβάλλονται οι οικείες δηλώσεις. Διευκρινίζουμε ότι, ακόμη κι αν οι φορολογούμενοι υποβάλουν δήλωση φόρου δωρεάς για την καταβληθείσα δαπάνη αγοράς/ανέγερσης ακινήτου (στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η αμοιβή δικηγόρου, συμβολαιογράφου, τέλη μεταγραφής κ.λπ.), όπως αυτή ορίζεται κάθε φορά στον Κ.Φ.Ε., δεν θα θεωρείται δωρεά και δεν θα επιβάλλεται ο οικείος φόρος ούτε θα συνυπολογίζεται σε μεταγενέστερες δωρεές του ίδιου δωρητή προς τον ίδιο δωρεοδόχο ή στην κληρονομιά αυτού.
Με την παράγραφο 5 του άρθρου 33 ορίζεται ότι η πιο πάνω διάταξη της παρ. 5 της ενότητας Α' του άρθρου 34 του Κώδικα φορολογίας κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών, έχει εφαρμογή σε υποθέσεις δωρεών και γονικών παροχών στις οποίες η φορολογική υποχρέωση γεννήθηκε από 17/12/2010 και συνεπώς και στην αγορά/ανέγερση ακινήτου που πραγματοποιήθηκε από την ημερομηνία αυτή. Κατά συνέπεια, λόγω της αναδρομικής ισχύος αυτής, παρακαλούνται οι Δ.Ο.Υ. να προβούν, οίκοθεν ή κατόπιν αιτήσεως ή υποβολής ανακλητικής δήλωσης του φορολογουμένου, στη διαγραφή του βεβαιωθέντος και επιστροφή του τυχόν καταβληθέντος φόρου δωρεάς ή γονικής παροχής, για δηλώσεις οι οποίες υποβλήθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3899/2010 και αφορούσαν σε δωρηθέν χρηματικό ποσό για αγορά/ανέγερση πρώτης κατοικίας, το οποίο υπερέβαινε το απαλλασσόμενο κατά τις διατάξεις της παρ. 1 του αρ. 8 του ίδιου νόμου.
Ακριβές αντίγραφο
Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Η Προϊσταμένη της Γραμματείας
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ

29 Νοεμβρίου 2012

GSIS.GR - Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις για Δηλώσεις Ε9 από το TAXISNET.GR


GSIS.GR - Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις για Δηλώσεις Ε9 από το TAXISNET.GR

GSIS.GR-Syxnes-erwthseis-apanthseis-gia-dhlwseis-E9-apo-to-TAXISNET.GR

Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις για Δηλώσεις Ε9 


Ε9

  1. Ποιά φυσικά ή νομικά πρόσωπα έχουν υποχρέωση υποβολής δήλωσης στοιχείων ακινήτων έντυπο Ε9 για το έτος 2012;
  2. Ποιές δηλώσεις στοιχείων ακινήτων Ε9 έτους 2012 υποβάλλονται υποχρεωτικά με ηλεκτρονικό τρόπο και ποιες υποβάλλονται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. ;
  3. Ποιες άλλες δυνατότητες δίνονται μέσα από την ηλεκτρονική υπηρεσία υποβολής Ε9;
  4. Γιατί στην εφαρμογή υποβολής δήλωσης Ε9 δεν επιτρέπονται μεταβολές σχέσης (εισαγωγή-διαγραφή συζύγου και προστατευόμενων μελών);
  5. Σε ποιες περιπτώσεις η σύζυγος που δεν είναι πιστοποιημένη χρήστης των υπηρεσιών του taxisnet, μπορεί να υποβάλλει δήλωση Ε9 με τους κωδικούς πρόσβασης του Υπόχρεου;
  6. Σε ποιες περιπτώσεις προστατευόμενο ανήλικο τέκνο που δεν είναι πιστοποιημένος χρήστης των υπηρεσιών του taxisnet, μπορεί να υποβάλλει δήλωση Ε9 με τους κωδικούς πρόσβασης του Υπόχρεου γονέα;
  7. Τα προστατευόμενα ενήλικα τέκνα μπορούν να υποβάλλουν Ε9 με τους κωδικούς πρόσβασης του Υπόχρεου γονέα;
  8. Με ποιο τρόπο δίνεται η δυνατότητα υποβολής δήλωσης Ε9 όχι μόνο για τον ΑΦΜ μου αλλά και τη για τη σύζυγο μου ή και τα προστατευόμενα μέλη;
  9. Γιατί ενώ έχω υποβάλλει χειρόγραφη ή ηλεκτρονική δήλωση σε κάποιο έτος δεν έχει συμπεριληφθεί στην περιουσιακή μου εικόνα που εμφανίζεται στην εφαρμογή για το έτος αυτό;
  10. Τι κάνω όταν δε βρίσκω μέσα από τη λίστα των οδών κάποιον ή κάποιους από τους δρόμους που βρίσκεται το ακίνητο μου;
  11. Τι κάνω όταν δεν βρίσκω το ακίνητο μου μέσα στον χάρτη;
  12. Τι κάνω όταν εμφανίζεται μήνυμα ότι κάποιο ακίνητο μου δεν έχει εντοπιστεί μοναδικά;
  13. Πως μπορώ να κάνω προσωρινή αποθήκευση της δήλωσης στοιχείων ακινήτων;
  14. Ποιες οδηγίες ισχύουν για τον τρόπο συμπλήρωσης της δήλωσης Ε9;
  15. Ποια είναι η καταληκτική προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής της δήλωσης στοιχείων ακινήτων φυσικών και νομικών προσώπων (Ε9) έτους 2012;
  16. Η ερώτησή μου δεν υπάρχει στις Συχνές-Ερωτήσεις. Τι να κάνω;

Παράταση Ε9 - 2010 - 2011 (οικονομικό έτος 2011 - 2012)

Παράταση Ε9 - 2010 - 2011 (οικονομικό έτος 2011 - 2012)
Παράταση Ε9 - 2010 - 2011 (οικονομικό έτος 2011 - 2012)

Παράταση Ε9 - 2010 - 2011 (οικονομικό έτος 2011 - 2012)

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Π.Ο.Φ.Ε.Ε. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΟΥ Ε9


Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2012
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ύστερα από επικοινωνία με την Γ.Γ.Π.Σ. σας ενημερώνουμε ότι η ηλεκτρονική υποβολή του E9:



Για την οριστικοποίηση των δηλώσεων στοιχείων ακινήτων Ε9
το σύστημα θα παραμείνει ανοιχτό
Χρήση 2009 (οικ. έτους 2010)

μέχρι 28.11.2012
Χρήσης 2010 (οικ. έτους 2011)

μέχρι 15.12.2012,

Χρήσης 2011 (οικ. έτους 2012)

μέχρι 31.12.2012



 Η προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής δηλώσεων στοιχείων ακινήτων φυσικών και νομικών προσώπων, έτους 2012 παρατείνεται μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2012.





 Διαβάστε ακόμα:


ΠΟΛ.1210/29.11.2012 Παράταση προθεσμίας ηλεκτρονικής υποβολής δήλωσης στοιχείων ακινήτων έτους 2012

GSIS.GR - Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις για Δηλώσεις Ε9 από το TAXISNET.GR

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ