Φορολογικός σχεδιασμός και έγκαιρη πληροφόρηση στην Διοίκηση των Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων σε θέματα Marketing, Οικονομικών Υπηρεσιών, Γραμματειακής υποστήριξης εξ αποστάσεως, Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης. Τηλέφωνο 210-9015539 Λογιστικό γραφείο - NEXUS management consultants - Φοροτεχνικοί 29 Σεπτεμβρίου

4 Οκτωβρίου 2013

128.607 φορολογούμενοι παραμένουν άφαντοι από τη Εφορία

128.607 φορολογούμενοι παραμένουν άφαντοι από τη Εφορία

Περιμένουν τα δικαιολογητικά


Από τους 340.791 φορολογουμένους που ειδοποιήθηκαν μέσω του Taxisnet ότι για να ολοκληρωθεί η εκκαθάριση της δήλωσής τους πρέπει να προσκομίσουν ή να αποστείλουν ταχυδρομικά τα απαιτούμενα πρωτότυπα δικαιολογητικά στην αρμόδια ΔΟΥ, έχουν μέχρι σήμερα προσέλθει στις εφορίες 212.184 φορολογούμενοι, ήτοι το 62,3% του συνόλου.

Καταφθάνουν τα εκκαθαριστικά ΦΑΠ

Καταφθάνουν τα εκκαθαριστικά ΦΑΠ

Χιλιάδες δηλώσεις εκκρεμούν προς έλεγχο

Καταφθάνουν τα εκκαθαριστικά ΦΑΠ

Πεντακόσιες χιλιάδες εκκαθαριστικά σημειώματα ΦΑΠ απέστειλε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων. Τα ειδοποιητήρια απεστάλησαν σε ιδιοκτήτες με ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας άνω των 200.000 ευρώ.

Η Ελλάδα ζήτησε τα κονδύλια για τους αυτοκινητόδρομους

Γιοχάνες Χαν: Η Ελλάδα ζήτησε τα κονδύλια για τους αυτοκινητόδρομους

Ανακάλεσε την προηγούμενη δήλωσή του περί του αντιθέτου

Οι ελληνικές Αρχές έχουν υποβάλει το επίσημο αίτημα σχετικά με τη διάθεση των κονδυλίων ύψους 1,4 δισ. ευρώ για τους αυτοκινητοδρόμους, δήλωσε την Παρασκευή ο ευρωπαίος επίτροπος Γιοχάνες Χαν ανακαλώντας ουσιαστικά χθεσινή δήλωσή του περί του αντιθέτου.

Standard & Poor's Β-/Β για Ελλάδα

Standard & Poor's Β-/Β για Ελλάδα

Standard & Poor's Β-/Β για Ελλάδα

Επιβεβαιώνει την αξιολόγηση Β-/Β για Ελλάδα, η Standard & Poor's

Η S&P θεωρεί πως τα κράτη μέλη της ΕΕ, παραμένουν αποφασισμένα να διατηρήσουν την Ελλάδα στην Ευρωζώνη και ως εκ τούτου επιβεβαιώνει την αξιολόγηση B-/B για τη χώρα μας.

Ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Standard & Poor's επιβεβαίωσε την αξιολόγηση Β-/Β για την Ελλάδα, με σταθερές προοπτικές (outlook).

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωσή του, η ελληνική οικονομία εξισορροπείται, όπως φαίνεται και από το μειωμένο έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών, από την αξιοσημείωτη προσαρμογή του προϋπολογισμού και από τη βελτιωμένη ανταγωνιστικότητά της. Ωστόσο, το χρέος της γενικής κυβέρνησης και το εξωτερικό χρέος της οικονομίας παραμένουν τεράστια.

Η S&P θεωρεί πως τα κράτη μέλη της ΕΕ, παραμένουν αποφασισμένα να διατηρήσουν την Ελλάδα στην Ευρωζώνη και ως εκ τούτου επιβεβαιώνει την αξιολόγηση B-/B για τη χώρα μας.

Ο οίκος κάνει επίσης λόγο για προσήλωση της κυβέρνησης στη δημοσιονομική και διαρθρωτική προσαρμογή αλλά και για οικονομικές και πολιτικές προκλήσεις.

Συγκεκριμένα, η S&P αναφέρει στη σχετική της ανακοίνωση: «Η μακροπρόθεσμη αξιολόγηση «Β-» για την Ελλάδα αντικατοπτρίζει την άποψή μας για τις αβέβαιες προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης, το υψηλό -αν και με μακροπρόθεσμες ημερομηνίες αποπληρωμής- κρατικό χρέος και τη σημαντική θέση εξωτερικού χρέους. Παράλληλα, η αξιολόγηση στηρίζεται από το συγκριτικά υψηλό (αν και ακόμη βαίνει μειούμενο) κατά κεφαλήν ΑΕΠ, από τις σημαντικές διαρθρωτικές και δημοσιονομικές μεταρρυθμίσεις και τις μεγάλες πιστωτικές γραμμές που δίνονται υπό προϋποθέσεις από την Ευρωζώνη και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο».

Ο οίκος αξιολόγησης συνεχίζει: «Εκτιμούμε ότι το πραγματικό ΑΕΠ θα μειωθεί κατά 4% το 2013 και κατά 1% το 2014 καθώς μειώνεται το διαθέσιμο εισόδημα από την περαιτέρω μείωση της απασχόλησης, την υποχώρηση των μισθών, τις φορολογικές αυξήσεις και τη σοβαρή μείωση του προϋπολογισμού εν μέσω πιστωτικής συρρίκνωσης. Εκτιμούμε ότι οι επενδύσεις θα συνεχίσουν να σημειώνουν πτώση καθώς οι εγχώριες τράπεζες θα συγκρατούν τη χρηματοδότηση, ενώ παράλληλα οι επιχειρήσεις προχωρούν σε απομόχλευση. Παράλληλα, όμως, πιστεύουμε ότι η οικονομία εξισορροπείται.
Εκτιμούμε ότι το έλλειμμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών θα μειωθεί στο 1% του ΑΕΠ το 2013, από σχεδόν 15% το 2008, με σημαντική κάμψη των εισαγωγών και χαμηλότερες πληρωμές σε τόκους μετά τις δύο αναδιαρθρώσεις χρέους το 2012. Μεσοπρόθεσμα, αναμένουμε ότι το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών θα ενισχυθεί σταδιακά, ως αποτέλεσμα του συνεχιζόμενου επαναπροσανατολισμού της οικονομίας προς την εξωτερική ζήτηση. Εκτιμούμε ότι αυτό θα γίνει καθώς η παρούσα αδύναμη πορεία των εξαγωγών θα ενισχυθεί με τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, ειδικότερα εάν συνοδεύεται από πολιτική σταθερότητα».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

3 Οκτωβρίου 2013

Πρόστιμο 1000 ευρώ για αποδείξεις λιανικής

Πρόστιμο 1000 ευρώ για αποδείξεις λιανικής

Σχέδιο νόμου
Άρθρο 33

Στο άρθρο 4 του ν.2523/1997 ( ΄ 179) προστίθενται παράγραφοι 7 και 8 ως εξής:

«7. Όποιος δεν εκδίδει ή εκδίδει ανακριβώς τις προβλεπόμενες από το άρθρο 7 του ν.4093/2012  ( ΄ 222)

Εργάνη:Βρέθηκαν 63.122 θέσεις εργασίας το Σεπτέμβριο

Εργάνη:Βρέθηκαν 63.122 θέσεις εργασίας το Σεπτέμβριο

Εργάνη:Βρέθηκαν 63.122 θέσεις εργασίας το Σεπτέμβριο


Ο φόβος και τα υψηλά πρόστιμα, φέρνουν αποτέλεσμα όσον αφορά στην «εμφάνιση» θέσεων εργασίας που προφανώς υπήρχαν, όμως δεν δηλώνονταν με αποτέλεσμα να χάνονται σημαντικά έσοδα για τα ταμεία και το ελληνικό δημόσιο. Τα στοιχεία του συστήματος Εργάνη, είναι αποκαλυπτικά. Το Σεπτέμβριο εμφανίστηκαν 63.122 περισσότερες νέες θέσεις εργασίας, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων προέκυψαν μετά την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου οπότε και ανακοινώθηκε η νέα αυστηρή ποινή για την αδήλωτη και ανασφάλιστη εργασία.

120 επαγγέλματα που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ για εξαγωγές

120 επαγγέλματα που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ για εξαγωγές

Χρηματοδοτικές ενισχύσεις για 120 επιχειρηματικές και επαγγελματικές δραστηριότητες φέρνει νέο κοινοτικό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, που διαχειρίζεται το υπουργείο Ανάπτυξης.


Συγκέντρωση δημοσίων υπαλλήλων στην πλατεία Κάνιγγος την Πέμπτη


Συγκέντρωση δημοσίων υπαλλήλων στην πλατεία Κάνιγγος την Πέμπτη

Διαθεσιμότητες και τις απολύσεις τα βασικά αιτήματα


1 Οκτωβρίου 2013

Λoυκέτο στα Sprider Stores

Λoυκέτο στα Sprider Stores

Αναστέλλεται από αύριο η λειτουργία των καταστημάτων της Sprider Stores.

Πώς θα πάρετε το επίδομα θέρμανσης

Πώς θα πάρετε το επίδομα θέρμανσης 

Εξετάζεται πρόταση τα νοικοκυριά να μπορούν να λάβουν μέρος των χρημάτων προκαταβολικά ώστε να έχουν μία «ανάσα» για να προχωρήσουν σε αγορά πετρελαίου

Ξεκίνησε το πρώτο shutdown από το 1996 στις ΗΠΑ

Ξεκίνησε το πρώτο shutdown από το 1996 στις ΗΠΑ


Εντολή στις ομοσπονδιακές υπηρεσίες να αρχίσουν την εκτέλεση των σχεδίων για διακοπή της λειτουργίας τους έδωσε ο Λευκός Οίκος, αφού οι διαπραγματεύσεις της τελευταίας στιγμής μεταξύ των δύο πλευρών στο Κογκρέσο δεν κατάφεραν να αποτρέψουν το λεγόμενο shutdown στις ΗΠΑ -το πρώτο από το 1996.

30 Σεπτεμβρίου 2013

Μετατροπή άλλης εταιρικής μορφής σε ΙΚΕ

Μετατροπή άλλης εταιρικής μορφής σε ΙΚΕ

ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρία

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΜΠΟΡΙΟΥ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΕΣΩΤ. ΕΜΠΟΡΙΟΥ
Δ/ΝΣΗ ΑΕ & ΠΙΣΤΕΩΣ
ΤΜΗΜΑ Α ΄ & Γ΄

Αθήνα, 31-07-2013
Αρ.Πρωτ.: Κ2-5371 
Σχετ.: Κ2-5303, Κ2-5310

ΘΕΜΑ: Μετατροπή άλλης εταιρικής μορφής σε ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρία. Ερμηνεία διατάξεων του Ν. 4072/2012 όπως τροποποιήθηκαν με τον Ν. 4155/2013 και Ν.4156/2013.

Δεδομένου ότι η Υπηρεσία μας έχει δεχθεί πληθώρα ερωτημάτων τόσο εγγράφων όσο και τηλεφωνικών αναφορικά με την ερμηνεία των διατάξεων που εφαρμόζονται κατά τη διαδικασία μετατροπής εταιρίας άλλης μορφής σε ΙΚΕ και αφού ελήφθησαν υπόψη οι απόψεις του Εποπτικού Συμβουλίου του Γ.Ε.ΜΗ., όπως εκφράζονται στο με Α.Π. 174/19-07-2013 έγγραφο του, σας γνωρίζουμε τα εξής:
Στο άρθρο 107 του Ν.4072/2012 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει ορίζονται τα εξής:
«`Αρθρο 107

Μετατροπή άλλης εταιρικής μορφής σε ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία

1. Εταιρεία άλλης μορφής μπορεί να μετατραπεί σε ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία με απόφαση των εταίρων ή των μετόχων, που λαμβάνεται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από το νόμο για την περίπτωση λύσης της συγκεκριμένης εταιρικής μορφής. Σε κάθε περίπτωση, εάν εταίροι της εταιρείας πρόκειται να λάβουν μερίδια που αντιστοιχούν σε εξωκεφαλαιακές ή εγγυητικές εισφορές, απαιτείται η συναίνεση τούτων.
2. Για τη μετατροπή ισχύουν αναλόγως οι διατάξεις για τη σύσταση της ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρείας. Η καταχώρηση της μετατροπής στο Γ.Ε.ΜΗ. γίνεται από την Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ., σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Ν.3419/2005 .
3. Η απόφαση για μετατροπή με το καταστατικό της ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρείας καταχωρίζονται στο Γ.Ε.ΜΗ, τα αποτελέσματα όμως της μετατροπής δεν επέρχονται, αν μέσα σε προθεσμία ενός (1) μήνα από την καταχώριση δανειστής ή δανειστές της εταιρείας προβάλουν έγγραφες αντιρρήσεις για τη μετατροπή. Με τις αντιρρήσεις αυτές οι δανειστές μπορούν να ζητήσουν επαρκείς εγγυήσεις, εφόσον η οικονομική κατάσταση της μετατρεπόμενης εταιρείας καθιστά απαραίτητη την προστασία αυτή. Αν δεν προβληθούν αντιρρήσεις, τούτο σημειώνεται στο Γ.Ε.ΜΗ. με αίτηση της εταιρείας και η μετατροπή συντελείται από το χρόνο καταχώρισης της σημείωσης αυτής. Σε περίπτωση που προβληθούν αντιρρήσεις το δικαστήριο μπορεί, ύστερα από αίτηση της εταιρείας, να επιτρέψει τη μετατροπή εάν κρίνει ότι η οικονομική κατάσταση της εταιρείας ή οι εγγυήσεις που έχουν λάβει οι δανειστές αυτοί ή οι εγγυήσεις που τους προσφέρονται δεν δικαιολογούν τις αντιρρήσεις τους. Η αίτηση κοινοποιείται στους δανειστές που έχουν προβάλει τις αντιρρήσεις. Η απόφαση του δικαστηρίου υπόκειται μόνο σε ανακοπή ερημοδικίας. Στην περίπτωση αυτή, η μετατροπή συντελείται με την καταχώριση στο Γ.Ε.ΜΗ. της απόφασης που απορρίπτει τις αντιρρήσεις ή που απορρίπτει την ανακοπή ερημοδικίας.
4. Με τη συντέλεση της μετατροπής η μετατρεπόμενη εταιρεία συνεχίζεται με τη μορφή της ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρείας. Η νομική προσωπικότητα συνεχίζεται και οι εκκρεμείς δίκες συνεχίζονται στο όνομα της εταιρείας υπό τη νέα της μορφή, χωρίς να επέρχεται διακοπή της δίκης. Οι διοικητικές άδειες που είχαν εκδοθεί υπέρ της μετατρεπόμενης εταιρείας συνεχίζουν να υφίστανται.
5. Οι ομόρρυθμοι εταίροι της ομόρρυθμης ή ετερόρρυθμης εταιρείας, η οποία μετατράπηκε σε ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία, εξακολουθούν να ευθύνονται επί πέντε (5) έτη μετά τη μετατροπή εις ολόκληρον και απεριόριστα για τις εταιρικές υποχρεώσεις που γεννήθηκαν μέχρι την καταχώριση της μετατροπής στο Γ.Ε.ΜΗ., εκτός αν οι δανειστές της εταιρείας συγκατατέθηκαν εγγράφως στη μετατροπή της εταιρείας.

Α) Αναλογική εφαρμογή των διατάξεων για τη σύσταση ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρίας κατά τη μετατροπή άλλης εταιρικής μορφής σε ΙΚΕ - Εφαρμογή άρθρων 107 παρ. 2 και 77 παρ. 2 του Ν.4072/2012 όπως ισχύει

Σύμφωνα με την παράγραφο 2 του άρθρου 107 του Ν.4072/2012 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει: «2. Για τη μετατροπή ισχύουν αναλόγως οι διατάξεις για τη σύσταση της ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρείας. Η καταχώρηση της μετατροπής στο Γ.Ε.ΜΗ. γίνεται από την Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ., σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Ν.3419/2005 »
 Άποψη της Υπηρεσίας είναι ότι, δεδομένου ότι ο νομοθέτης όρισε ρητά με τη διάταξη του άρθρου 11 του Ν.4155/2013(1) ότι αποτίμηση απαιτείται μόνο στις περιπτώσεις μετατροπής ΙΚΕ σε ΑΕ ή ΕΠΕ, και ως εκ τούτου δεν εφαρμόζονται αναλόγως και οι διατάξεις τις παραγράφου 2 του άρθρου 77 του ιδίου νόμου κατά τη διαδικασία μετατροπής άλλης εταιρικής μορφής σε ΙΚΕ, δεν απαιτείται εκτίμηση της μετατρεπόμενης εταιρείας από την επιτροπή του άρθρου 9.
Αν όμως η διαδικασία μετατροπής γίνεται σύμφωνα και με τις διατάξεις αναπτυξιακού νόμου (ενδεικτικά Ν.Δ.1297/1972 , Ν.2166/1993), εφαρμόζονται όσον αφορά την αποτίμηση της αξίας ή τη διαπίστωση της λογιστικής αξίας της μετατρεπόμενης σε ΙΚΕ. επιχείρησης οι ειδικές διατάξεις αυτών των νόμων.

Β) Μετατροπή άλλης εταιρικής μορφής σε ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρία ( άρθρο 107 παρ. 3 του Ν.4072/2012 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει). Διαδικασία καταχωρίσεων

Αναφορικά με τη διαδικασία καταχώρισης μετατροπής άλλης εταιρικής μορφής σε ΙΚΕ, και προκειμένου να συντελεστεί αυτή, απαιτούνται δύο καταχωρίσεις στο Γ.Ε.ΜΗ.
Σε πρώτη φάση καταχωρίζονται η απόφαση των εταίρων ή των μετόχων της παραγράφου 1 του άρθρου 107 του Ν.4072/2012 καθώς και το καταστατικό της ΙΚΕ. Εφόσον η μετατρεπόμενη εταιρία είναι Ε.Π.Ε. ή Α.Ε. απαιτείται, πέραν της δημοσίευσης σχετικής ανακοίνωσης περί της καταχώρισης στο Γ.Ε.ΜΗ. και η αποστολή σχετικής ανακοίνωσης στο Εθνικό Τυπογραφείο από την Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. (βλ. άρθρα 16 και 13 παρ. 2β του Ν.3419/2005 ).

Σε δεύτερη φάση, διακρίνουμε δύο περιπτώσεις:

1) Μετά την παρέλευση ενός μηνός τουλάχιστον από τη σχετική καταχώριση και εφόσον δεν προβληθούν έγγραφες αντιρρήσεις από δανειστή ή δανειστές της, η μετατρεπόμενη εταιρία οφείλει να αιτηθεί τη σημείωση του σχετικού γεγονότος στο Γ.Ε.ΜΗ. Η μετατροπή της σε ΙΚΕ συντελείται με την καταχώριση της σχετικής σημείωσης στη μερίδα της. Η αρμόδια υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. μεταβάλλει τη νομική μορφή στο πληροφοριακό σύστημα, δημοσιεύοντας ταυτόχρονα και σχετική ανακοίνωση στο Γ. Ε. Μ Η. Εφόσον η μετατρεπόμενη εταιρία είναι Ε. Π. Ε. ή Α. Ε. απαιτείται, πέραν της δημοσίευσης σχετικής ανακοίνωσης περί της καταχώρισης στο Γ.Ε.ΜΗ. και η αποστολή σχετικής ανακοίνωσης στο Εθνικό Τυπογραφείο από την Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. (βλ. άρθρα 16 και 13 παρ. 2β του Ν.3419/2005)..
2) Εάν προβληθούν σχετικές αντιρρήσεις από τους δανειστές και η μετατρεπόμενη εταιρία ασκήσει το δικαίωμα που της δίνει ο νόμος (εδάφια 4 και επόμενα του άρθρου 107) να αιτηθεί την έκδοση δικαστικής απόφασης που να απορρίπτει τις αντιρρήσεις ή την ανακοπή ερημοδικίας, η μετατροπή της σε ΙΚΕ συντελείται από την καταχώριση της δικαστικής απόφασης που απορρίπτει τις αντιρρήσεις ή την ανακοπή ερημοδικίας. Η αρμόδια υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ μεταβάλλει τη νομική μορφή στο πληροφοριακό σύστημα, δημοσιεύοντας ταυτόχρονα και σχετική ανακοίνωση στο Γ.Ε.ΜΗ. Εφόσον η μετατρεπόμενη εταιρία είναι Ε.Π.Ε. ή Α.Ε. απαιτείται, πέραν της δημοσίευσης σχετικής ανακοίνωσης περί της καταχώρισης στο Γ.Ε.ΜΗ. και η αποστολή σχετικής ανακοίνωσης στο Εθνικό Τυπογραφείο από την Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ. (βλ. άρθρα 16 και 13 παρ. 2β του Ν.3419/2005).

Τέλος, αν ο νομικός τύπος της μετατρεπόμενης σε ΙΚΕ εταιρίας είναι αυτός της ανωνύμου εταιρίας, δεν απαιτείται η έκδοση εγκριτικής διοικητικής πράξης. Και αυτό για δύο λόγους:
Α) Αφενός γιατί στις διατάξεις περί λύσης ανωνύμου εταιρίας (άρθρα 47 επ. του Κ.Ν.2190/1920 ) δεν προβλέπεται η σύμπραξη της Διοίκησης (δεν απαιτείται δηλαδή να εγκριθεί η απόφαση της Γενικής Συνέλευσης) και,
Β) Αφετέρου, διότι στα περί μετατροπών άρθρα, ο νομοθέτης προβλέπει την έκδοση εγκριτικής διοικητικής πράξης μόνο όταν μετατρέπεται εταιρία άλλης νομικής μορφής σε α.ε. και όχι όταν ανώνυμη εταιρία μετατρέπεται σε ομόρρυθμη ή ετερόρρυθμη ή εταιρία περιορισμένης ευθύνης(2), όπου απαιτεί μόνο την τήρηση των διατυπώσεων δημοσιότητας.
Εξυπακούεται ωστόσο ότι, εάν ανώνυμη εταιρία αποφασίζει τη μετατροπή της σε ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρία, οι αρμόδιες Υπηρεσίες Γ.Ε.ΜΗ. θα διαβιβάσουν σε κάθε περίπτωση τα σχετικά δικαιολογητικά της ανωνύμου στην αρμόδια Υπηρεσία της Περιφερειακής Ενότητας, προκειμένου να γίνει ο έλεγχος σύμφωνα με τις διατάξεις του Κ.Ν.2190/1920.

Γ).Μετατροπή ΕΠΕ σε ΙΚΕ ( άρθρο 107 Ν.4072/2012 ) - Απαιτούμενος τύπος

Αναφορικά με τον απαιτούμενο τύπο σε περίπτωση μετατροπής ΕΠΕ σε ΙΚΕ, στις περιπτώσεις που η μετατρεπόμενη εταιρία έχει το νομικό τύπο της Ε.Π.Ε. θα πρέπει να τηρηθεί ο τύπος του συμβολαιογραφικού εγγράφου, διότι η μετατροπή επί της ουσία αποτελεί τροποποίηση του καταστατικού της Ε.Π.Ε. στο σύνολο του, πράξη για την οποία ο Ν.3190/1955 απαιτεί την τήρηση του τύπου του συμβολαιογραφικού εγγράφου.
Επίσης, αν δεν απαιτείται από διάταξη άλλου νόμου η τήρηση του τύπου του συμβολαιογραφικού εγγράφου για τη σύσταση της Ιδιωτικής Κεφαλαιουχικής Εταιρίας ή για τη σύσταση των προσωπικών εταιριών (ο.ε. ή ε.ε.), οι τροποποιήσεις του καταστατικού των προσωπικών εταιριών ή των ιδιωτικών κεφαλαιουχικών εταιριών που προέρχονται από μετατροπή εταιρίας περιορισμένης ευθύνης μπορούν να γίνονται με ιδιωτικό έγγραφο (βλ. άρθρο 164 Α.Κ.).

Δ) Σύσταση ΙΚΕ όπου το κεφάλαιο σχηματίζεται με εισφορά σε είδος ( άρθρο 77 παρ. 2 του Ν.4072/2012 όπως ισχύει) - Έλεγχος εισφορών από ΔΟΥ στην περίπτωση σύστασης μέσω Υπηρεσιών Μιας Στάσης

Δε δημιουργείται πρόβλημα στη σύσταση μέσω Υπηρεσιών Μίας Στάσης μίας ΙΚΕ. όπου το κεφάλαιο σχηματίζεται σε είδος, διότι έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του Ν.1676/1986 . Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το άρθρο 27(3) του ως άνω νόμου ο αρμόδιος οικονομικός έφορος μπορεί να προβαίνει σε όλες τις ενέργειες που προβλέπονται από το νόμο προκειμένου να προσδιοριστεί η πραγματική αξία των εισφορών σε είδος και να καταβληθεί ο προκύπτων φόρος συγκέντρωσης κεφαλαίου. Συνεπώς, η σύσταση ΙΚΕ γίνεται κανονικά μέσω ΥΜΣ και στις περιπτώσεις όπου οι εισφορές σε είδος δεν ξεπερνούν το ποσό των 5.000 €, αρκεί η εκτιμώμενη αξία των εισφορών που αναφέρεται στην πράξη σύστασης και να τεκμηριώνεται επαρκώς. Ο φόρος συγκέντρωσης κεφαλαίου καταβάλλεται στην ΥΜΣ βάσει των προβλεπομένων στο καταστατικό της ΙΚΕ και ο έφορος διατηρεί το δικαίωμα εκ των υστέρων (και εντός τριμήνου από τη σύσταση) να προχωρήσει σε προσωρινό προσδιορισμό της αξίας των φορολογητέων εισφορών και στις λοιπές ενέργειες κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 27 του Ν.1676/1986.
------------------
(1) Συγκεκριμένα, στην παρ. 4 του άρθρου 11 του ν. 4155/2013 ορίζεται ότι:
4. Η παρ. 2 του άρθρου 106 του ν. 4072/2012 (Α"" 86) αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Για τη μετατροπή ακολουθείται κατά τα λοιπά η διαδικασία που απαιτείται για τη σύσταση της νέας εταιρικής μορφής. Από την καταχώριση στο Γ.Ε.ΜΗ. της απόφασης μετατροπής και του νέου καταστατικού, η μετατρεπόμενη ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία συνεχίζεται υπό τη νέα εταιρική μορφή. Η νομική προσωπικότητα συνεχίζεται και οι εκκρεμείς δίκες συνεχίζονται στο όνομα της εταιρείας υπό τη νέα της μορφή, χωρίς να επέρχεται διακοπή της δίκης. Οι διοικητικές άδειες που είχαν εκδοθεί υπέρ της μετατρεπόμενης εταιρείας συνεχίζουν να υφίστανται.
Αν η μετατροπή γίνεται προς άλλη κεφαλαιουχική εταιρεία, απαιτείται προηγούμενη εκτίμηση του ενεργητικού και παθητικού της μετατρεπόμενης ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρείας , σύμφωνα με το άρθρο 9 του κ.ν. 2190/1920. Στην περίπτωση αυτή, αν το εταιρικό κεφάλαιο της εταιρείας που προκύπτει υπολείπεται του ελαχίστου ορίου κεφαλαίου που προβλέπεται από το νόμο για την εταιρεία αυτή, η διαφορά καλύπτεται με νέες εισφορές.
Η καταχώριση της μετατροπής στο Γ.Ε.ΜΗ. γίνεται από την Υπηρεσία Γ.Ε.ΜΗ., σύμφωνα με τα οριζόμενα στο ν. 3419/2005.»
(2) Βλ. ενδεικτικά τη διαφορετική διατύπωση που χρησιμοποιεί ο νομοθέτης στα άρθρα 66 και 66α του κ.ν. 2190/1920 (μετατροπή α.ε. σε ε.π.ε. και μετατροπή α.ε. σε ο.ε. ή ε.ε. αντίστοιχα) όπου ομιλεί περί τήρηση διατυπώσεων δημοσιότητας, ενώ στο άρθρο 67 (μετατροπή ε.π.ε., ο.ε. ή ε.ε. σε α.ε.) ρητά απαιτεί έγκριση του Υπουργού Εμπορίου, σύμφωνα με το άρθρο 4.
(3) Το άρθρο 27 του N . 1676/1986 προβλέπει τα εξής:
«1. Ο οικονομικός έφορος ελέγχει την ακρίβεια του περιεχομένου της δήλωσης. Εάν ο οικονομικός έφορος δεν αποδέχεται τη δήλωση που υποβλήθηκε ως ειλικρινή, μπορεί, μέσα σε προθεσμία τριών (3) μηνών από τότε που υποβλήθηκε, να προβεί στον προσωρινό προσδιορισμό της αξίας των εισφορών που πρέπει να φορολογηθεί, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 19 του νόμου αυτού.
2. Μετά τον προσωρινό προσδιορισμό της αξίας των εισφορών, ο οικονομικός έφορος καλεί με απόδειξη τον υπόχρεο, τάσσοντας σ"" αυτόν εύλογη προθεσμία, η οποία δεν μπορεί να υπερβεί τις Κατά την προσέλευση του υπόχρεου του γνωστοποιεί, συντασσομένου σχετικού πρακτικού, την αξία των εισφορών που προσδιόρισε κατά τον ανωτέρω τρόπο και, εφ"" όσον αυτός συμφωνεί, υποβάλλει μέσα σε δέκα (10) ημέρες από τότε που έγινε η συμφωνία, συμπληρωματική δήλωση και καταβάλλει μαζί ολόκληρη τη διαφορά του φόρου που αναλογεί μεταξύ της αρχικής και συμπληρωματικής δήλωσης, χωρίς προσαύξηση, οπότε η υπόθεση περαιώνεται οριστικά ως ειλικρινής. Εάν η διαφορά του φόρου που προκύπτει υπερβαίνει το ποσό των δραχμών εκατό χιλιάδων (100.000), ο φόρος βεβαιώνεται και καταβάλλεται σε τέσσερις (4) ίσες μηνιαίες άτοκες δόσεις, από τις οποίες η πρώτη καταβάλλεται μέσα στον επόμενο από τη βεβαίωση μήνα και μέχρι την τελευταία εργάσιμη για τις δημόσιες υπηρεσίες ημέρα αυτού.
3. Σε περίπτωση μη υποβολής αρχικής ή συμπληρωματικής δήλωσης ή υποβολής συμπληρωματικής δήλωσης για αξία μικρότερη από αυτήν που πρότεινε ο οικονομικός έφορος, αυτός διατάσσει τακτικό έλεγχο, χωρίς να δεσμεύεται από την αξία που προσδιορίστηκε από αυτόν προσωρινά.
4. Αφού τελειώσει ο τακτικός έλεγχος, ο οικονομικός έφορος εκδίδει πράξη προσδιορισμού του οφειλόμενου φόρου, την οποία κοινοποιεί στο υπόχρεο πρόσωπο μαζί με την οικεία έκθεση.»
Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου
Στέφανος Κομνηνός

Τέλη κυκλοφορίας 2014 μόνο μέσω internet

Μόνο μέσω διαδικτύου τα ειδοποιητήρια για τα τέλη κυκλοφορίας 2014

Τέλη κυκλοφορίας 2014 μόνο μέσω internet


Αποκλειστικά μέσω διαδικτύου θα δίνονται και φέτος τα ειδοποιητήρια για τα τέλη κυκλοφορίας του 2014.


350.000 φορολογούμενοι κινδυνεύουν να πληρώσουν φόρο σε μία δόση

350.000 φορολογούμενοι κινδυνεύουν να πληρώσουν φόρο σε μία δόση 

350.000 φορολογούμενοι κινδυνεύουν να πληρώσουν φόρο σε μία δόση

Αιτία, οι καθυστερήσεις που προκλήθηκαν λόγω επανελέγχων δικαιολογητικών και η ελλειψη υπαλλήλων που εκκαθαρίζουν τις δηλώσεις.


ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ