Φορολογικός σχεδιασμός και έγκαιρη πληροφόρηση στην Διοίκηση των Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων σε θέματα Marketing, Οικονομικών Υπηρεσιών, Γραμματειακής υποστήριξης εξ αποστάσεως, Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης. Τηλέφωνο 210-9015539 Λογιστικό γραφείο - NEXUS management consultants - Φοροτεχνικοί «Πόθεν έσχες» για 1η κατοικία αλλά σε τμήμα της αντικειμενικής αξίας

15 Σεπτεμβρίου 2014

«Πόθεν έσχες» για 1η κατοικία αλλά σε τμήμα της αντικειμενικής αξίας

«Πόθεν έσχες» για 1η κατοικία αλλά σε τμήμα της αντικειμενικής αξίας

 Η ήπια λύση που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών προβλέπει ναι μεν να εφαρμόζονται οι διατάξεις του «πόθεν έσχες», αλλά οι υποψήφιοι αγοραστές να καλούνται να δικαιολογήσουν την προέλευση των χρημάτων για ένα μέρος της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου (π.χ. του 70%) και όχι του 100% όπως συμβαίνει σήμερα.

«Πόθεν έσχες» για 1ηκατοικία αλλά σε τμήμα της αντικειμενικής αξίας


Η ήπια λύση που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών προβλέπει ναι μεν να εφαρμόζονται οι διατάξεις του «πόθεν έσχες», αλλά οι υποψήφιοι αγοραστές να καλούνται να δικαιολογήσουν την προέλευση των χρημάτων για ένα μέρος της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου (π.χ. του 70%) και όχι του 100% όπως συμβαίνει σήμερα.

«Πόθεν έσχες» για 1η κατοικία αλλά σε τμήμα της αντικειμενικής αξίας


Η ήπια λύση που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών προβλέπει ναι μεν να εφαρμόζονται οι διατάξεις του «πόθεν έσχες», αλλά οι υποψήφιοι αγοραστές να καλούνται να δικαιολογήσουν την προέλευση των χρημάτων για ένα μέρος της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου (π.χ. του 70%) και όχι του 100% όπως συμβαίνει σήμερα.

«Πόθεν έσχες» για 1η κατοικία αλλά σε τμήμα της αντικειμενικής αξίας

Εισηγήσεις να επανεξεταστούν διατάξεις της φορολογικής νομοθεσίας που «μπλοκάρουν» τις αγοραπωλησίες ακινήτων, ακυρώνοντας στην πράξη τις όποιες ελπίδες ανάκαμψης της κτηματαγοράς, δέχεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών. Κυριότερο εμπόδιο αποτελεί η επιβολή του «πόθεν έσχες» –ακόμη και στην αγορά της πρώτης κατοικίας– επί της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου και όχι επί της αναγραφόμενης στο συμβόλαιο. Υποψήφιοι αγοραστές καταλήγουν να ακυρώσουν τη συναλλαγή ακόμη και την τελευταία στιγμή όταν συνειδητοποιούν τον κίνδυνο να βρεθούν αντιμέτωποι με φόρους που ξεπερνούν ακόμη και το... 46% της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου. Το πρόβλημα έχει ήδη γίνει γνωστό στο υπουργείο Οικονομικών και ασκούνται πιέσεις να επανέλθει η απαλλαγή της αγοράς ακινήτου από την υποχρέωση «πόθεν έσχες» τουλάχιστον για την απόκτηση κύριας κατοικίας. Στην Καραγεώργη Σερβίας εξετάζουν «ηπιότερη» λύση, καθώς η απενεργοποίηση του «πόθεν έσχες» έχει συνδεθεί στο παρελθόν με το άνοιγμα «παραθύρου» προκειμένου να «ξεπλυθεί μαύρο χρήμα» μέσω της κτηματαγοράς.

Η ήπια λύση προβλέπει ναι μεν να εφαρμόζονται οι διατάξεις του «πόθεν έσχες», αλλά οι υποψήφιοι αγοραστές να καλούνται να δικαιολογήσουν την προέλευση των χρημάτων για ένα μέρος της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου (π.χ. του 70%) και όχι του 100% όπως συμβαίνει τώρα. Αυτή η λύση εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει θετικά για την κτηματαγορά τουλάχιστον μέχρι το 2017, οπότε και θα ενεργοποιηθούν οι νέες αντικειμενικές αξίες των ακινήτων οι οποίες και θα είναι προσαρμοσμένες στα επίπεδα των πραγματικών.

Η εφαρμογή του «πόθεν έσχες» σε τιμές υψηλότερες και από τις αναγραφόμενες στο συμβόλαιο έχει ακυρώσει στην πράξη ακόμη και μία από τις λίγες μειώσεις φορολογικών συντελεστών που έγιναν το τελευταίο διάστημα. Ο αγοραστής επιβαρύνεται με φόρο μεταβίβασης 3% επί της αντικειμενικής αξίας αντί για 10% που ίσχυε μέχρι πρότινος. Ωστόσο, οι υποψήφιοι αγοραστές σκοντάφτουν στη δικαιολόγηση των «πλασματικών» χρημάτων. Αν η αναγραφόμενη αξία στο συμβόλαιο είναι 100.000 ευρώ και η αντικειμενική αξία 150.000 ευρώ, ο ιδιοκτήτης πρέπει να δικαιολογήσει την προέλευση των 150.000 ευρώ. Αν δεν το κάνει –κάτι εξαιρετικά πιθανό, καθώς πλέον δεν χορηγούνται καν στεγαστικά δάνεια, που αποτελούσαν μέχρι πρότινος και τη δημοφιλέστερη μέθοδο καταπολέμησης του τεκμηρίου αγοράς– καλείται να αντιμετωπίσει φόρο ο οποίος υπολογίζεται με τη φορολογική κλίμακα των μισθωτών. Για ποσά 150.000 ευρώ επιβάλλεται φόρος έως και 42%, αλλά και συμπληρωματικός φόρος 4%. Αν προστεθεί και ο φόρος μεταβίβασης (3%) αλλά και τα δικηγορικά και συμβολαιογραφικά έξοδα (περίπου 2%) το συνολικό κόστος φτάνει να ξεπεράσει ακόμη και το 50%.

Πρόταση για κατάργηση της φορολόγησης με συντελεστή 10%, σε δωρεά από τους γονείς στα παιδιά 


Πρόταση για κατάργηση της φορολόγησης με συντελεστή 10%, σε δωρεά από τους γονείς στα παιδιά 

Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η πρόταση για κατάργηση της διάταξης που προβλέπει ότι η δωρεά σε χρήμα από τους γονείς στα παιδιά φορολογείται αυτοτελώς με συντελεστή 10%.

Η εισήγηση κάνει λόγο για ενσωμάτωση και των δωρεών σε χρήμα στην κλίμακα υπολογισμού του φόρου γονικών παροχών και δωρεών έτσι ώστε οι γονείς που δίνουν χρήματα στο παιδί τους για να το βοηθήσουν να αποκτήσει στέγη, να εκμεταλλεύονται το αφορολόγητο των 150.000 ευρώ.

Με την ισχύουσα μορφή του νόμου, δύο διαφορετικές οικογένειες που θέλουν να συνδράμουν τα παιδιά τους προκειμένου αυτά να αποκτήσουν κύρια κατοικία μπορεί να τυγχάνουν διαφορετικής φορολογικής μεταχείρισης. Ο ένας γονιός που δωρίζει χρήματα στο παιδί του για να αγοράσει το σπίτι στο όνομά του φορολογείται με συντελεστή 10% επί του ποσού των χρημάτων. Αν δεν γίνει αυτή η δωρεά, το παιδί αντιμετωπίζει τον κίνδυνο να βρεθεί αντιμέτωπο με το «πόθεν έσχες». Από την άλλη, γονιός ο οποίος δωρίζει απευθείας το ακίνητο στο παιδί του απολαμβάνει του αφορολογήτου που προβλέπει η κλίμακα των δωρεών για συγγενείς πρώτου βαθμού (150.000 ευρώ και φόρος 1% για το τμήμα της περιουσίας από 150.000 έως 300.000 ευρώ).

http://www.kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια, ερωτήσεις ή παρατηρήσεις εδώ :

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ