Φορολογικός σχεδιασμός και έγκαιρη πληροφόρηση στην Διοίκηση των Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων σε θέματα Marketing, Οικονομικών Υπηρεσιών, Γραμματειακής υποστήριξης εξ αποστάσεως, Τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης. Τηλέφωνο 210-9015539 Λογιστικό γραφείο - NEXUS management consultants - Φοροτεχνικοί Αποπληθωρισμός 2,6% το Δεκέμβριο στην Ελλάδα

13 Ιανουαρίου 2015

Αποπληθωρισμός 2,6% το Δεκέμβριο στην Ελλάδα

Αποπληθωρισμός 2,6% το Δεκέμβριο στην Ελλάδα

Αρνητική η επίπτωση της πολιτικής αβεβαιότητας στην αγοραστική διάθεση

Η αρνητική επίπτωση της πολιτικής αβεβαιότητας στην αγοραστική διάθεση των καταναλωτών, αλλά και η μείωση των διεθνών τιμών του πετρελαίου, τροφοδότησαν τις αποπληθωριστικές πιέσεις στην ελληνική οικονομία το Δεκέμβριο, οδηγώντας σε μείωση του πληθωρισμού κατά 2,6%, στα χαμηλότερα επίπεδα από το Νοέμβριο του 2013.



Αποπληθωρισμός 2,6% το Δεκέμβριο στην Ελλάδα

Αρνητική η επίπτωση της πολιτικής αβεβαιότητας στην αγοραστική διάθεση

Η αρνητική επίπτωση της πολιτικής αβεβαιότητας στην αγοραστική διάθεση των καταναλωτών, αλλά και η μείωση των διεθνών τιμών του πετρελαίου, τροφοδότησαν τις αποπληθωριστικές πιέσεις στην ελληνική οικονομία το Δεκέμβριο, οδηγώντας σε μείωση του πληθωρισμού κατά 2,6%, στα χαμηλότερα επίπεδα από το Νοέμβριο του 2013.
Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή από τη σύγκριση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του Δεκεμβρίου 2014, προς τον αντίστοιχο δείκτη του Δεκεμβρίου 2013 προκύπτει μείωση 2,6%, έναντι μείωσης 1,7%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012.

Είναι ενδεικτικό πως ο πληθωρισμός κατά το Δεκέμβριο 2014 σε σύγκριση με τον Νοέμβριο 2014, παρουσίασε μείωση 0,5%, έναντι αύξησης 0,9%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους. Η εξέλιξη αυτή , η οποία καταγράφεται σε μια περίοδο που παραδοσιακά χαρακτηρίζεται από την αυξημένη κατανάλωση λόγω των χριστουγεννιάτικων αγορών, δείχνει πως η πολιτική αβεβαιότητα (μετά τις 9 Δεκεμβρίου) επέδρασε στην αγοραστική διάθεση των καταναλωτών.

Ο μέσος πληθωρισμός του δωδεκάμηνου Ιανουαρίου 2014 – Δεκεμβρίου 2014 σε σύγκριση προς τον πληθωρισμό του δωδεκαμήνου Ιανουαρίου 2013 – Δεκεμβρίου 2013 παρουσίασε μείωση 1,3%, έναντι μείωσης 0,9%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.

Σημαντική επίπτωση στην μείωση του πληθωρισμού είχε το πετρέλαιο θέρμανσης η τιμή του οποίου μειώθηκε κατά 25% σε ετήσια βάση και είχε επίπτωση -2,30% στη διαμόρφωση του πληθωρισμού. Ομοίως η τιμή της βενζίνης υποχώρησε κατά 10,8% σε ετήσια βάση και είχε επίπτωση -0,93% στη διαμόρφωση του πληθωρισμού.

Η μείωση του πληθωρισμού κατά 2,6% τον μήνα Δεκέμβριο 2014 σε ετήσια βάση προήλθε κυρίως από τις μειώσεις των δεικτών :


Κατά 7,1% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου.
Κατά 4,2% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών καυσίμων αυτοκινήτου(βενζίνη).
Κατά 3,9% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
Κατά 3,1% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.
Κατά 2,4% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων.
Κατά 1,7% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα έπιπλα ξύλινα και μεταλλικά, στις οικιακές συσκευές και στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη και στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
Κατά 1,7% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές, στο πακέτο διακοπών και στα βιβλία.
Κατά 1,2% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία και στα ξενοδοχεία.
Κατά 1,2% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα κρέατα γενικά, νωπά φρούτα, νωπές πατάτες, γάλα νωπό παστεριωμένο, δημητριακά και παρασκευάσματα, ζάχαρη.
Κατά 1% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.
Αυξήσεις 3% σημειώθηκαν μόνο στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) και στα τσιγάρα.



Η διαμόρφωση του πληθωρισμού το 2014




2014

Μήνας


Μεταβολή

Ιανουάριος


-1,5%

Φεβρουάριος


-1,1%

Μάρτιος


-1,3%

Απρίλιος


-1,3%

Μάιος


-2,0%

Ιούνιος


-1,1%

Ιούλιος


-0,7%

Αύγουστος


-0,3%

Σεπτέμβριος


-0,8%

Οκτώβριος


-1,7%

Νοέμβριος


-1,2%

Δεκέμβριος


-2,6%

Μέσος όρος 2014


-1,3%

http://www.tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια, ερωτήσεις ή παρατηρήσεις εδώ :

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ